• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Pribram: 9 000 lidi (z toho cast vlakem, cast autem), zdroj zde:

    V Praze každé ráno přibyde 250 000 lidí. Metropole vysává i třetinu okresu - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-v-praze-kazde-rano-pribyde-250-000-cechu-metropole-vysava-i-tretinu-okresu-248367
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: To cislo sis vytahnul z prdele :D Kdyz tam ted stojim v kolone, tak za tu dobu tam profrci tech autobusu nizsi desitky...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW: To uz by rovnou mohli chtit, aby se silnice opravovaly jenom v noci, jako treba v New Yorku! Kapitalismus tady nechceme!
    GREW
    GREW --- ---
    JNK: A to je zase nakej tvuj pocit, nebo podle ceho usuzujes, ze: "malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD"? Ja treba bydlim v Praze u stredne velke radialy a rozhodne bych nebyl pro omezeni dopravy na ni, uz jenom protoze by mi prislo pokrytecke na jednu stranu chtit mit moznost jinde po Praze ty silnice vyuzivat, ale u baraku bych to chtel omezovat... Jezdil si nekdy jaho zasobnovani cehokoliv? Muzes mi rict, jak si to zasobovani ve 3 rano predstavujes? To jako ten obchod/hospoda/cokoliv, co je potreba zasobovat najme nekoho, kdo tam bude ve tri rano cekat na to zasobovani a na druhou stranu kolik se asi najde ridicu, ktery pro ty dodavatele budou chtit pracovat s tim, ze budou jezdit jenom nocni?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jasne, ale to tedy pomuze nejakym dveste, trista lidem denne. I kdyby to bylo 1000 lidi, Praha ma 1.3 mega obyvatel a dalsich par set tisic tam denne dojizdi.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: Dojizdel jsem par let do Prahy od Dobrise (Strakonicka). Ten BUS pruh, co tam pribyl od rekonstrukce, zkratil to moje dojizdeni o 30-60 minut. Takze kdyz se to udela dobre, funguje to.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: 1. Predne, ja nejsem primarne pro "vic silnic", ja jsem proti mnohdy nesmyslnymu omezovani automobilove dopravy, v podobe ruseni pruhu, tvoreni ruznych spuntu, neexistujicich "zelenych vln" na hlavnich tazich atd. ze kterych mam v drtivy vetsinu pripadu pocti, ze existuji jenom pro znechuceni ridici a proto, aby se dalo ukazovat to, jak je Praze spousta kolon a je tak potreba automobilovou dopravu omezit (nedavno sem tu uvadel priklad s prujezdem Prumyslovky, kde sem chytnul v cca 10 hodin vecer cervenou na 6 semaforech ze 7) 2. Proc by se melo nak vyrazneji investovat do cykloinfrastruktury, kdyz z celokove dopravy v Praze tvori dlouhodobe cyklodoprava jenom cca 2-4%? Mozna se pletu, ale ve velke casti Prahy proste na samostatnou cykloinfrastruktury neni misto a vzhledem k podilu cyklodopravy podle me nema cenu to nak vic resit na ukor jine dopravy (i chodniku samozrejmne). Na druhou stranu me osobne treba stve, ze po "rekonstrukci" Cernokostelecke, kde by misto na samostatnou cyklostezku misto bylo, se udela do silnice debilni pikokoridor, misto te plnohodnotne a oddelene cyklostezky. 3. To ze se rozsiruje tramvajova doprava je urcite od jiste miry fajn (i kdyz je treba diskutabilni, jestli ma cenu delat tramvaj nekam do pole, nebo navrhy na tramvajovou trat do Odolene vody apod.), ale ve vysledku ti to moc nepomuze v tom, ze v centru je ve spicce kolejova infrastruktura pro tramvaje na hranici kapacity.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jedine, co by to chtelo - postavit jeste par nadzemnich koleji a zajistit, aby jak U-Bahn, tak S-Bahn jezdily jeden za druhym, rychle a vcas. Ty tramvaje a bus / taxi pruhy jsou jenom pro zlost a nepomahaji, spis ublizuji - viz neustale presmerovavani tramvaji, kdy ani kdyz uz dojdes na zastavku nevis, ktera tramvaj pojede a kam se s ni dostanes. Ostatne ja taky jezdim vlakem a metrem po mestech, ktera tuto dopravu maji zvladnutou, radsi, nez abych si vsude pronajimal auto.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Fakt uz nevim jestli jses blbej nebo navedenej, ale o silnicich se nikdo nebavi. Hlavni a zasadni problem je prebujela IAD a zpatecnickej, nicneresici postoj zkostnatelejch stran u lizu k ní.
    Dalsi jsou minoritni problemy jako zbytecne celodenni zasobovani nebo nedostatecnej dohled nad dopravou ze strany policie a z ni plynouci arogantni prasárny ridicu, viz foto níž.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Když se budeš fakt hodně soustředit, jakože fakt super hodně, tak si všimneš že operuji výhradně termímem IAD (Individuální Automobilová Doprava).

    Co tam máš dál prosimtě?
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Upravit ceny parkovneho a jizdneho tak, aby se autem nevyplatilo jak casove, tak financne zajizdet a parkovat pres den v uzsim centrum. Zvysit tramvajove prahy v mistech, kde auta blokuji tramvaje. Koncepcne navysit BUS/TAXI pouze pruhy. Zlepsit promoci a vyhodnost i jinych prostredku jako jsou napr. vlaky. Do budoucna mozna i zacit stavet i jine MHD prostredky (zavesne drahy) ...
    JNK
    JNK --- ---
    GREW: Imho malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD.

    Co se zasobovani tyce, neduh Prahy je zasobovani ve spicce chodcu kolem 6-10hodiny rano. Standard by mel byt pro zasobovani kolem treba 3 rano, jak je standard jinde.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA:
    FRK_R23: Uvedomujete si, ze cca tretina te MHD potrebuje tu kvalitni silnicni infrastrukturu taky (autobusy)? A uvedomujete si, ze automobilova doprava neni jenom preprava osob, kterou se ohanite, ale taky napr. zasobovani, zasilkovy a postovni sluzby, svoz odpadu apod. Takze realne ty silnice primo i neprimo vyuziva daleko vic lidi, nez je uvedeno v tech grafech, co tu daval FRK_R23?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Co třeba, a je to jen takovej neozkoušenej nápad, co třeba vybudovat siť oddělených cyklotras?

    Nebo třeba rozšířít tramvajou síť? To se mimochodem děje. Taky by asi pomohla další trasa metra, která se také staví.

    Skoro všechny nápady jsou lepší než víc silnic.
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Jen tak pro zajimavost, jak chces nutit lidi vice pouzivat MHD, kdyz uz ted je velka cast MHD nekolik hodin denne (rani a odpoledni spicka - tedy v dobe, kdy se logicky potrebuje nekam prepravit nejvice lidi) na hranici kapacity a o moc vic lidi neni a nebude schopna prepravit, protoze treba u metra ve spickach uz intervaly moc snizit nemuzes, nebo na spouste mist uz nemuze jezdit vic tramavaji, protoze uz ted na spouste zastavek jezdi ve spicce prakticky jedna tramvaj za druhou?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    To tady maličko rozředím borcem ze Žižkova :D
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    Žvásty o vetsine co chce jeudit autem, jsou jen debilni zvasty.

    Současný podíl individuální automobilové dopravy na území města je zhruba 33 %, podíl veřejné dopravy 43 %, chůze 22 %, cyklodoprava zhruba 2 %.

    Ale nejvic fnukaj automobilisti, ktery si usurpujou az 80 procent ulice.

    Stejne tak debilni jsou zvasty o kostkách v centru Prahy. Nemela by se teda vydlazdit magistrala u muzea?
    Kostky jsou pekny v krivolakejch ulickach maly strany nebo kolem staromaku, ale na jedny z hlavnich dopravnich tepen, kterou vodičkova/jindrisska je, ma bejt rezana dlazba jako je ve spodni casti václaváku.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Uvazuji ciste logicky z premisy, ze v zastavene plose neni nekonecna moznost rozsirovat transportni kapacitu. Mesto by melo do budoucna svymi parametry nutit obyvatele v nem pouzivat vice MHD, kolo pripadne sdilene dopravni prostredky. Protoze proste neni mozne, aby KAZDY obyvatel mesta, mel pred svym domem auto a mohl kdykoliv kamkoliv tim autem dojet. Komunista nejsem.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    OK, nějaká čísla zde

    https://data.praha.eu/praha-v-cislech/celkovy-pocet-cestujicich, IAD představuje celkem stabilně kolem 40 %

    Už jenom tohle o něčem svědčí, nemyslíš? Ten graf to hezky ukazuje. Nic se tu nemění, ale budeme pořád řešit aby chudinky řidiči náhodou nebyli moc omezení. Debilní a zpátečnické, sorry.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Ta menšina vychází z toho, že většina lidí (rozuměj více než polovina) se po měste nepřepravuje autem. Mám co dělat, tak to hledat nechci. Ale nedávno se to řešilo a IAD představuje cca 35-40 % všech cest po městě a to z IAD dělá menšinu. Která si ale uzurpuje město pro sebe. A všichni to dejcháme.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam