• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Tak ja s tebou v principu souhlasim, problem je, ze chce parkovat vic lidi nez je mist, ale to uz se opakuju. Tedy proc by mel mit narok treba Danysek a Diva uz ne, kdo to rozsoudi, penize?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: A ze s tema svejma objevama nekandidujes ve volbach...? :D Ze bys nam to namisto kecu predvedl v praxi...
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: ale co porad mas proti tomu aby rezidenti uzivali rezidencni parkovani. Vysvetli to nam brzdulinum konecne .)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja to vim, nepotrebuju si to studovat. Nebavime se o druhem aute, ale o prvnim. Tak prosim bud trochu pozornejsi. Tak to bude vazane na rezidenturu a byt zaroven, cesta to je. Ja nepotrebuju, abys vypisoval dalsi vymluvy proc neco nejde. Nebo abys je rozporoval, prijd s vlastnim resenim, kdyz si tak znaly.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: dve ruzne otazky. Za me kdyz v miste podnikam, je to srovnatelne jako kdyz bydlim. Svou cinnosti (volnocasovou i ekonomickou) utvarim sve prostredi, jsem v miste tvurcim prvkem, patrim tam. Jina vec jsou letajici sidla, to je problem k reseni.

    Parkovaci misto 1:1 na rezidenci jsem zazila v novostavbe s podzemni garazi a uz bych byla opatrna. Kdyby bylo parkovani mimo podzemí tak narocne jako v tom miste, nenastehovala bych se. Denne resit dokola jeden neresitelny problem, never more .) zlate zony
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: FO plati 7k za prvni kus, nikoliv za kazdy kus.... nastuduj si to... :) I rezident za druky kus plati 7k a ne "vychozich" dvanact stovek. Problem "tveho" systemu je fakt, ze skulinku vzdycky vymyslis... holt pravnici maji jako celkem oblibenou disciplinu hledani mezer v pravidlech. No, tak se dohodnes se sousedkou, co zadnej byt nema... a razem se do "limitu" jedna kara na byt vlezes, i kdyz chces mit kary dve. V baraku, kdej sem bydlel predloni bych takovych "bytu bez auta" nasel odhadem tak polovinu, holt plnej barak duchodcu... co byla rada, kdyz se dobelha pred barak na lavicku. Trvalej pobyt navic nemas psanej na bytovou jednotku, ale na cely dum... zeano... ;-) Takze i to prokazovani jednoho auta na byt... nebude trivialni. Dumej dal... :D

    KAKIHARA: ale ono "rezidencni parkovani" se neodlisuje podle toho, z jakeho titulu si to opravneni poridis. A uz to tu padlo, firma si to klidne da do nakladu, takze auto na ulici mas, misto je zabrany... jen to je firemni povoz. A bytu transformovanych v kancelare najdes taky hromadu, zejo ;-) Pokud chces resit nejaky problem, musis se na nej divat komplexneji a v souvislostech...

    A jen aby bylo jasno, ja mam garaz :D A i u firmy mame parkovani na soukromem pozemku. Platit za parkovani me osobne fakt neurazi. Ale ono i "zonova" regulace bylo vtipne pozorovat, jak jen problem "odsouvaji jinam". Nekde ti ten problem zony realne nevyresi (Vinohrady, Vrsovice), nekde zony problem zpusobili - treba ve Strasnicich, kdyz zazonovali Vrsovice. A jak uz jsem tu poznamenal, ono to zacina uz u toho, jak se (ne)vymaha pravo. Resit blbe parkujici auta obtezuje uz i mestaky... kteri mj. kvuli tomu byli zrizovani. Uz jsem zazil i situaci, kdy mestak ani nevylez z auta, jen udelal fotky na tablet a tim to pro nej zvadlo. No to se pak nemuzem divit, ze Praha je takova dzungle jaka je. Pokud prijmeme tezi, ze ryba smrdi od hlavy... tak na to serou politici z jakekoliv partaje :-) Ale spis je to o tech lidech, co slapou chodnik... kterym se proste moc makat nechce.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK:
    DIVA:

    dobře, tak pro ty jednodušší a pomalejší )když se bavíme o rezidenčním parkování, tak by jeden čekal, že to pochopí, ale evidentně ne)...každej rezident.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nojo, ale ucelove uz je to dnes, kdy napriklad autem jezdi papirove duchodce a parkuje se za 300 rok. Nebo si jezdi za vyhodnou cenu vice lidi v jedne domacnosti. Vyhoda techto “mych” limitu, kdy uz je tak pojmenovavas je, ze nebude mozne mit vice aut na byt a to je snad fer ne?
    FO plati 7k za kus rocne.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Je to jenom dan z auta. Firmy ji maji vyssi, protoze si ji muzou dat do nakladu (diky ni platit mensi nejake jine dane). Lide ji musi platit ze zisku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale ono i firma (ci OSVC) plati rozhodne vic nez rezident (obcan)... ve finale ty tvy limity resi to samy, co jsou treba limity, kdyz chces ziskat internat/kolej... kdy si lidi ucelove presouvali pobyt tak, aby meli vetsi sanci ziskat misto :D Protoze ja uz padlo, dnes muzes mit trvaly pobyt kde chces.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: no, kazdej taky ne... je to mj. podmineno trvalym bydlistem. Formalnim trvalym bydlistem, ktere nutne nemusi korespondovat s bydlistem realnym. Zvlast u najmu pomerne castej jev, zeano :-) Povinnost mit trvaly pobyt tam, kde se skutecne zdrzujes padla s komunisty. A byt se to de-jure nesmi, jsou i pronajimatele co se ruznymi klickami brani tomu ti ten trvaly pobyt nechat zapsat.

    Posun kazdeho mesta je o lidech, kteri v nem zijou. Svadet to jen na politiky je takove lacine. Politici jen naplnuji vuli svych volicu, zeano. Cekat, ze polici budou prosazovat neco, co jejich volici nechteji je takove... ehm... naivni, nemyslis? ;-) Ale pokud se ma neco zmenit, musi se soucasne nabidnout fungujici alternativa. Ano, v nekterych smerech je MHD naprosto luxusni a bez auta se da krasne fungovat. No, ale pak mas taky lokality, kde to proste stoji za pendrek... a ano, je velky rozdil mezi tim, jestli zijes na Vinohradech a nebo treba v Pitkovicich (kde se mimochodem houfne stavi). No, ono staci i Zizkov... tam taky vyrostla spousta novych baraku... a metro, co tam je uz roky naprojektovany je... v nedohlednu. Aneb kolik jsme toho meli letos uz mit... :-) A co mame... prd. I to Dcko od prvniho kopnuti do zeme nabralo dalsi ctyri roky zpozdeni... jenze tady je problem uz i IPR, ktery ti rekne, ze tramvaj na periferii se "nevyplati". Pred sto lety se nejdriv postavila infrastruktura a pak se stavelo (takze tramvaj bezne koncila uprostred pole), dneska se to resi "opacne" - nejdriv zastavba a pak se duma nad dopravni obsluznosti....
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Rezident je v tomto pripade docela siroky pojem, staci tam mit sidlo firmy.
    Zajimava otazka je, zda trrba nedar limit auto na byt spis nez na osobu.
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: ne kazdy, nybrz kazdy rezident .) od toho je to rezidencni parkovani .)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Hele, v kazdy ctvrti mas nejaky to parkovistatko sem tam, ktery je zadarmo, kdo tady zije vi, jenom na P7 je jich asi 5.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Jizda MHD taky zdarma je. Platis si jenom opravneni, ktery ze zakona dostane kazdej, kdo si pozada.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: rezidenční parkování zdarma je. Platíš si oprávnění, který ze zákona dostane každej, kdo si požádá. A jinak jsi přesně popsal problem český politiky, kterým je to korytářství. Proto se Praha za posledních deset dvacet let nikam neposunula, protože každej vidí jen na svůj mandát a dál už se bojí cokoli naplánovat aby nepřišel o liz (čest výjimkám jako oprava Barranďáku nebo Blanka)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: rezidencni parkovani zdarma neni.... ano, cena toho "povoleni" je mozna nizka (ale to taky jen pro prvni auto), na druhou stranu ti ta povolenka fakt negarantuje, ze bys taky zaparkoval. Zdarma je to mozna nekde v Lahovickach.... a cena za tu povolenku je samozrejme primarne politicka otazka - jak dopadl "pokus" o zdrazeni na P7 vime, zejo :-) Aneb ono i politik typicky chce byt zvolen i v nasledujicim obdobi... a pokud ma jit o trvalejsi reseni, tak ho beztak nemuzes tlacit na silu momentalni koalice na radhausu.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: bavime se o rezidencnim parkování, který zdarma je. zbytek je klasickej macinkistickej demagogickej žvást.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: v Praze se uz davno zadarmo neparkuje. Mozna nekde na periferii, ale v sirsim centru to fakt neplati. A ze vymahani pravidel nefunguje je kapitola sama pro sebe. Mestaci ti rano hlidaj ve dvou prechod, ale ze vedle nich parkujou auta na chodnikach jim je zcela u prdele. A na to mam i "repliku" od reditele MP, kterej napsal, ze straznici maj svuj (jeden) ukol... ve dvou hlidat ten prechod, u kteryho mas z kazdy strany beztak spomalovaci pruh :D A v Dolnich Mecholupech je k videni jeste lepsi bizarek - tam mestaci (obcas i ve dvou) hlidaj prechod se semaforem :D

