• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: A na to je udelany naky pruzkum, nebo studie, ktera by potvrzovala to, ze omezovani automobilismu v Praze chce vetsina obyvatel, nebo proste mas/mate pocit, ze kdyz to tak chces ty/chcete vy, ze to tak chce vetsina lidi v Praze? Nedavno tu probehl clanek, ze na cca 1.3 milionu obyvatel Prahy je v Praze registrovano cca 1 milion osobnich aut (ja to castecne rozporoval, protoze to, ze je vozidlo registrovane v Praze automaticky neznamena, ze v te Praze fyzicky je - firemni auta registravane v centrale v Praze, ale realne jezdici jinde, auta leasingovych spolecnosti atd.), coz by tedy logicky naznacovalo to, ze vetsina obyvatel v Praze chce mit moznost po Praze pohodlne jezdit autem, kdyz to chteji/potrebuji a ze proto budou chtit kvalitni a dostatecnou infrastrukturu, ne?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: To ze by mohlo byt v Praze vice zelene, s tim souhlasim (treba se mi vubec nelibi rekonstrukce Tachovskeho namesti, kde odstranily vzrostle stromy a kere a misto zatravnene plochy se dala dlazba, takze je tam v lete totalni vyhen - zase abych nebyl chytan za slovo, to namesti urcitou revitalizaci urcite chtelo a je dobre, ze zmizela ta trafacka, ale jinak mi soucasna podoba prijde horsi, nez jak to tam bylo pred tim), ale na druhou stranu neni potreba cpat stromy uplne vsude. Jo, nakej jeden/dva stromy by uprostred toho Marianskyho namesti asi sly a jak jsem psal, predelat by to namesti urcite chtelo, ale celkove bych vetsine namestim nechal/ozivil jejich puvodni funkci - poradani ruznych kulturnich akci, trhu apod. Kdyby se hlasovalo, cim vydlazdit Vodickovu, tak bych hlasoval pro kocici hlavy, protoze to proste podle me do historickyho centra Prahy patri. A jses mimo totalne. ODS sem nikdy nevolil a pravdepodobne nikdy volit nebudu, nazorove sem spis stredovej, az stredolevicovej (bohuzel tak nemam prakticky koho volit), dalo by se rict, ze "pravicacky" nazory, postoje a jednani z devadesatek se mi az hnusej a ze spousty veci, co se tenkrat udelali je mi az smutno.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Situace v Praze je takova, ze ta skupina obyvatel, ktera nenecha nikde nic predelat, jsou automobiliste. Coz s rustem density obyvatel a jejich poctu, vede k tomu, ze verejny prostor tu zabira, dela nepouzivatelny, cim dal tim nensi skupina obyvatel na ukor tech ostatnich...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vzhledem k tomu, že nám doslova hoří planeta pod prdelí, tak zrovna ve městech je výsadba stromů něco, co by mělo být automatické. Argumentovat tím, že tam v roce 1885 stromy nebyly je právě ta konzervace stavu. V praxi to znamená, a tobě to snad nakreslím, že město kvůli pár úředníkům není schopné reagovat na změny ve světě. V tomto případě klimatické změny, rostoucích teplot a tím padem nějaké potřeby to ve městech řešit.

    Ve Vodičkově se mohla udělat hladká dlažba, aby se tam dalo jezdit na kole. Opět je to něco, co znamená nějakej posun. Dostat lidi z aut na kola a ostatní formy dopravy je totiž v zájmu všech, dokonce i těch lidí v autech. Ale památkaři řekli ne, takže tam na další dekády budou debilní "kočičí hlavy".

    Co tě zajímá dál, tyvole? Střelím tak od boku a udělám z tebe voliče ODS a hurápravičáka model 90s. Jak moc mimo jsem?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Takze kdyz se neco nepredela tak, jak by se vam libilo, tak je to zakonzervovani a je to spatne, chapu to spravne? To, ze se to tak muze libit/vyhovovat nekomu jinymu/jine skupine obyvatel (nejenom tem, co to "zakonzervovavaji") je jedno? Treba podle me ano, to jak vypada v soucasne dobe Marianske namesti je na prd a melo by se s nim neco udelat, ale vysadba stromu to podle me rozhodne neni. A co je spatne na rekonstrukci tramvaji ve Vodickove?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KAKIHARA: Už je to dávno, ale pokud mě paměť něklame (což se klidně může stát), tak si vybavuju kauzu tak z přelomu století. Mezitím co si lidi na Malé straně nemohli vyměnit pomalu ani kličku u okna na dvůr si šéf památkářů na stejné Malé straně nechal zbudovat nějakou prosklenou vestavbu do jedné ze střech :))
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Pamatkari jsou obecne vřed na centru mesta
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    FRK_R23: plus teda samozrejme dneska se musi uz parkovat kolmo, pac autaku je ktreba mit v rodine aspon 2.

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Uz jenom pricny/kolmy parkovani v pamatkovy zone je neskutecna prasárna.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NE7RA: Vtipný je, že i tady ta ulice vypadá větší než dnes. Protože auta se zvětšila a tím pádem se ulice zmenšila.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Rehorova ulice, Zizkov. Rok 1984-2023

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Já nevím jestli si děláš prdel, nebo to fakt myslíš vážně. Ale tak jeden příklad za všechny je negativní stanovisko památkářů k výsadbě stromů na Mariánském náměstí. To ti nepřijde jako naprosto nehorázná píčovina, která právě konzervuje stav na další roky dopředu?

    Těch příkladů se samozřejmě najde celá hromada, naposledy třeba rekonstrukce tramvají ve Vodičkově.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Neuzavreni Smetaňáku pro tranzit po otevreni blanky, nevole zvetsit ostruvek na staromestsky (protoze chudaci auta by musela do jednoho pruhu) neustalá podpora motodopravy na ukor ostatnich druhu, odmitani regulace parkovani, proste zakonzerovovaná v duchu hesla “at zijou osmdesátky, auta vsude”
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Tyyy jo, ty jsi ale tak vtipny, chacha, cheche, chichi...! S tebou se diskutuje jedna radost. facepalm Co takhle uvest nake dva/tri konkretni priklady toho, co si predstavujes pod "konzervovanim" Prahy?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Konzervovat znamená uchovat beze změny. Jestli ti ještě nejsou jasný nějaký další složitý slova, klidně se ptej.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Povědztě mi, Kefalín, čo si představujetě pod takým konzervovaním Prahy?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Co se tyce P1 - exradni pro dopravu Bureš (desne prekvapive ODS), vedouci odboru dopravy Czital, místopředseda komise pro dopravu Ludvíček (ODS). A primárně teda onen gynekolog v čele města.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Mělo by se veřejně řešit, kdo přesně jsou oni úředníci, kteří konzervují Prahu na úrovni začátku minulého století.

    Tak pojďme začít v centru.

    Zdeňka Baštová, úřednice na magistrátním odboru památkové péče s gescí na oblast Prahy 1.

    zdenka.bastova@praha.eu
    236 002 658

    x.com
    https://x.com/ulicnik_cz/status/1846306986775957897
    BESH
    BESH --- ---
    SAMOUT: Ano, a takhle to presne v Praze s cyklenim funguje. Ceste na kole po Praze vzdy musi predchazet plan preziti, obzvlast kdyz jezdite s detma. Se synem na cyklokrouzek jezdime 3km po rovine. V normalnim meste by to byla samozrejmost. V Praze to znamena 20+ minut stresu a pulku cesty po chodnikach. Kazdy tyden pri tehle aktivite tohle mesto doslova proklinam. V posledni dobe muzu akorat pochvalit, ze na Zelivskeho udelali protipruh u autobusovych stani, ale je to teda po sakra dlouhe dobe, kdyz se tady v okoli nejake opatreni objevilo. Ale i takove drobnosti, ktere tezko lze oznacit za cykloinfrastrukturu, potesi.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    OMNIHASH: Ani jeden z vas nepochopil, ze jsem to psal ne jako skutrista, ale jako cyklista - otec, kterej toho se petiletou dcerou najezdi docela dost. Nikdy bych ale neprojevil takovou neuctu k jejimu zivotu, abych ji nutil jezdit po ulici jako je Argentinska, a to ani v cyklopruhu. Na to jeste potrebuje vyrust (byt teda asi ani pak nebude duvod, abysme se sli projet zrovna tam, tady na severu Prahy je spousta vyrazne zajimavejsich a zabavnejsich lokalit). Kdyz uz, tak bych to vzal Osadni, tam je mensi provoz.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam