• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, kdyz se ti po te silnici prohani 13+tunove kloubove autobusy, tak tu udrzbu holt potrebujou... no :-) Vsak si vsimni, jak mas "vymackanej" asfalt zvlast u zastavek, vid...? Druhak se na tom dost podepisuji nakladaky ze staveb, co ti odvazej tuny zeminy. Vinit zrovna z tohohle IAD je fakt chucpe :-) Notabene, kdyz tu mame mj. i vyhlasku, co ti explicitne hromadu ulic mj. vylucuje ze zimni udrzby. A i u tech oprav muzeme polemizovat o efektivite, ono zdanlive levne zaplatovani vytluku... kdy ta zaplata ma sama o sobe jepici zivot. Zvlast kdyz se pres ne houfne prohani ty 10+tunove veci, zeano.

    Kazdopadne ty silnice hojne pouzivaji prave autobusy MHD - protoze holt nic jineho nemame a ten autobus ti levitovat... jaksi nebude :D Jo, videl bych rad vice kolejove dopravy po Praze, ale to tvi "kolegove" z IPR jaksi bojkotuji a hledaji si duvody, proc to nedelat. Jak teda chces zajistit dopravni obsluznost ve meste, kdyz uz ti zjevne vadi i udrzba silnic, po kterych i ta MHD jezdi? :-) A budu k tobe milostiv, nebudu mrcha a vytahovat na tebe mista, kde se z pohledu udrzby na komunikaci... ehm... desitky let nesahlo. Ono se tohle jen tak mimochodem tyka i spousty chodniku.... pokud se vydas na prochazku nekde dal od centra. Zatimco na nektery mista se nesahlo, Karlak je za tu dobu uz trikrat predlazdenej. Takze i v tomhle smeru ta vydajova efektivita... je, ehm... diskutabilni :-) Ostatne, to bys mohl vnimat sam i na chodniku pred svym barakem... i kdyz ten furt asi patri mezi ty lepsi :D Problem tech "udrzbovejch" investic je jaksi v tom, ze se to dost smeruje systemem "pomnicku" - tak aby se politik, co o tom rozhoduje mohl zviditelnit. A na nejake periferni oblasti typu Cholupice kali bilej tesak, tak nemaj kolikrat poradne ani ten chodnik :D
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne, mam pocit, ze Praha penize ma, ale na rovinu si rekneme, ze utraci tolik za udrzbu silnic, ze na velke infrastrukturni projekty dle vyjadreni politiku nema.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: ale ono to prece patri k sobe... oni ty skaredy plechovky schovaji pod zem a na vrchu si to udelaji hezky.... my chceme prvni cast preskocit a mit jen tu druhou. Ceska polovicatost :-)
    RANO
    RANO --- ---
    Hehe, to si takhle z Amsterdamu vezmeme cherrypickingem jedno náhodný řešení, jak se dají štosovat auta. Škoda, že nám z toho vypadne kontext, totiž:
    "After removing almost all on-street parking, the area has been transformed into an attractive area with more space for cyclists, pedestrians and greenery. ... In addition, the nuisance previously caused by cars looking for a parking space has been minimized and an almost car-free area has been created."
    a místo toho se v přístupu k autům v ulicích inspirujem spíš třeba v Aténách.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mas pocit, ze Praha ma nedostatek financi? ;-) Nebo je spise problem v tom, ze neumime utracet efektivne, presneji receno spousta penez mizi v prapodivnych zumpach. A muzem se klidne vratit k MHD, kde nam ROPID krom jineho "plati" linku s cenou 283 Kc za ujety kilometr. A zdaleka to neni jediny pripad toho, kdy se ehm... spise neumi hospodarit...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Abych te uklidnil, tak samozrejme s dostatkem financi dokazes vycarovat ruzna urovnova reseni, a? Narozdil od tebe jsem se vzdalene podobneho projektu ucastnil a dava mi to velky smysl.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no prej ses fachman z oboru... no, ale moc to nevypada... :D Spis takovy ten typicky cesky ojebavac, co jen zvani.
    Nebo snad tobe reseni z Amsterdamu prijdou spatna?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jezismarja, uz ses tady zas? Odpovez nejakemu predrecnikovi a me nech s dovolenim na pokoji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a vsimnuli si, ze v zahranici je to stosovani v zasade bezny? :-) To se tak vyhrabe dira, troska betonu.... ty plechovky se strkaji do ni... a na povrchu muze byt klidne park... nebo treba vodni kanal :)
    Ja vim, je to drazsi nez jen vzit kyblik s barvou, jak mame ve "zvyku" v Cesku....

    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: s nadsazkou obcas rikam, ze by stacilo sem tam zrusit komunikaci a postavit bytovku, razem by se krize bydleni vyresila
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    Mně přijde humorné, že všichni vědí že plocha ve městě je drahá a cenná (tj chceme ji využít efektivně), lidi štosujeme na sebe do mnohapatrových domů, takže na šedesátimetrový být připadá méně než deset metrů čtverečních zastavěného pozemku a podobně nezastavěného v těsné blízkosti, ale z nějakého důvodu si lidi myslí, že by k tomu měli mít nárok na dalších 10 metrů čtverečních volné plochy (dokonce na osobu) na odstavení auta. Vždyť to nedává smysl.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    KUTAS: pisu, ze klidne 2 hodiny, tech bottlenecku je po ceste tolik, ze se v ramci jednoho kalendarniho dne (a ano, do dne pocitam i casy 7-10 a 16-18) na nekterym z nich neco posere RELATIVNĚ VŽDY:P, coz je skvelej vyraz, pracovne jsem si ho nazval Prislovecne neurceni casu:))))
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    SAMOUT: Samozrejme v noci / kdyz nekdo skoci pod metro je to bez auta naprosto dokonale odrizla lokalita.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KUTAS: Tak zrovna Britska ctvrt je hned u metra (pracuju pres ulici v zadnim casti VF baraku). A kde parkujou rusaci (valna vetsina obyvatel tech bytu) je dost u zadele. Lidi z VF, KB, Siemensu nebo CGI maj vetsinou misto v garazi, pripadne parkujou podel Jeremiasovy.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    OMNIHASH: já vzal jen rozměry Fábie a to myslím, že ještě ty nejmenší co jsem našel... :)


    HAR4NT: ale no tak, jako asi bez Google Maps to jde natáhnout na víc než 1h.
    Já to jednu dobu taky jezdil a relativně vždy se to dalo udělat za 1h z Prahy východ na Stodůlky, mimo špičku asi za 40m... znal jsem i nejrůznější triky, jak zaparkovat v Britské čtvrti :) i když já se teda snažím autem Praze v časech 7:00 - 10:00 a 16:00 - 18:00 vyhýbat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KUTAS: jenom technická poznámka parkovací místo je 12.5-20m2 podle typu...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    KUTAS: uplne v pohode, metrem je to na cernak vzdy 44m, autem klidne 2 hodiny:))
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    HAR4NT: a zrovna na takových místech bych naopak ty parkovací místa a garáže nutil... tady si asi neumím představit, že by se na Stodůlkách dalo žít bez auta :)
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    FRK_R23: na Stodulkach samozrejme nikdo s nicim nepocital, v podstate na hranici hlmP a StČ je tam "britska ctvrt", takovy moderni nizsi panelaky barak ma dejme tomu 20 partaji a k tomu 12 parkovacich mist pred barakem. V podstate tam nikdy nikde zaparkovat nejde.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT, FRK_R23: já bych k tomu dal přirovnání, jak by třeba mohla Praha vypadat, kdyby každý měl právo těch 6,4m (pro zaparkování Fábie) používat jako svoji malou zahrádku. Prostě něco takového možné není, takže lidi co chtějí zahrádku si buď koupí/pronajmou na předměstí něco v zahrádkářské kolonii / domluví se sousedy na společné komunitní zahrádce třeba ve vnitrobloku / koupí si barák na okraji nebo za Prahou, kde si tu zahrádku udělají sami.
    Fakt nechápu proč se lidi pozastavují nad tím, že se obecně někomu nemusí líbit to, že nějakých 7m na ulici musí patřit zrovna nějakému autu, že by to mělo patřit něčemu jinému (třeba záhonku) taky není nikomu divné.

    Nemluvě o tom, že mě štve i to, že jsou nemovitosti v Praze prostě dražší, respektive v centru další baráky nedostaneš, protože mají povinnost mít parkování - takže brutálně drahé podzemní garáže nebo plochy, které v centru chybí. Stejně tak mě štvou ty šílenosti co se postavili kolem Florence a Masaryčky - brutální kancly v centru, které zase natahujou na magistrálu spousty aut.... rád bych jednou viděl magistrálu svedenou jen do jednoho směru (nad Muzeem), ale s takovouhle se to prostě nidky nemůže podařit. Jenom si představte širokou pěší zónu od Nuseláku po Václavák. Prostě takovejch věcí, kde auta omezují nějaký rozvoj....

    A teda já mám doma taky 2 auta, dokonce s jedním jezdím tak 2x-3x do týdne do centra Prahy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nezpochybnuji a nedumam, tedy si opet domyslis neco, co se nedeje.

    Ale s tvoji posledni vetou souhlasim.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam