• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: O tom nemusíš bejt přesvedčenej, to je fakt. Každá debata o tranzitu v Praze se odvíjí od toho, aby hlavně chudinky řidiči neměli moc komplikací. Fakt, že tady žije i někdo jinej než řidič osobního auta nikoho moc nezajímá. Navíc IAD je minoritní forma dopravy, většina lidí používá MHD, kolo nebo chodí pěšky.


    Dřív jsem si myslel, že až generace našich rodičů půjde do prdele a bude to na nás (Husákovy děti), tak že se to zlepší. Teď ale začínám chápat, že většina mejch vrstevniků má v lebi nasráno stejně jako ta generace před náma.

    Tak třeba to zvládne nějaká ta generace po nás.

    Vzpomenu si na to, až mi zas příště nějakej pologramotnej kripl bude couvat na dítě na přechodu.

    FUCK CARS!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Takhle bych to uplne nerekl, problem jiz existuje, ja se s nim potykam kazdy vsedni den. Kdybych to mel shrnout, tak se zabyvam tim, jestli je organizace verejneho prostoru dnes ferova a udrzitelna. Jsem presvedcen, ze neni a strani vyrazne (ikdyz z urciteho pohledu opravnene) jedne skupine uzivatelu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    DIVA: Hele tak ono už to tak je. Konečně je pohoda, konečně je ta správná svoboda!

    V Praze už je přes 1,3 milionu aut. Meziročně o desítky tisíc více | Auto.cz
    https://www.auto.cz/v-praze-uz-je-pres-1-3-milionu-aut-mezirocne-o-desitky-tisic-vice-153973

    Když nějaký izolovaný text hodně nedává smysl, tak je pravděpodobně nesmyslnej.

    Mezitím co každej civilizované město počet aut snižuje a podporuje ostatní formy dopravy, my jsme tady jak parta absolutních ODS retardů, kteří trpí nějakou iluzí, že parkovat v Praze je základní lidský právo. Nechápu kde se to vzalo a ještě víc nechápu, že po všech těch letech dopravní politiky ODS to ještě někdo bere vážně.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DIVA: prave ze neni. jen v cechach ma spousta lidi zazitej ten kult automobilismu, ze maj furt pocit ze kdo nemá auto, nic neznamená, do kanclu, na nakup i na kafe se musi jezdit autem i kdyz to jsou dva bloky, ze parkovani je právo, a že bez auta se žít nedá a kdo nemá auto je socka.
    trend je paradoxne v 21.stoleti opacnej, kdy je za “socku” povazovana iad.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: takze hledas reseni na budouci predpokladany problem?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: O jake vizi lepsi budoucnosti to mluvis? Pocet aut setrvale roste - to neni zadna vize ani moje predstava, ale realita se kterou se dnes mesta potykaji.
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: neprijdu si jako v pekle .) ta predstava ze auto patri k zivotu je dnes jiste rozsirenejsi nez v r. 1980, jakkoli parkovani bylo tehdy jednodussi

    ONDRAT: horsi nez kdy? Nez v tvoji vizi lepsi budoucnosti? At se v tom neztratim

    FRK_R23: kolega mapuje moji predstavu o omezenich. Mam na mysli horni limit, ne rozsireni povinnosti.

    Kdyz ti naky izolovany text hodne nedava smysl, je mozne, ze prehlizis kontext, treba vlakno predchozich prispevku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Prosim? Nezlob se, ale je zrejme, ze ses rozhodl me nerespektovat, pres moje vyzvy, debatu tedy ukonceme, neni mozne v ni takto pokracovat. Dekuji za pochopeni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ta predstava ale odrazi nejakou realitu... zatimco ty si tu jedes sve vlhke sny :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ten muj nasledujici komentar je pouze dotaz. A ja te muzu ujistit, ze nijak nereflektuje muj pohled na vec. Az budu chtit, svuj pohled predstavim, ale zatim pokud si dobre vzpominam diskutujeme o predstave, kterou prinesla DIVA. Nikoliv o tom jaka je predstava tvoje (presto dekuji zes ji tady sepsal) tak ani moje, kterou jsem zde ani nenapsal.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Poslys Danysku, ja te respektuju a touhle debatou jsme si uz jednou prosli. V tomto jsme ve shode. Tak prosim respektuj ty me a cti co pisu a nespojuj si prosim mije tvrzeni v nejaky tvuj vybajeny pohled, jak si co myslim nebo ne, ja se te o to neprosim - necin tak.
    Pokud chces dale diskutovat, tak te zadam, aby to bylo za normalnich podminek a bez invektiv z tvoji strany
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ano, s malymi detmi, co si svet kolem sebe predstavuji jako pohadku je diskuze obvykle nemozna... a tvuj nasledujici komentar to jen dokazuje. Pokud nechces hustsi automobilovou dopravu, musis mohutne investovat do infrastruktury pro MHD.... a ne ty cochcarny ala IPR, co ti z druhe strany rekne, ze stavet tramvaj nekam do okrajovych casti "pry" nedava smysl.

    Tady mas mapku Prahy... :-) Dle "vizi" IPR praha 18-22 pry uz do Prahy asi nepatri. Ano, IPR je specialista na vymluvy, pokud jde o to neco nepostavit. Jakoze obyvatele okrajovych casti Prahy nemaji narok na kvalitni MHD? ;-) No jo, tak kdyz to vidis asi takhle, tak se nediv, ze ti z tech okrajovech casti lidi jezdi autama... kdyz se jim neumi nabidnout jina alternativa.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: No jasne, necekal se tehdy takovej ekonomickej vykon populace, ze by rodina mohla mit dve auta.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Na Stodůlkách s tím možná někdo počítal. Ale ani tam nepočítal s jedním autem na jednoho člověka, ale spíš na bytovou jednotku. A to ještě ne na všechny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Tak mesta modernistickych planovacu s tim pocitaly - je to tak predpokladano na dnesnich panelovych sidlistich s jejich kapacitnimi parkovisti, problem je, ze to byl koncept zonoveho mesta a bohuzel takove zde uplne jaksi nemame.
    Takze v tomto pripade bude doprava v klidu ten nejmensi problem, ale az se lidi zvednou a pojedou do prace, tak to nebude s ohledem na hustotu provozu mozne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Navrhuju aby do mesta veslo tolik aut, kolik do nej vejde zit lidi.

    Tyvole tohle je asi nejblbější nápad, co jsem zatím slyšel. Tolik aut, kolik se do města vejde lidí? Seš retardovanej? Máš aspoň základní školu?

    V Praze aktuálně žije asi tak 1,3 milionu lidí a je tu skoro 1 milion aut (registrovanejch, aby bylo jasno). A ty bys ve svém motomozku ještě počet aut ve měste o třetinu zvýšil?

    Tyvole to snad není možný...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Dobra tedy, potom ale budes muset akceptovat horsi dostupnost parkovani, hustsi provoz automobilove dopravy, horsi zivotni prostredi a vyssi naklady na infrastrulturu, je to tak v poradku?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nepredstavil, jeste jednou ti sdeluji, ze jsem pouze poznamenal, ze nedoslo na naplneni politicke deklarace sdrazeni parkovneho pro rezidenty po volbach. Nijak jsem se nevyjadril jestli je to dobre nebo spatne ani jsem k tomu vic nenapsal, tak si prosim nech ty kecy od cesty. Dale jsem zminil ze je mozne vymenit regulaci “osoba” za “byt” tedy opet zadna komplexni predstava jak parkovani resit.

    Diskuze s tebou je nemozna.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: cesta z dopravniho pekla ale vede skrze investice do alternativni infrastruktury... efektivni... a ne vymysleni ptakovin typu, ze primestskou zeleznicni dopravu zahrabem do tunelu pod zem se ctyrma novejma zastavkama... kuprikladu dodnes nikdo racionalne nevysvetlil, proc se nejde cestou ala Berlin - kdy se naopak dalkova doprava zahloubila (a fakticky zrychlila), zatimco infrastruktura na povrchu se pouziva pro mistni obsluhu.
    Realne v Praze nejsme schopni postavit ani pitomou zastavku u existujicich koleji. Podivej se, kudy mela vest S61... a kudy realne povede, az teda milostive dopravce bude mit cim to odjezdit. O rychlodraze Praha-Kladno s napojenim na letiste se jen zvani pres tricet let a i kdyz se uz nejake kousky stavi, u te klicove casti neni jeste ani poradne naprojektovano, natoz aby se realne koplo do zeme... a muzem takhle pokracovat. Treba na nadrazi Liben kapacitne pada na hubu, ale "mistnim vadi novy most", takze se s tim tezko neco dela. Dusledek pretizene drahy se projevuje mj. ve zpozdenich, v lepsim pripade...

    Takze se vracime opet k tomu, ze ano - mozna auto ve meste je archaismus, ale mesto neumi nabidnout adekvatni alternativy, narozdil od jinych metropoli, ktere take omezuji auta. Oni tam ale predtim intenzivne investovali, tenhle krok chceme v Cesku neznamo proc preskakovat. Ale kdybys chtel nacpat vsechno, co mas dnes v autech do MHD, tak ti i ta MHD zkolabuje. To je fakt, ktery je potreba brat v potaz. Proste se zaspalo... a ne ze by plany nebyly, plany mame od osmdesatych let... ale realne ted teprv stavime neco, co melo stat uz pred dvaceti roky. Tam je potreba hledat pricinu problemu...

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DIVA: tohle je cesta do dopravniho pekla. stejne jako tvoje presvedceni, ze žít=auto, bydlet=parkovat. to je mindset z roku 1980. navic jedno auto na obcana u domu je v praze čirá hovadina, to jde na vesnici.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale predstavil, jenom ty ses maly decko a chtel bys vysledky hned... takove reseni ale neexistuje. Rad bych mel treba i to metro na urovni Kodane (ci treba Parize, Osla, Berlina, Amsterdamu, nebo Barcelony)... proste MHD, ktera na to skutecne ma kapacitu byt kvalitni nahradou a ktera poskytuje rychle spojeni - a to i po tangentach. Tva reseni skrze regulace/ zakazy ja za reseni nepovazuji. Pokud zbudujes adekvatni alternativu, kyzeny efekt se dostavi sam. Ta alternativa dnes neni, bavime-li se o cestach po tangentach, kapacitne jsme navic i na hrane moznosti z nekterych radialnich smeru. Soucasne musis mit adekvatni odstavne kapacity na periferii nebo jinak kapacitne vyresit dopravu v sirsi aglomeraci - a ne, nemuzes se u toho tvarit, ze to neni problem Prahy a delat z toho problem nekoho jineho. Praha je hlavni mesto a z principu bude mistem, kam ti dojizdi spousta lidi ze sirokeho okoli, tuhle roli musis take logicky obslouzit.... byt hlavnim mestem neni jen o benefitech, ale i o nejakem zavazku vuci tem, co ve meste primo neziji, ale jeho sluzby take potrebuji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam