• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: jenom technická poznámka parkovací místo je 12.5-20m2 podle typu...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT, FRK_R23: já bych k tomu dal přirovnání, jak by třeba mohla Praha vypadat, kdyby každý měl právo těch 6,4m (pro zaparkování Fábie) používat jako svoji malou zahrádku. Prostě něco takového možné není, takže lidi co chtějí zahrádku si buď koupí/pronajmou na předměstí něco v zahrádkářské kolonii / domluví se sousedy na společné komunitní zahrádce třeba ve vnitrobloku / koupí si barák na okraji nebo za Prahou, kde si tu zahrádku udělají sami.
    Fakt nechápu proč se lidi pozastavují nad tím, že se obecně někomu nemusí líbit to, že nějakých 7m na ulici musí patřit zrovna nějakému autu, že by to mělo patřit něčemu jinému (třeba záhonku) taky není nikomu divné.

    Nemluvě o tom, že mě štve i to, že jsou nemovitosti v Praze prostě dražší, respektive v centru další baráky nedostaneš, protože mají povinnost mít parkování - takže brutálně drahé podzemní garáže nebo plochy, které v centru chybí. Stejně tak mě štvou ty šílenosti co se postavili kolem Florence a Masaryčky - brutální kancly v centru, které zase natahujou na magistrálu spousty aut.... rád bych jednou viděl magistrálu svedenou jen do jednoho směru (nad Muzeem), ale s takovouhle se to prostě nidky nemůže podařit. Jenom si představte širokou pěší zónu od Nuseláku po Václavák. Prostě takovejch věcí, kde auta omezují nějaký rozvoj....

    A teda já mám doma taky 2 auta, dokonce s jedním jezdím tak 2x-3x do týdne do centra Prahy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nezpochybnuji a nedumam, tedy si opet domyslis neco, co se nedeje.

    Ale s tvoji posledni vetou souhlasim.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no kdybys respektoval osobni rozhodnuti druhych, tak nezpochybnujes organizaci prostoru za stavajicich moznosti a alternativ. Ve skutecnosti i ty jen dumas nad tim, jak to levne ochcat...
    Bez velkych investic do infrastruktury se proste neobejdes. Oproti jinym velkym aglomeracim na zapad (ze kterych si mame brat priklad) mame obrovsky dluh. Ono mozne je ledacos, jen to proste stoji prachy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja jezdim po silnici a jezdim vsude. Sterboholy nejsou problem, loni v zime jsem tam jel na schuzku.
    Jak jsem rikal s tebou nema zadny smysl se pokouset o nejakou diskuzi.

    Tak bych jenom rad zduraznil - je to moje osobni rozhodnuti, ze ktereho benefituju a vyhovuje mi, obstaram vse co potrebuji, vozim i dite, nikomu to netlacim, nic si nenarokuji (pouze zakladni bezpecnost), nic po nikom nepozaduji a uznavam, ze to neni pro kazdeho a respektuji kazdeho a jeho volbu dopravniho prostredku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jiste, v Libni podel Rokytky se to jezdi snadno... :-) a vcil mi predved tu cyklostezku treba ze Sterbohol.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nesoudim, nemachruju, jezdim na kole.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: machrujes, protoze mas tramvajovou zastavku 250 metru od baraku, kde neco jede co par minut. A podle toho soudis, ze vsichni maj tyhle moznosti. Skoc si radsi na chlebicek :)
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    BESH: ad absurdum jo - auto je podle soudu smrtici zbran, alebrz pokud me (rodinu) nekdo autem ohrozuje, tak to imho naplnuje podminky pro tzn. nutnou obranu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BESH: No kripla, kterej se víc bojí o svou 20 let starou fabii než o fakt, že málem nacouval do dítětě na přechodu, se vyplatí jenom zabít. Podčlověk, schluk buněk se zápornou užitnou hodnotou.
    BESH
    BESH --- ---
    FRK_R23: Souhlasim, ze bez poskozovani cizi veci tohle u nas uz resit asi nejde. Podle me tady nejak tezce zanedbavame vzdelavani k logickemu a kritickemu uvazovani. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nic, koncime, zacina to byt z tvoji strany velmi trapne. Najdi si jiny terc, do ktereho se budes strefovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vzdelani a praxe... takze jsi nejaky sotous z ROPIDu? ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: vrat se do skoly a nauc se cist... zjevne s tim mas problem :) Ja to tu napsal hned nekolikrat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Odvazne tvrzeni, s ohledem na to, ze jsem zadnou svoji vizi dopravy v Praze zatim nepredstavil. Nicmene muzu te bezpecne ujistit, ze problematice dopravy rozumim - jednak vzdelanim, druhak svoji praxi. Z jakeho titulu prameni tve sebevedomi a presvedceni o spravnosti tvych nazoru?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ne, ty problematice nerozumis... nechces videt priciny, ale vadi ti nasledky.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Danýsek je taky retard, nelze s ním diskutovat. Nikdy a o ničem.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nezlob se, nebudu na tebe reagovat, chovas se neuctive a problematice nerozumis, resp. vybral sis jeji uzkou cast a na te se tocis, dehonestujes diskutujici a ja tvuj ton odmitam akceptovat. Onlouvam se.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: ano, chapes to spravne... pokud chceme resit problemy s nadbytkem aut ve meste, musime nabidnout adekvatni alternativu... ktera dnes... proste neexistuje.
    A mame v tomhle desitky let zpozdeni.

    ONDRAT: pocet aut setrvale roste mimo jine proto, ze jina alternativni infrastruktura se moc nerozrusta a neposkytuje zadne alternativy. Metro, ktere melo jezdit v roce 2005 te sveze nejdriv v roce 2031. Nemas alternativy k autu, znovu opakuji, nemas alternativy k autu. To je fakt, ktery ty odmitas akceptovat. Metropole ma zcela nefunkcni spojeni na tangentach... takze to co trva autem dvacet minut ti v MHD trva hodinu a pul. Protoze holt se resi jen radialy smer centrum. Zcela se ignoruje fakt, ze lidi jezdi z periferie na periferii. Treba z Proseka do Hostivare. Opijime se tu rohlikem, jak mame skvelou MHD... jo, podle turistickejch pruvodcu, pro turisty... ale pro bezneho obyvatele Prahy je to z nekterych mestkych casti fakt ocistec.

    ONDRAT: to je fakt uzasnej blabol... :-) Problem "planovani" je, ze se nejdriv stavi baraky a az pak se premysli, jak se vyresi doprava. Viz ty tramvaje nize, periferie (kde se stavi) pro IPR jaksi neexistuje, takze tramvaj "do pole" odmitame postavit... a pak se divime, ze lidi si svou dopravu vyresi tim autem, kdyz se v tom poli postavi baraky.

    Smele si zkonfrontuj plany i pro metro z roku 1987 s dnesni realitou... a vcil mudruj.

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak ono, kdyby se to mesto stavelo cele znova muze byt argument “at si ma kazdy aut kolik chce” dovela validni, kdyz si takovy pozadavek ridici prosadi do planovaci dokumetace, ale v soucasnosti kdy doprava ve mestech projizdi sidelni kasi, sidlisti, transformovanou periferii, rostlym mestem a historickym centrem, je to obtizne ne-li nemozne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Nejenom normální, žádoucí až nutné!

    A hlavně to musí bejt ideálně zadarmo, protože jinak je to asi komunismus? Nevím, občas mám v těch "pravicovejch" hodnotách bordel.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam