• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Takhle bych to uplne nerekl, problem jiz existuje, ja se s nim potykam kazdy vsedni den. Kdybych to mel shrnout, tak se zabyvam tim, jestli je organizace verejneho prostoru dnes ferova a udrzitelna. Jsem presvedcen, ze neni a strani vyrazne (ikdyz z urciteho pohledu opravnene) jedne skupine uzivatelu.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: takze hledas reseni na budouci predpokladany problem?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: O jake vizi lepsi budoucnosti to mluvis? Pocet aut setrvale roste - to neni zadna vize ani moje predstava, ale realita se kterou se dnes mesta potykaji.
    DIVA
    DIVA --- ---
    KAKIHARA: neprijdu si jako v pekle .) ta predstava ze auto patri k zivotu je dnes jiste rozsirenejsi nez v r. 1980, jakkoli parkovani bylo tehdy jednodussi

    ONDRAT: horsi nez kdy? Nez v tvoji vizi lepsi budoucnosti? At se v tom neztratim

    FRK_R23: kolega mapuje moji predstavu o omezenich. Mam na mysli horni limit, ne rozsireni povinnosti.

    Kdyz ti naky izolovany text hodne nedava smysl, je mozne, ze prehlizis kontext, treba vlakno predchozich prispevku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Prosim? Nezlob se, ale je zrejme, ze ses rozhodl me nerespektovat, pres moje vyzvy, debatu tedy ukonceme, neni mozne v ni takto pokracovat. Dekuji za pochopeni.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ta predstava ale odrazi nejakou realitu... zatimco ty si tu jedes sve vlhke sny :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ten muj nasledujici komentar je pouze dotaz. A ja te muzu ujistit, ze nijak nereflektuje muj pohled na vec. Az budu chtit, svuj pohled predstavim, ale zatim pokud si dobre vzpominam diskutujeme o predstave, kterou prinesla DIVA. Nikoliv o tom jaka je predstava tvoje (presto dekuji zes ji tady sepsal) tak ani moje, kterou jsem zde ani nenapsal.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Poslys Danysku, ja te respektuju a touhle debatou jsme si uz jednou prosli. V tomto jsme ve shode. Tak prosim respektuj ty me a cti co pisu a nespojuj si prosim mije tvrzeni v nejaky tvuj vybajeny pohled, jak si co myslim nebo ne, ja se te o to neprosim - necin tak.
    Pokud chces dale diskutovat, tak te zadam, aby to bylo za normalnich podminek a bez invektiv z tvoji strany
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ano, s malymi detmi, co si svet kolem sebe predstavuji jako pohadku je diskuze obvykle nemozna... a tvuj nasledujici komentar to jen dokazuje. Pokud nechces hustsi automobilovou dopravu, musis mohutne investovat do infrastruktury pro MHD.... a ne ty cochcarny ala IPR, co ti z druhe strany rekne, ze stavet tramvaj nekam do okrajovych casti "pry" nedava smysl.

    Tady mas mapku Prahy... :-) Dle "vizi" IPR praha 18-22 pry uz do Prahy asi nepatri. Ano, IPR je specialista na vymluvy, pokud jde o to neco nepostavit. Jakoze obyvatele okrajovych casti Prahy nemaji narok na kvalitni MHD? ;-) No jo, tak kdyz to vidis asi takhle, tak se nediv, ze ti z tech okrajovech casti lidi jezdi autama... kdyz se jim neumi nabidnout jina alternativa.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: No jasne, necekal se tehdy takovej ekonomickej vykon populace, ze by rodina mohla mit dve auta.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Na Stodůlkách s tím možná někdo počítal. Ale ani tam nepočítal s jedním autem na jednoho člověka, ale spíš na bytovou jednotku. A to ještě ne na všechny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: Tak mesta modernistickych planovacu s tim pocitaly - je to tak predpokladano na dnesnich panelovych sidlistich s jejich kapacitnimi parkovisti, problem je, ze to byl koncept zonoveho mesta a bohuzel takove zde uplne jaksi nemame.
    Takze v tomto pripade bude doprava v klidu ten nejmensi problem, ale az se lidi zvednou a pojedou do prace, tak to nebude s ohledem na hustotu provozu mozne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Navrhuju aby do mesta veslo tolik aut, kolik do nej vejde zit lidi.

    Tyvole tohle je asi nejblbější nápad, co jsem zatím slyšel. Tolik aut, kolik se do města vejde lidí? Seš retardovanej? Máš aspoň základní školu?

    V Praze aktuálně žije asi tak 1,3 milionu lidí a je tu skoro 1 milion aut (registrovanejch, aby bylo jasno). A ty bys ve svém motomozku ještě počet aut ve měste o třetinu zvýšil?

    Tyvole to snad není možný...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Dobra tedy, potom ale budes muset akceptovat horsi dostupnost parkovani, hustsi provoz automobilove dopravy, horsi zivotni prostredi a vyssi naklady na infrastrulturu, je to tak v poradku?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nepredstavil, jeste jednou ti sdeluji, ze jsem pouze poznamenal, ze nedoslo na naplneni politicke deklarace sdrazeni parkovneho pro rezidenty po volbach. Nijak jsem se nevyjadril jestli je to dobre nebo spatne ani jsem k tomu vic nenapsal, tak si prosim nech ty kecy od cesty. Dale jsem zminil ze je mozne vymenit regulaci “osoba” za “byt” tedy opet zadna komplexni predstava jak parkovani resit.

    Diskuze s tebou je nemozna.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KAKIHARA: cesta z dopravniho pekla ale vede skrze investice do alternativni infrastruktury... efektivni... a ne vymysleni ptakovin typu, ze primestskou zeleznicni dopravu zahrabem do tunelu pod zem se ctyrma novejma zastavkama... kuprikladu dodnes nikdo racionalne nevysvetlil, proc se nejde cestou ala Berlin - kdy se naopak dalkova doprava zahloubila (a fakticky zrychlila), zatimco infrastruktura na povrchu se pouziva pro mistni obsluhu.
    Realne v Praze nejsme schopni postavit ani pitomou zastavku u existujicich koleji. Podivej se, kudy mela vest S61... a kudy realne povede, az teda milostive dopravce bude mit cim to odjezdit. O rychlodraze Praha-Kladno s napojenim na letiste se jen zvani pres tricet let a i kdyz se uz nejake kousky stavi, u te klicove casti neni jeste ani poradne naprojektovano, natoz aby se realne koplo do zeme... a muzem takhle pokracovat. Treba na nadrazi Liben kapacitne pada na hubu, ale "mistnim vadi novy most", takze se s tim tezko neco dela. Dusledek pretizene drahy se projevuje mj. ve zpozdenich, v lepsim pripade...

    Takze se vracime opet k tomu, ze ano - mozna auto ve meste je archaismus, ale mesto neumi nabidnout adekvatni alternativy, narozdil od jinych metropoli, ktere take omezuji auta. Oni tam ale predtim intenzivne investovali, tenhle krok chceme v Cesku neznamo proc preskakovat. Ale kdybys chtel nacpat vsechno, co mas dnes v autech do MHD, tak ti i ta MHD zkolabuje. To je fakt, ktery je potreba brat v potaz. Proste se zaspalo... a ne ze by plany nebyly, plany mame od osmdesatych let... ale realne ted teprv stavime neco, co melo stat uz pred dvaceti roky. Tam je potreba hledat pricinu problemu...