    Cislo per capita povazuju za zkresnely, pac do toho mas zapocitany i firemni flotily sidlici v Praze i kdyz ty auta jezdi nekde jinde, o leasingokach sidlicich v Praze nemluve (ale tam to aspon rozlisis na vlastnika a provozovatele). Ale furt to neresi provozovatele de-jure usidlene v Praze, ale realne pusobici po cele republice (a ze jich je). Statistika, ktera by zohlednila mista skutecneho provozu vlastne neexistuje...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: vsak oni to tam nestavi a nerusi stylem "10 tisic mist" najednou. Je to postupne... kazdopadne se podivej, kolik tech parkovacich domu ci je... jasne, treba stylem 100-200 mist, s tim ze barak neni jen to parkoviste... ale viceucelovy objekt. A je jich hromada. A jasne, porad maj mista, kde i na ulici se parkuje, protoze holt alternativa (zatim) neni. Plus samozrejme velky kapacity na ty periferii a s dobrou dostupnosti MHD smer centrum (a jak uz jsem zminil, se spoji jezdici i mimo spicku casteji nez u nas). Proste system jako celek te motivuje...

    U nas se o reseni jen zvani... kdyz se melo postavit neco vetsiho na Zlicine, tak se to radsi zrusilo s tim, ze to je "zbytecne velky", zejo. No tak neni projistotu zase vubec nic...
    A vlaky? Ty ve spicce uz taky casto nestacej, ted je to jeste umocneny tim, ze cast Elefantu je odstavena kvuli montazim ETCS, takze nekdy misto dvou sprazenych souprav ti prijede jen jedna... vlaky to vsecko taky nezahrani (nekde uz se hovori doslova o pretizeni, viz treba Liben), ale tramvaje se nejak "psychologicky" zasekavaj na hranicich Prahy ze sedesatejch let a dal se moc stavit nechteji. O mettru nemluve, mame sakra velky zkluz... a porad stavim jen hvezdu se stredem v centru a zadnou rychlou tangentu (i narozdil od te Kodane) realne nemame.
    O zbytku radeji nemluve - StC kraj by dopravne nemel fungovat samostatne... existence samostatneho kraje nesvazaneho rizenim s Prahou je taky blbost. Propisuje se to i do organizace hromadne dopravy. A ono i uvnitr Prahy... jenze to by musel mit nekdo koule to cely od zakladu prekopat. Ono i ta MHD se spis jen flikuje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam