• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Tak treba v te nize zminova Parizi nebyl narust cyklodopravy ani tak zpusoben tim, ze by narostla cykloinfrastruktura, ale tim, ze byly zavedeny celkem vyrazne restrikce pro IAD a zaroven tim, ze tam neni uplne kvalitni MHD, takze vlastne lidem nic moc jineho nezbylo a pokud sem spravne hledal, tak po zavedeni tech restrikci na IAD nejvic stoupla pesi "doprava", ktery tam tvori vic jak 50%. Je pak tedy otazka, jestli to Parizane vseobecne citi jako pozitivni, nebo negativni zmenu...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Jo tak, tys chtel uplne random tri mesta, ale jenom ty co se ti hodí.
    Takze Kodaň, Utrecht, Bern, Hanover, Ljublanj jsou taky blbě?
    GREW
    GREW --- ---
    Ale kdyz teda budu souhlasit s tim, ze je v Evrope nekolik mest, kde teoreticky rozsireni cykloinfrastruktury znamenalo narust poctu cyklistu (a zaroven to, ze je s tim vetsina lidi v tech mestech v pohode), stale to neznamena, ze to tak bude i u nas, je to mozna do urcite miry pravdepodobne a ale urcite ne jiste. Plus tu pak mate, co uz jsem psal, nake vyraznejsi a zaroven smysluplne budovani cykloinfrastrukutry velmi casto narazi na prostorove omezeni ve meste a tedy to, ze i kdyby v Praze narostl pocet cyklisticke dopravy na optimistickych 10% v celorocnim prumeru, bude to znamenat to, ze dojde k omezeni jinych zbusobu dopravy, ktere by i kazda samostatne mely stale delako vetsi podil, nez ta cyklisticka...
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Tak mozna je to tim, ze v tech mestech mozna akcentovali ten smer vyvoje a podpory daleko vice nez jinde.

    A z ceho ty usuzujes, ze tu nikdo nebude jezdit na kole, i kdyby tady byla lepsi infrastruktura k tomu urcena?
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Nejde o frekvenci, ale o to, ze z tech stovek/tisicu mest v Evrope se stale jako potvrzeni toho, ze cim vice cykloinfrastruktury, tim vice cyklistu se opakuje par mest stale dokola....
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Frekvence citace nejak devalvuje tu realitu?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zkusenosti z jinych mest, selskej rozum, průzkumy.



    Honza Střecha: Největší problém dopravy ve městě je narůstající počet aut | Fakulta sociálních věd UK
    https://fsv.cuni.cz/aktuality/honza-strecha-nejvetsi-problem-dopravy-ve-meste-je-narustajici-pocet-aut

    Problém není v kopcích. Lidé na kole v Praze nejezdí kvůli nedostatečné infrastruktuře, říká Šnobr z magazínu Městem na kole - Studentské listy
    https://slisty.cz/problem-neni-v-kopcich-lide-na-kole-v-praze-nejezdi-kvuli-nedostatecne-infrastrukture-rika-snobr-z-magazinu-mestem-na-kole/
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jeste sem cekal Pardubice, takovy 4 klasiky, kdyz se nekdo ohani tim, ze kdyz bude vic cykloinfrastruktury, bude i vyrazne vic cyklistu... :D
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Pariz je asi nejvic doocibijici priklad mesta, ktery bylo zasveceno autum a radikalni zasahy do insfrastruktury velmi rychle vytahly lidi na kola (dnes asi 11% cest je na kole). Ale nevim, jed se podivat i do blbych Drazdan, do Vidne. Dansko a Holandsko netreba zminovat.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Viden
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Amsterdam, Pažíš, Berlín
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Za a) zavrit nabrezi pro tranzit neznamena zavrit silnici

    Za b) bejt nabrezi zavreny pro tranzit (kterej tam nema co delat) tak by zadna propustnost neklesla, narozdil od ty zbytný dopravy.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Uved prosim tri konkretni mesta, kde to tak je/bylo.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Stejna otazka: "Z ceho/podle ceho usuzujes, ze tady cekaji zastupy lidi, ktery zvednou podil cyklodopravy vuci ostatnim zpusobum dopravy aspon na rekneme 10% a ktery se jenom tresou jezdit po Praze na kole, ale nedelaj to jenom proto, ze v Praze neni vetsi/lepsi cyklisticka infrastruktura?"
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Protoze se tak deje ve vsech mestech, kde se tomu ten prostor da.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Z ceho/podle ceho usuzujes, ze tady cekaji zastupy lidi, ktery zvednou podil cyklodopravy vuci ostatnim zpusobum dopravy aspon na rekneme 10% a ktery se jenom tresou jezdit po Praze na kole, ale nedelaj to jenom proto, ze v Praze neni vetsi/lepsi cyklisticka infrastruktura?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Na kole tady jezdí málo lidí práve proto, že neni infrastruktura. To je prostě fakt.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA:
    KAKIHARA: Takze treba tedy nepises nic o silnicich, kdyz pises, ze je potreba zavrit Smetanovo nabrezi pro tranzit, nebo ze by se mel na Staromestsky zrusit odbocovaci pruh pro auta, cimz by se tam automobilova doprava jeste vic zasekala, protoze by tim vyrazne klesa propustnost ty krizovatky?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zajimavy ze v jinejch zemich v urcitejch casech (zejmena brzo ráno) funguje. Tady jenom idioti vymejslej proc by to jit nemelo (vetsinou aby nemuseli vstavat).
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Tyvole uz, rad bych veril ze jen debilne trollíš, ale boji se ze se ti na tebe ani v apatyce nedostalo. Ten potencial ta zvyseni objemu cyklodopravy samozrejme je.
    Ty 2% cyklodopravy jsou prave a zejmena kvuli nedostatecny a nedostačujici infrastrukture. A jelita jako ty to berou jako hlavni argument (spolu s jeste debilnejsim argumentem o “kopcovitosti” prahy).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam