KAKIHARA: cesta z dopravniho pekla ale vede skrze investice do alternativni infrastruktury... efektivni... a ne vymysleni ptakovin typu, ze primestskou zeleznicni dopravu zahrabem do tunelu pod zem se ctyrma novejma zastavkama... kuprikladu dodnes nikdo racionalne nevysvetlil, proc se nejde cestou ala Berlin - kdy se naopak dalkova doprava zahloubila (
a fakticky zrychlila), zatimco infrastruktura na povrchu se pouziva pro mistni obsluhu.
Realne v Praze nejsme schopni postavit ani pitomou zastavku u existujicich koleji. Podivej se, kudy mela vest S61... a kudy realne povede, az teda milostive dopravce bude mit cim to odjezdit. O rychlodraze Praha-Kladno s napojenim na letiste se jen zvani pres tricet let a i kdyz se uz nejake kousky stavi, u te klicove casti neni jeste ani poradne naprojektovano, natoz aby se realne koplo do zeme... a muzem takhle pokracovat. Treba na nadrazi Liben kapacitne pada na hubu, ale "mistnim vadi novy most", takze se s tim tezko neco dela. Dusledek pretizene drahy se projevuje mj. ve zpozdenich, v lepsim pripade...
Takze se vracime opet k tomu, ze ano - mozna auto ve meste je archaismus, ale mesto
neumi nabidnout adekvatni alternativy, narozdil od jinych metropoli, ktere take omezuji auta. Oni tam ale predtim intenzivne investovali, tenhle krok chceme v Cesku neznamo proc preskakovat. Ale kdybys chtel nacpat vsechno, co mas dnes v autech do MHD, tak ti i ta MHD zkolabuje. To je fakt, ktery je potreba brat v potaz. Proste se zaspalo... a ne ze by plany nebyly, plany mame od osmdesatych let... ale realne ted teprv stavime neco, co melo stat uz pred dvaceti roky. Tam je potreba hledat pricinu problemu...