• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: Pockat ted ale kazdy mluvite o jinem moste, ne? 3 koleje jsou dulezite pro Zeleznicni…
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Tak urcite bude mozne postavit sirsi klon. Asi cokoliv bude lepsi nez status quo/.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Skvělý nápad, akorát, že je požadavek na 3 kolejné řešení, což je vlastně primárně předmětem celého sporu, soutěže a veřejné diskuze.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Nemelo by smysl ho zbourat a postavit opet jeho verny klon z novych materialu a s lepsimi konstrukcnimi resenimi?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Bohužel nemáš pravdu s tím smyslem existence ani s tou funkcí, ale to by vyžadovalo nějakou alespoň základní znalost na tvojí straně.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Z hlediska provozu, funkce, celeho smyslu existence.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Sazmořejmě, že z hlediska provozu je hlavní funkce mostů dopravní.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak největší hodnota těch mostů je dopravní, ne? Chápu, že to v budoucnu může být jinak a třeba jednou budou turisti jezdit do Prahy obdivovat Libeňák.... (?), takže tam je to ještě na diskuzi a já doufám, že padlo správné rozhodnutí.

    Co se týče Železničního mostu, tak tam je to dopravně fakt velký problém a vlastně to blokuje zásadní železniční tepnu v Praze - což má hlavně negativní dopravní dopady. Tady bych vůbec neváhal a postavil asap nový most, který by byl kapacitně dostačující.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Nikoliv, hodnota existuje (třeba estetická, kulturní, stavebně-historická), to že o ní nevíš, neznamená, že neexistuje. Libeňský most se za provozu opravuje/nahrazuje replikou, co bys chtěl víc? Železniční most na Výtoni je jiná písnička, ale hodnotu má taky vysokou, je to jednoznačně prokazatelné.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: To je prave ten mnou zmineny sentiment. Most je je funkcni stavba umoznujici se dostat z A do B, je fuk jak vypada. Jasne, s vyjimkama ktery jsou prostredek na lakani a oskubani turistu, jako je napriklad Karluv most, kterej se velmi zdarile monetizuje.

    ONDRAT: Puvodni hodnota neexistuje, pokud se most neda plnohodnotne pouzivat. Neb v tom pouzivani tkvi jeho veskera hodnota. S vyjimkama turistickeho lunaparku vyse.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Jasně, zbourejme hodnotnou věc a nahraďme ji novou bez té původní hodnoty, to je doslova skvělý přístup, jak vymazat Praze veškerý kouzlo, který z ní dělá jedno z nejhezčích a unikátních měst na světě. U Jiráskova mostu by tě to třeba ani nenapadlo, ale u Libeňáku klidně, proč?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: To máš pravdu. Nicméně libeňskej za záchranu podle mě stojí, protože je to jedinej kubistické most na světě:)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: Tak na Vytoni (zatim) jezdi vlaky, byt silne omezene. Pointa tkvi v tom, ze kdyby jsme se vykaslali na zcela retardovanej sentiment, nutici lidi prestat logicky myslet a zachranovat zjevne nezachranitelny, tak uz misto obou mostu mohly stat novy, a byl by klid.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: Tramvaje se ale na Libeňák po rekonstrukci vrátí. Což nevím jestli platí i tom mostě na Výtoni.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    JANDOS: Ale na druhou stranu se zachranila potencialni pamatka! Sice diky tomu nemuze plnit svoji funkci, ale je zachranena! Jenom cekam, kdy takhle dopadne i most na Vytoni (zachranime ho jako pamatku, akorat po nem nebudou smet jezdit vlaky). A to se vyplati!
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    Tramvaje přestanou jezdit po Libeňském mostě, nahradí je autobusy - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/praha/zpravy/tramvaje-libensky-most-provoz-doprava.A241120_142357_praha-zpravy_misl
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Zcela jistě víc než jedna :) Jinak teda ten autor článku je stejný pan Novák, který měl "objevné" články o DSŘ s typem z TOPky... :-) nakolejení seznamu proběhlo skvěle, Ivo musí mít radost.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Chudak pani Iveta, no a ted kolik takovych je?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Koukám, že tu nebyl hit tohoto týdne. Cenu retard měsíce a horkým kandidátem na retarda roku se pro mě stává tady paní Iveta.

    Iveta bydlí ve Stodůlkách a do zaměstnání dojíždí na Smíchov. Před letními prázdninami to autem zvládala za čtvrt hodiny. „Teď mi to kolem osmé ráno trvá tři čtvrtě hodiny. Z kopce k řece lze jet Radlickou nebo Plzeňskou, ale obě jsou věčně rozkopané a zacpané. Nepomáhá ani kličkovaná přes Malvazinky,“ hovoří o svém denním trápení. Aby děti rozvezla do školy včas, vyjíždí o 20 minut dřív. „Od září se to totálně zhoršilo. A je to určitě horší než minulý rok,“ konstatuje.


    Doprava v Praze kolabuje. Provoz už je za hranou, varují dopravní experti - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-provoz-je-na-hrane-nebo-spis-za-ni-praha-podle-dopravnich-expertu-kolabuje-264736
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Cyklostezka? Nebude, tramvaj do Malešic zakonzervuje cyklopruhy - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/2024/11/cyklostezka-nebude-tramvaj-do-malesic-zakonzervuje-cyklopruhy/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam