ONDRAT: no, problem verejnych rozpoctu je to... ze vlastne o jeden rozpocet nejde... mas spoustu drobnych hromadek, kde se v jedne penez nedostava a jinde litaji penize kominem. Neumime vydaje preskupovat podle ucelnosti, kazdy odbor si urve svou hromadu... a tu utrati casto metodou "stuj co stuj", coz typicky vidis v prekotnejch objednavkach na konci roku :-) Vnitrne spolu vlastne i ty odbory souperi o penize...
Ja necekam zazrak hned, ani za rok :-) Ale ono to zacina uz u toho planovani. A obloukem se vracime k neschopnosti IPR... ktere si z tech verejnych penez platime... no a jaky plan ma IPR treba co se tyce kolejove dopravy? :-) Zahustuje se centrum, na periferii se kasle. Napisou si SWOT analyzu, kde si "oduvodni" ze ot je zbytecny a neplanuji nic. Ostatne, stavajici strategie konci v roce 2030. Od planovaci instituce bych ocekaval vetsi vizi do budoucna... a treba tam vubec nevidis poradne reseni pro hromadnou dopravu na tangentach. Ani na tom papire. Vetsina toho, co tam je jsou jenom radialy. Vazne tohle dela odbornik? :-) Vazne jsou tangenty nesmysl?
To auto ma jednu vyhodu - ze muze nektera kriticka mista objet. Ono by tenhle luxus mohl mit i autobus a v podstate jedina linka, ktera ho muze vyuzit, je AE. Vsechno ostatni - ty nase slavne "metrobusy" jsou v realu jen ometaky der... co nutne musi zastavit na kazde zastavce, kolem ktere jedou. Takze v realu ani nemuzou moc uhnout z pevne nalinkovane trasy (
max. v ramci nejake fakt jakoze mimoradnosti)...
Tve restrikce nebo moderovani v realu vedou k tomu, ze jen odsunes problem jinam. Klasicke reseni "udelame z toho problem nekoho jinyho". Tohle presne bylo videt na zavadeni zon na P10, kdy v jeden moment Vrsovice uz zonu mely a v ten moment parkujici "esicka" vyhrezli do Strasnic. Potom se posunulo k Zahradnimu mestu. Kam chces ten problem posunout? :-) Das semafory na hranici Prahy a udelas z toho problem okolnich obci, ktere jsou soucasti cele aglomerace? Nevim, tohle je podle me jista forma NIMBY... kdy ve jmenu "ochrany" nekterych VIP rezidentu presouvame problem k jinym rezidentum, kteri uz tak VIP nejsou. Me to prijde jako trosku sobecky reseni problemu....
ALESH: vnitrek Prahy neni jen magistrala. Sem patri i cely mestsky okruh. A jeho segment kolem Sporilova je substitutem za absentujici vnejsi okruh na vychode (
co se konecne zaplatpanbuh stavi). Je to i Blanka & spol na zapade... protoze od Melnika na Beroun ti to malokdo bude objizdet pres Jesenici. A furt tady mame tu mistni obsluhu.... ano, kdyz kocnipujeme dopravu tak, ze se ji snazime stahnout na nejake "sberne" komunikace, logicky budou existovat smuciq mista, kde proste ta doprava bude se vsemi negativy. No, ale lidi ten teplej obed od Wolta ci Foodiry chtej, zejo ;-) Ono tahle JIT "mikrologistika" sama o sobe vygeneruje dost provozu sama o sobe, kdyz bydlis v metropoli o vic jak milionu lidi. Nuselak touhle dobou neni ucpanej temi, co by si vezli prdel z/do prace, zejo... jasne, dilem za to muze oprava kanalizace, jezdi se Legerkou jen na dva pruhy. Ale kam to hodlas nasmerovat? ;-)
ONDRAT: no a nebo viz vyse... je to autostoka generovana pohodlim tech, co drepi doma ci v kanclu.