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DIVA: tohle je cesta do dopravniho pekla. stejne jako tvoje presvedceni, ze žít=auto, bydlet=parkovat. to je mindset z roku 1980. navic jedno auto na obcana u domu je v praze čirá hovadina, to jde na vesnici.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale predstavil, jenom ty ses maly decko a chtel bys vysledky hned... takove reseni ale neexistuje. Rad bych mel treba i to metro na urovni Kodane (ci treba Parize, Osla, Berlina, Amsterdamu, nebo Barcelony)... proste MHD, ktera na to skutecne ma kapacitu byt kvalitni nahradou a ktera poskytuje rychle spojeni - a to i po tangentach. Tva reseni skrze regulace/ zakazy ja za reseni nepovazuji. Pokud zbudujes adekvatni alternativu, kyzeny efekt se dostavi sam. Ta alternativa dnes neni, bavime-li se o cestach po tangentach, kapacitne jsme navic i na hrane moznosti z nekterych radialnich smeru. Soucasne musis mit adekvatni odstavne kapacity na periferii nebo jinak kapacitne vyresit dopravu v sirsi aglomeraci - a ne, nemuzes se u toho tvarit, ze to neni problem Prahy a delat z toho problem nekoho jineho. Praha je hlavni mesto a z principu bude mistem, kam ti dojizdi spousta lidi ze sirokeho okoli, tuhle roli musis take logicky obslouzit.... byt hlavnim mestem neni jen o benefitech, ale i o nejakem zavazku vuci tem, co ve meste primo neziji, ale jeho sluzby take potrebuji.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: at teda aspon dam nake konkretni odpovedi.

    Kazdy parkuje na ukor toho kdo jede za nim a chce taky zaparkovat, nejde soucasne misto zabrat a misto nechat k dispozici, tahle otazka za me nedava smysl.

    Navrhuju aby do mesta veslo tolik aut, kolik do nej vejde zit lidi. Ten strop uz existuje sam o sobe. A ja myslim ze ho i nak tak uz pozorujem .)

    Pocet fer aut na obcana mi prijde u domu jedno. Vice prdeli nema a tou jednou si dojede kam potrebuje, treba vymenit auta .)

    Cena mi prijde ok, pokud tim stanim nevznikaji mestu nake naklady ktere prehlizim
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: nechci aby mi nekdo to stani garantoval. Chapu ze mist je omezene a ze s urcitou pravdepodobnosti zaparkuju, s ruznou na ruznych mistech mesta. Volim si kde budu doma a tohle kriterium muzu zohlednit s durazem podle vlastniho vkusu.

    Nejak tu tvoji perspektivu rizeni shora neumim prevzit .) prijde mi ze zasahovat lidem do bydleni nemusim. Ze kdyz cloveku “dovolim” nekde zit, ve svobodnem miste, proc mu branit treba pohodlne nakupovat. Nebo dojizdet za praci. Nebo to zakazat nekterym clenum domacnosti jako prespocetnim, coz by byl kazdy kdo nezije sam. Potrebuju duvod a neumim ho najit.
    BESH
    BESH --- ---
    Occamova břitva velí sáhnout po nejprostším vysvětlení: místní politici léta hájili jen své úzce osobní zájmy nebo se omezovali pouze na nutnou údržbu a rozšiřování parkovacích ploch. Z nedostatku znalostí se totiž domnívali, že právě to je klíčem ke zdravému a spokojenému městu.

    Blýská se tedy alespoň nyní na lepší časy? Nikoliv. Dále musíme vést absurdní dojmologické debaty, že prý úbytek obyvatel centra je zapříčiněn nedostatkem parkování — navzdory datům, navzdory historické skutečnosti — a o každé jedno parkovací místo se svádí lítý boj. Není snadné dostat se z klece „motonormativity“, která otupuje náš úsudek ve prospěch individuální automobilové dopravy, takže potom nevnímáme její negativní dopady v plné vážnosti. Je to jako se zbavit těžké závislosti na návykové látce. Donekonečna politikům odpuštět s vysvětlením, že oni nevědí, co činí, nejde.

    V řadě evropských metropolí už dávno pochopili, že má smysl centra chránit a zušlechťovat a tím je zachraňovat pro běžný život. Kdy se i u nás dají věci do pohybu, je zatím stále ve hvězdách. Jakmile ale získá zájem lidí o zdravější a férovější město dostatečnou podporu, bude třeba veškeré zpoždění dohánět mílovými kroky.


    Závislost na autech je jako droga. Aktivní pohyb po městě prospívá všem
    https://denikreferendum.cz/clanek/237228-zavislost-na-autech-je-jako-droga-aktivni-pohyb-po-meste-prospiva-vsem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam