• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Ano, v tom odkazu, ktery si sem daval https://data.praha.eu/praha-v-cislech/celkovy-pocet-cestujicich a ktery ma potvrzovat to ze, podil osobni automobilove dopravy vs MHD je cca 40-45% vs 55-60% ve prospech MHD, je to tak skutecne uvedeno a jedna se skutecne jenom o IAD vs MHD. A ja prave rikam, ze realne nejde brat prave v potaz to, ze podil IAD vs MHD je prave 40% vs 60%, protoze za 1. 1/3 te MHD tvori autobusova doprava, ktera tu silnicni infrastrukturu potrebuje taky a za 2. tu prave nemame jenom IAD, ale i ostatni automobilovo dopravu, takze realne je tedy logicky v Praze daleko vic lidi, kteri at uz primo, nebo neprimo (napr. nekdo, kdo v se v Praze dopravuje jenom metrem stejne potrebuje kvalitni silnicni sit s dostatecnou kapacitou, protoze si pak jde nakoupit do obchodu, ktery je zasoben automobilovou dopravou), kteri potrebuji kvalitni a dostatecne kapictni silnicni infrastrukturu...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Když se budeš fakt hodně soustředit, jakože fakt super hodně, tak si všimneš že operuji výhradně termímem IAD (Individuální Automobilová Doprava).

    Co tam máš dál prosimtě?
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Upravit ceny parkovneho a jizdneho tak, aby se autem nevyplatilo jak casove, tak financne zajizdet a parkovat pres den v uzsim centrum. Zvysit tramvajove prahy v mistech, kde auta blokuji tramvaje. Koncepcne navysit BUS/TAXI pouze pruhy. Zlepsit promoci a vyhodnost i jinych prostredku jako jsou napr. vlaky. Do budoucna mozna i zacit stavet i jine MHD prostredky (zavesne drahy) ...
    JNK
    JNK --- ---
    GREW: Imho malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD.

    Co se zasobovani tyce, neduh Prahy je zasobovani ve spicce chodcu kolem 6-10hodiny rano. Standard by mel byt pro zasobovani kolem treba 3 rano, jak je standard jinde.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA:
    FRK_R23: Uvedomujete si, ze cca tretina te MHD potrebuje tu kvalitni silnicni infrastrukturu taky (autobusy)? A uvedomujete si, ze automobilova doprava neni jenom preprava osob, kterou se ohanite, ale taky napr. zasobovani, zasilkovy a postovni sluzby, svoz odpadu apod. Takze realne ty silnice primo i neprimo vyuziva daleko vic lidi, nez je uvedeno v tech grafech, co tu daval FRK_R23?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Co třeba, a je to jen takovej neozkoušenej nápad, co třeba vybudovat siť oddělených cyklotras?

    Nebo třeba rozšířít tramvajou síť? To se mimochodem děje. Taky by asi pomohla další trasa metra, která se také staví.

    Skoro všechny nápady jsou lepší než víc silnic.
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Jen tak pro zajimavost, jak chces nutit lidi vice pouzivat MHD, kdyz uz ted je velka cast MHD nekolik hodin denne (rani a odpoledni spicka - tedy v dobe, kdy se logicky potrebuje nekam prepravit nejvice lidi) na hranici kapacity a o moc vic lidi neni a nebude schopna prepravit, protoze treba u metra ve spickach uz intervaly moc snizit nemuzes, nebo na spouste mist uz nemuze jezdit vic tramavaji, protoze uz ted na spouste zastavek jezdi ve spicce prakticky jedna tramvaj za druhou?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    To tady maličko rozředím borcem ze Žižkova :D
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    Žvásty o vetsine co chce jeudit autem, jsou jen debilni zvasty.

    Současný podíl individuální automobilové dopravy na území města je zhruba 33 %, podíl veřejné dopravy 43 %, chůze 22 %, cyklodoprava zhruba 2 %.

    Ale nejvic fnukaj automobilisti, ktery si usurpujou az 80 procent ulice.

    Stejne tak debilni jsou zvasty o kostkách v centru Prahy. Nemela by se teda vydlazdit magistrala u muzea?
    Kostky jsou pekny v krivolakejch ulickach maly strany nebo kolem staromaku, ale na jedny z hlavnich dopravnich tepen, kterou vodičkova/jindrisska je, ma bejt rezana dlazba jako je ve spodni casti václaváku.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Uvazuji ciste logicky z premisy, ze v zastavene plose neni nekonecna moznost rozsirovat transportni kapacitu. Mesto by melo do budoucna svymi parametry nutit obyvatele v nem pouzivat vice MHD, kolo pripadne sdilene dopravni prostredky. Protoze proste neni mozne, aby KAZDY obyvatel mesta, mel pred svym domem auto a mohl kdykoliv kamkoliv tim autem dojet. Komunista nejsem.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    OK, nějaká čísla zde

    https://data.praha.eu/praha-v-cislech/celkovy-pocet-cestujicich, IAD představuje celkem stabilně kolem 40 %

    Už jenom tohle o něčem svědčí, nemyslíš? Ten graf to hezky ukazuje. Nic se tu nemění, ale budeme pořád řešit aby chudinky řidiči náhodou nebyli moc omezení. Debilní a zpátečnické, sorry.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Ta menšina vychází z toho, že většina lidí (rozuměj více než polovina) se po měste nepřepravuje autem. Mám co dělat, tak to hledat nechci. Ale nedávno se to řešilo a IAD představuje cca 35-40 % všech cest po městě a to z IAD dělá menšinu. Která si ale uzurpuje město pro sebe. A všichni to dejcháme.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: "protože to podle mě do historického centra patří"

    A to je přesně ono, naprostá ignorace vývoje společnosti. Tohle je ta konzervace. Tyvole uvažovat takhle všichni, dodnes jezdíme po bahnitejch cestách. To je přece nesmysl. Jsem si jistej, že se dá udělat vhodná dlažba, která nenaruší ten "historický ráz" Vodičkovy ulice.

    Trochu teda nechápu, když se definuješ jako středolevej (což bych o sobě asi řekl taky) proč máš problém s modernizací města, který se prostě za posledních 30 let moc neposunulo.
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: A na to je udelany naky pruzkum, nebo studie, ktera by potvrzovala to, ze omezovani automobilismu v Praze chce vetsina obyvatel, nebo proste mas/mate pocit, ze kdyz to tak chces ty/chcete vy, ze to tak chce vetsina lidi v Praze? Nedavno tu probehl clanek, ze na cca 1.3 milionu obyvatel Prahy je v Praze registrovano cca 1 milion osobnich aut (ja to castecne rozporoval, protoze to, ze je vozidlo registrovane v Praze automaticky neznamena, ze v te Praze fyzicky je - firemni auta registravane v centrale v Praze, ale realne jezdici jinde, auta leasingovych spolecnosti atd.), coz by tedy logicky naznacovalo to, ze vetsina obyvatel v Praze chce mit moznost po Praze pohodlne jezdit autem, kdyz to chteji/potrebuji a ze proto budou chtit kvalitni a dostatecnou infrastrukturu, ne?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: To ze by mohlo byt v Praze vice zelene, s tim souhlasim (treba se mi vubec nelibi rekonstrukce Tachovskeho namesti, kde odstranily vzrostle stromy a kere a misto zatravnene plochy se dala dlazba, takze je tam v lete totalni vyhen - zase abych nebyl chytan za slovo, to namesti urcitou revitalizaci urcite chtelo a je dobre, ze zmizela ta trafacka, ale jinak mi soucasna podoba prijde horsi, nez jak to tam bylo pred tim), ale na druhou stranu neni potreba cpat stromy uplne vsude. Jo, nakej jeden/dva stromy by uprostred toho Marianskyho namesti asi sly a jak jsem psal, predelat by to namesti urcite chtelo, ale celkove bych vetsine namestim nechal/ozivil jejich puvodni funkci - poradani ruznych kulturnich akci, trhu apod. Kdyby se hlasovalo, cim vydlazdit Vodickovu, tak bych hlasoval pro kocici hlavy, protoze to proste podle me do historickyho centra Prahy patri. A jses mimo totalne. ODS sem nikdy nevolil a pravdepodobne nikdy volit nebudu, nazorove sem spis stredovej, az stredolevicovej (bohuzel tak nemam prakticky koho volit), dalo by se rict, ze "pravicacky" nazory, postoje a jednani z devadesatek se mi az hnusej a ze spousty veci, co se tenkrat udelali je mi az smutno.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Situace v Praze je takova, ze ta skupina obyvatel, ktera nenecha nikde nic predelat, jsou automobiliste. Coz s rustem density obyvatel a jejich poctu, vede k tomu, ze verejny prostor tu zabira, dela nepouzivatelny, cim dal tim nensi skupina obyvatel na ukor tech ostatnich...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vzhledem k tomu, že nám doslova hoří planeta pod prdelí, tak zrovna ve městech je výsadba stromů něco, co by mělo být automatické. Argumentovat tím, že tam v roce 1885 stromy nebyly je právě ta konzervace stavu. V praxi to znamená, a tobě to snad nakreslím, že město kvůli pár úředníkům není schopné reagovat na změny ve světě. V tomto případě klimatické změny, rostoucích teplot a tím padem nějaké potřeby to ve městech řešit.

    Ve Vodičkově se mohla udělat hladká dlažba, aby se tam dalo jezdit na kole. Opět je to něco, co znamená nějakej posun. Dostat lidi z aut na kola a ostatní formy dopravy je totiž v zájmu všech, dokonce i těch lidí v autech. Ale památkaři řekli ne, takže tam na další dekády budou debilní "kočičí hlavy".

    Co tě zajímá dál, tyvole? Střelím tak od boku a udělám z tebe voliče ODS a hurápravičáka model 90s. Jak moc mimo jsem?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Takze kdyz se neco nepredela tak, jak by se vam libilo, tak je to zakonzervovani a je to spatne, chapu to spravne? To, ze se to tak muze libit/vyhovovat nekomu jinymu/jine skupine obyvatel (nejenom tem, co to "zakonzervovavaji") je jedno? Treba podle me ano, to jak vypada v soucasne dobe Marianske namesti je na prd a melo by se s nim neco udelat, ale vysadba stromu to podle me rozhodne neni. A co je spatne na rekonstrukci tramvaji ve Vodickove?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KAKIHARA: Už je to dávno, ale pokud mě paměť něklame (což se klidně může stát), tak si vybavuju kauzu tak z přelomu století. Mezitím co si lidi na Malé straně nemohli vyměnit pomalu ani kličku u okna na dvůr si šéf památkářů na stejné Malé straně nechal zbudovat nějakou prosklenou vestavbu do jedné ze střech :))
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Pamatkari jsou obecne vřed na centru mesta
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    FRK_R23: plus teda samozrejme dneska se musi uz parkovat kolmo, pac autaku je ktreba mit v rodine aspon 2.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam