• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Vize budoucnosti…

    Více zastávek, ale bez podzemního nádraží Opera. Výbor určil trasu tunelů pod Prahou - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/vice-zastavek-ale-bez-podzemniho-nadrazi-opera-komise-vybrala-variantu-zeleznicnich-tunelu-pod-prahou-224523
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: hele, a jak si myslíš, že vznikne jakejkoliv jinej mód dopravy, než pěškobus? Ty sinice, koleje a stanice vzducholodí se taky nezhmotněj samy z čirý many a lásky k dopravní infrastruktuře...hrotit věci pro cyklisty má smysl primárně v tom, že je to zdaleka nejlevnější systém na kilometr, a za stejný prachy, co postavíš novou stanici metra nebo kilák výpadovky můžeš pořídit cyklotrasu přes čtvrt města. To je ten smysl a koncepce, kterou si sháněl...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    KVALKAN: Ony ani dopravni znacky pri ridice na chodniku, kvuli kterejm kolikrat neprojede kocarem, jsou pecka… jsou to holt utlačovany chudaci ty ridici
    KVALKAN
    KVALKAN --- ---
    GREW: Ad zelené vlny. Taky bych je měl moc rád. Vůbec nechápu proč jako chodec musím na křižovatce 3x mačkat tlačítko, abych ji přešel a 3x čekat než projedou auto. Přičemž jako řidič přijedu na křižovatku, čekám jednou a pak ji projedu.

    Vzor Vršovická x Petrohradská. Vystoupím z busu směr Želivského a chci pokračovat rovně směr Vršovické náměstí. Nemohu, musím přes 3 přechody.

    To by bylo švandy, kdyby řidiči museli u každého semaforu vylézt z auta a mačkat tlačítka tak jako na nábřeží.

    Chvilku mluv také o šikaně chodců, kdy musíme ujít stovky metrů, aby bylo místo na silnice a neměli jste tam moc semaforů. Díky moc!
    HNZ
    HNZ --- ---
    Petr Šesták: Vyhoření • mujRozhlas
    https://www.mujrozhlas.cz/rapi/view/episode/952d3872-b43f-3e2a-9e64-3a1bb675bbe1
    doprava z pohledu kuryra
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Ne! To jsou tvoje dojmy, ze to jsou jeho dojmy, ze to jsou dojmy!
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: To jsou tvoje dojmy, ze to jsou dojmy 😅
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Rozumim, cili absolutne netusis o čem tu žvaníš. Ted uz to chápu líp, dík.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Kolega FRK me oznacil za "devadestakovyho ODSaka" a byl totalne vedle a ty ses zase totalne vedle, kdyz si myslis, ze se ridim jen "vejfukovejma nesmyslama". Jak uz jsem psal, ja urcite nejsem pro nake rozsirovani soucasne silnicni infrastruktury, naopak bych ji i na nekterych mistech, kde to dava smysl a bude to vseobecne prospesne omezil (napriklad bych i byl pro vyraznejsi stizeni testu a zkousek pro ziskani ridicskeho prukazu), ale zaroven jsem proto, ze veskera dopravni opatreni, budovani veskere dopravni infrastruktury a objem financovani jejich jednotlivych casti daval smysl, byl delan logicky, byl vseobecne prospesny pro co nejvetsi mozny pocet lidi, zbytecne nehazel klacky pod nohy tam, kde to nema vyraznejsi smysl a byl delan koncepcne, na zaklade toho, co si obyvatele mesta vetsinove preji. A promin, nak vyrazneji "hrotit" cykloinfrastrukturu, kdyz jeji podil je cca 2-4% a doufat, ze po jejim masivnejsim budovani na ukor ostatnich zpusobu dopravy a zaroven do ni na ukor ostatnich zpusobu dopravy cpat vyrazneji vic penez mi moc logicky neprijde, zvlast, kdyz je to jeste k tomu na zaklade "dojmu", ze to tak mozna chce nake vyraznejsi procento obyvatel Prahy.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: asi 5 sekund GOOGLE: Mistostarosta Kodane o cyklodoprave v jeho meste. Rok rozhovoru 2022. Sic tam nejsou hard-data, ale obecne tam mluvi o tom, o cem si tu ted povidame.

    Na našem přístupu k cyklodopravě není nic speciálně kodaňského ani dánského. Lze ho napodobit všude • RESPEKT
    https://www.respekt.cz/rozhovor/na-nasem-pristupu-k-cyklodoprave-neni-nic-specialne-kodanskeho-nebo-danskeho-lze-ho-napodobit-kdekoli
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: K cemu? Ty mas zdroje stejne v pici….¯\_(ツ)_/¯
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Ty jo, dalsi vtipalek :D A muzes teda k tem mestum uvest naky zdroj/clanek/grafy, ktery by potvrzoval kauzalitu mezi budovanim cykloinfrastruktury a poctem cyklistu?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Az udela stejnej vyzkum automobilovej klub, budu te informovat.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Proc chces porad zdroje, kdyz je stejne neuznavas a ridis se jen tema svejma vejfukovejma nesmyslama?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Promin, ale duveru k objektivite clanku, kde v jednom pripade figuruje "reditel marketingu firmy rekola" a ve druhem zase "redaktor magazinu Mestem na kole", teda moc nemam...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Tak je jasny, ze ve zminenych mestech cykloinfrastrukturu budovali starý římani….bohajeho, ty máš fakt vymleto.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: A naky zdroje k tomu jsou, ze v tech mestech po nakem vyraznejsim budovani cykloinfrastruktury nak vyrazneji narostla cyklodoprava?
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Tak treba v te nize zminova Parizi nebyl narust cyklodopravy ani tak zpusoben tim, ze by narostla cykloinfrastruktura, ale tim, ze byly zavedeny celkem vyrazne restrikce pro IAD a zaroven tim, ze tam neni uplne kvalitni MHD, takze vlastne lidem nic moc jineho nezbylo a pokud sem spravne hledal, tak po zavedeni tech restrikci na IAD nejvic stoupla pesi "doprava", ktery tam tvori vic jak 50%. Je pak tedy otazka, jestli to Parizane vseobecne citi jako pozitivni, nebo negativni zmenu...
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Jo tak, tys chtel uplne random tri mesta, ale jenom ty co se ti hodí.
    Takze Kodaň, Utrecht, Bern, Hanover, Ljublanj jsou taky blbě?
    GREW
    GREW --- ---
    Ale kdyz teda budu souhlasit s tim, ze je v Evrope nekolik mest, kde teoreticky rozsireni cykloinfrastruktury znamenalo narust poctu cyklistu (a zaroven to, ze je s tim vetsina lidi v tech mestech v pohode), stale to neznamena, ze to tak bude i u nas, je to mozna do urcite miry pravdepodobne a ale urcite ne jiste. Plus tu pak mate, co uz jsem psal, nake vyraznejsi a zaroven smysluplne budovani cykloinfrastrukutry velmi casto narazi na prostorove omezeni ve meste a tedy to, ze i kdyby v Praze narostl pocet cyklisticke dopravy na optimistickych 10% v celorocnim prumeru, bude to znamenat to, ze dojde k omezeni jinych zbusobu dopravy, ktere by i kazda samostatne mely stale delako vetsi podil, nez ta cyklisticka...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam