• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Uved prosim tri konkretni mesta, kde to tak je/bylo.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Protoze se tak deje ve vsech mestech, kde se tomu ten prostor da.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Z ceho/podle ceho usuzujes, ze tady cekaji zastupy lidi, ktery zvednou podil cyklodopravy vuci ostatnim zpusobum dopravy aspon na rekneme 10% a ktery se jenom tresou jezdit po Praze na kole, ale nedelaj to jenom proto, ze v Praze neni vetsi/lepsi cyklisticka infrastruktura?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Na kole tady jezdí málo lidí práve proto, že neni infrastruktura. To je prostě fakt.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA:
    KAKIHARA: Takze treba tedy nepises nic o silnicich, kdyz pises, ze je potreba zavrit Smetanovo nabrezi pro tranzit, nebo ze by se mel na Staromestsky zrusit odbocovaci pruh pro auta, cimz by se tam automobilova doprava jeste vic zasekala, protoze by tim vyrazne klesa propustnost ty krizovatky?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zajimavy ze v jinejch zemich v urcitejch casech (zejmena brzo ráno) funguje. Tady jenom idioti vymejslej proc by to jit nemelo (vetsinou aby nemuseli vstavat).
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Tyvole uz, rad bych veril ze jen debilne trollíš, ale boji se ze se ti na tebe ani v apatyce nedostalo. Ten potencial ta zvyseni objemu cyklodopravy samozrejme je.
    Ty 2% cyklodopravy jsou prave a zejmena kvuli nedostatecny a nedostačujici infrastrukture. A jelita jako ty to berou jako hlavni argument (spolu s jeste debilnejsim argumentem o “kopcovitosti” prahy).
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: No vidis - to ja po jeho otevreni zacal jezdit autobusem a dojizdel jsem diky tomu o 30-60 minut kratsi dobu. Takze imho celkem succes.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Min. Pulka jezdi autem.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: Takze co vlastne rozporujes? Ze ten pruh tam je zbytecny, protoze od Dobrise jezdi jenom 4% lidi, co dojizdi?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Ano, v tom odkazu, ktery si sem daval https://data.praha.eu/praha-v-cislech/celkovy-pocet-cestujicich a ktery ma potvrzovat to ze, podil osobni automobilove dopravy vs MHD je cca 40-45% vs 55-60% ve prospech MHD, je to tak skutecne uvedeno a jedna se skutecne jenom o IAD vs MHD. A ja prave rikam, ze realne nejde brat prave v potaz to, ze podil IAD vs MHD je prave 40% vs 60%, protoze za 1. 1/3 te MHD tvori autobusova doprava, ktera tu silnicni infrastrukturu potrebuje taky a za 2. tu prave nemame jenom IAD, ale i ostatni automobilovo dopravu, takze realne je tedy logicky v Praze daleko vic lidi, kteri at uz primo, nebo neprimo (napr. nekdo, kdo v se v Praze dopravuje jenom metrem stejne potrebuje kvalitni silnicni sit s dostatecnou kapacitou, protoze si pak jde nakoupit do obchodu, ktery je zasoben automobilovou dopravou), kteri potrebuji kvalitni a dostatecne kapictni silnicni infrastrukturu...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Od Dobrise. Ale jasne, tak treba jich bude 10 tisic na tu Strakonickou. To jsou porad 4% a 96% jede jinudy a jinak.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: A z toho vyvozujes, ze tim pruhem na ty Strakonicky projede v tech primestskych autobusech, cituju te, 200-300 lidi denne?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Pribram: 9 000 lidi (z toho cast vlakem, cast autem), zdroj zde:

    V Praze každé ráno přibyde 250 000 lidí. Metropole vysává i třetinu okresu - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-v-praze-kazde-rano-pribyde-250-000-cechu-metropole-vysava-i-tretinu-okresu-248367
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: To cislo sis vytahnul z prdele :D Kdyz tam ted stojim v kolone, tak za tu dobu tam profrci tech autobusu nizsi desitky...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW: To uz by rovnou mohli chtit, aby se silnice opravovaly jenom v noci, jako treba v New Yorku! Kapitalismus tady nechceme!
    GREW
    GREW --- ---
    JNK: A to je zase nakej tvuj pocit, nebo podle ceho usuzujes, ze: "malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD"? Ja treba bydlim v Praze u stredne velke radialy a rozhodne bych nebyl pro omezeni dopravy na ni, uz jenom protoze by mi prislo pokrytecke na jednu stranu chtit mit moznost jinde po Praze ty silnice vyuzivat, ale u baraku bych to chtel omezovat... Jezdil si nekdy jaho zasobnovani cehokoliv? Muzes mi rict, jak si to zasobovani ve 3 rano predstavujes? To jako ten obchod/hospoda/cokoliv, co je potreba zasobovat najme nekoho, kdo tam bude ve tri rano cekat na to zasobovani a na druhou stranu kolik se asi najde ridicu, ktery pro ty dodavatele budou chtit pracovat s tim, ze budou jezdit jenom nocni?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jasne, ale to tedy pomuze nejakym dveste, trista lidem denne. I kdyby to bylo 1000 lidi, Praha ma 1.3 mega obyvatel a dalsich par set tisic tam denne dojizdi.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: Dojizdel jsem par let do Prahy od Dobrise (Strakonicka). Ten BUS pruh, co tam pribyl od rekonstrukce, zkratil to moje dojizdeni o 30-60 minut. Takze kdyz se to udela dobre, funguje to.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: 1. Predne, ja nejsem primarne pro "vic silnic", ja jsem proti mnohdy nesmyslnymu omezovani automobilove dopravy, v podobe ruseni pruhu, tvoreni ruznych spuntu, neexistujicich "zelenych vln" na hlavnich tazich atd. ze kterych mam v drtivy vetsinu pripadu pocti, ze existuji jenom pro znechuceni ridici a proto, aby se dalo ukazovat to, jak je Praze spousta kolon a je tak potreba automobilovou dopravu omezit (nedavno sem tu uvadel priklad s prujezdem Prumyslovky, kde sem chytnul v cca 10 hodin vecer cervenou na 6 semaforech ze 7) 2. Proc by se melo nak vyrazneji investovat do cykloinfrastruktury, kdyz z celokove dopravy v Praze tvori dlouhodobe cyklodoprava jenom cca 2-4%? Mozna se pletu, ale ve velke casti Prahy proste na samostatnou cykloinfrastruktury neni misto a vzhledem k podilu cyklodopravy podle me nema cenu to nak vic resit na ukor jine dopravy (i chodniku samozrejmne). Na druhou stranu me osobne treba stve, ze po "rekonstrukci" Cernokostelecke, kde by misto na samostatnou cyklostezku misto bylo, se udela do silnice debilni pikokoridor, misto te plnohodnotne a oddelene cyklostezky. 3. To ze se rozsiruje tramvajova doprava je urcite od jiste miry fajn (i kdyz je treba diskutabilni, jestli ma cenu delat tramvaj nekam do pole, nebo navrhy na tramvajovou trat do Odolene vody apod.), ale ve vysledku ti to moc nepomuze v tom, ze v centru je ve spicce kolejova infrastruktura pro tramvaje na hranici kapacity.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jedine, co by to chtelo - postavit jeste par nadzemnich koleji a zajistit, aby jak U-Bahn, tak S-Bahn jezdily jeden za druhym, rychle a vcas. Ty tramvaje a bus / taxi pruhy jsou jenom pro zlost a nepomahaji, spis ublizuji - viz neustale presmerovavani tramvaji, kdy ani kdyz uz dojdes na zastavku nevis, ktera tramvaj pojede a kam se s ni dostanes. Ostatne ja taky jezdim vlakem a metrem po mestech, ktera tuto dopravu maji zvladnutou, radsi, nez abych si vsude pronajimal auto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam