• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Kolega FRK me oznacil za "devadestakovyho ODSaka" a byl totalne vedle a ty ses zase totalne vedle, kdyz si myslis, ze se ridim jen "vejfukovejma nesmyslama". Jak uz jsem psal, ja urcite nejsem pro nake rozsirovani soucasne silnicni infrastruktury, naopak bych ji i na nekterych mistech, kde to dava smysl a bude to vseobecne prospesne omezil (napriklad bych i byl pro vyraznejsi stizeni testu a zkousek pro ziskani ridicskeho prukazu), ale zaroven jsem proto, ze veskera dopravni opatreni, budovani veskere dopravni infrastruktury a objem financovani jejich jednotlivych casti daval smysl, byl delan logicky, byl vseobecne prospesny pro co nejvetsi mozny pocet lidi, zbytecne nehazel klacky pod nohy tam, kde to nema vyraznejsi smysl a byl delan koncepcne, na zaklade toho, co si obyvatele mesta vetsinove preji. A promin, nak vyrazneji "hrotit" cykloinfrastrukturu, kdyz jeji podil je cca 2-4% a doufat, ze po jejim masivnejsim budovani na ukor ostatnich zpusobu dopravy a zaroven do ni na ukor ostatnich zpusobu dopravy cpat vyrazneji vic penez mi moc logicky neprijde, zvlast, kdyz je to jeste k tomu na zaklade "dojmu", ze to tak mozna chce nake vyraznejsi procento obyvatel Prahy.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: asi 5 sekund GOOGLE: Mistostarosta Kodane o cyklodoprave v jeho meste. Rok rozhovoru 2022. Sic tam nejsou hard-data, ale obecne tam mluvi o tom, o cem si tu ted povidame.

    Na našem přístupu k cyklodopravě není nic speciálně kodaňského ani dánského. Lze ho napodobit všude • RESPEKT
    https://www.respekt.cz/rozhovor/na-nasem-pristupu-k-cyklodoprave-neni-nic-specialne-kodanskeho-nebo-danskeho-lze-ho-napodobit-kdekoli
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: K cemu? Ty mas zdroje stejne v pici….¯\_(ツ)_/¯
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Ty jo, dalsi vtipalek :D A muzes teda k tem mestum uvest naky zdroj/clanek/grafy, ktery by potvrzoval kauzalitu mezi budovanim cykloinfrastruktury a poctem cyklistu?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Az udela stejnej vyzkum automobilovej klub, budu te informovat.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Proc chces porad zdroje, kdyz je stejne neuznavas a ridis se jen tema svejma vejfukovejma nesmyslama?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Promin, ale duveru k objektivite clanku, kde v jednom pripade figuruje "reditel marketingu firmy rekola" a ve druhem zase "redaktor magazinu Mestem na kole", teda moc nemam...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Tak je jasny, ze ve zminenych mestech cykloinfrastrukturu budovali starý římani….bohajeho, ty máš fakt vymleto.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: A naky zdroje k tomu jsou, ze v tech mestech po nakem vyraznejsim budovani cykloinfrastruktury nak vyrazneji narostla cyklodoprava?
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Tak treba v te nize zminova Parizi nebyl narust cyklodopravy ani tak zpusoben tim, ze by narostla cykloinfrastruktura, ale tim, ze byly zavedeny celkem vyrazne restrikce pro IAD a zaroven tim, ze tam neni uplne kvalitni MHD, takze vlastne lidem nic moc jineho nezbylo a pokud sem spravne hledal, tak po zavedeni tech restrikci na IAD nejvic stoupla pesi "doprava", ktery tam tvori vic jak 50%. Je pak tedy otazka, jestli to Parizane vseobecne citi jako pozitivni, nebo negativni zmenu...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Jo tak, tys chtel uplne random tri mesta, ale jenom ty co se ti hodí.
    Takze Kodaň, Utrecht, Bern, Hanover, Ljublanj jsou taky blbě?
    GREW
    GREW --- ---
    Ale kdyz teda budu souhlasit s tim, ze je v Evrope nekolik mest, kde teoreticky rozsireni cykloinfrastruktury znamenalo narust poctu cyklistu (a zaroven to, ze je s tim vetsina lidi v tech mestech v pohode), stale to neznamena, ze to tak bude i u nas, je to mozna do urcite miry pravdepodobne a ale urcite ne jiste. Plus tu pak mate, co uz jsem psal, nake vyraznejsi a zaroven smysluplne budovani cykloinfrastrukutry velmi casto narazi na prostorove omezeni ve meste a tedy to, ze i kdyby v Praze narostl pocet cyklisticke dopravy na optimistickych 10% v celorocnim prumeru, bude to znamenat to, ze dojde k omezeni jinych zbusobu dopravy, ktere by i kazda samostatne mely stale delako vetsi podil, nez ta cyklisticka...
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Tak mozna je to tim, ze v tech mestech mozna akcentovali ten smer vyvoje a podpory daleko vice nez jinde.

    A z ceho ty usuzujes, ze tu nikdo nebude jezdit na kole, i kdyby tady byla lepsi infrastruktura k tomu urcena?
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Nejde o frekvenci, ale o to, ze z tech stovek/tisicu mest v Evrope se stale jako potvrzeni toho, ze cim vice cykloinfrastruktury, tim vice cyklistu se opakuje par mest stale dokola....
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Frekvence citace nejak devalvuje tu realitu?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zkusenosti z jinych mest, selskej rozum, průzkumy.



    Honza Střecha: Největší problém dopravy ve městě je narůstající počet aut | Fakulta sociálních věd UK
    https://fsv.cuni.cz/aktuality/honza-strecha-nejvetsi-problem-dopravy-ve-meste-je-narustajici-pocet-aut

    Problém není v kopcích. Lidé na kole v Praze nejezdí kvůli nedostatečné infrastruktuře, říká Šnobr z magazínu Městem na kole - Studentské listy
    https://slisty.cz/problem-neni-v-kopcich-lide-na-kole-v-praze-nejezdi-kvuli-nedostatecne-infrastrukture-rika-snobr-z-magazinu-mestem-na-kole/
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jeste sem cekal Pardubice, takovy 4 klasiky, kdyz se nekdo ohani tim, ze kdyz bude vic cykloinfrastruktury, bude i vyrazne vic cyklistu... :D
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Pariz je asi nejvic doocibijici priklad mesta, ktery bylo zasveceno autum a radikalni zasahy do insfrastruktury velmi rychle vytahly lidi na kola (dnes asi 11% cest je na kole). Ale nevim, jed se podivat i do blbych Drazdan, do Vidne. Dansko a Holandsko netreba zminovat.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Viden
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Amsterdam, Pažíš, Berlín
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam