• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: tak úplně mi nepřijde, že by třeba Na Příkopech bankrotovali restaurace nebo obchody.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Zdroj informace? Bavíme se o základním fungování městského parteru. To je snad zřejmé, že pokud je parter kvalitně udělaný, tak se vyplatí místo přízemního bytu mít komerční jednotku, těch funkcí jsem vyjmenoval více, nemusí to být nutně restaurace. Ostatně máme volnotržní ekonomiku, tak ať si tam každý zbuduje co uzná za vhodné. Funguje to tak ve všech městech na světě. Je to mimojiné i jeden z hlavních důvodů proč vůbec města lidstvo staví.

    Těm referencím na jiné ulice a jejich hodnocení moc nerozumím, stejně tak jako refence, že se hospoda nevyplatí kvůli rozvozům. To je snad spíš otázka na ekonomický model té dané provozny, ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: A zdroj teto informace? :-) Lublanska o tolik uzsi neni, proto jsem ji uvedl jako priklad. Ve finale treba Londynska je sirsi. Srovnatelna je treba i Budecska nebo treba Varsavska. Ona zadna hitparada neni ani Vinohradska ci Korunni, kdyz na to prijde... nevyuzitejch prostor tam najdes hromadu. Zajem kde?

    A nebo vezmeme jiny priklad... Dlouha trida... tam lidi naopak usiluji o opak, ty restaurace jim tam akorat lezou krkem. Soucasne mas ve zpravach kazdou chvili hlasku nejakeho hospodskyho, ze se mu nevyplati tu hospodu provozovat, protoze si lidi na krabicky a dovoz jidla domu. Znamej mival kdysi restauraci na Anglicky a pustil to, protoze to ekonomicky nedavalo smysl. A to bylo jeste davno pred Covidem. Na Zahrebsky pamatuju hospodu, co uz je taky zavrena/zrusena. Rad bych vedel, z ceho ty cerpas informace o "zajmu"...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ptáš se jestli je poptávka po komerčním parteru na dvou širokých městských třídách v centru města? No jasně že je, kde jinde by měl být? Se smysluplnou úpravou vzroste cena nemovitostí a jejich investiční potenciál - co si tam kdo zbuduje je jeho věc, ale přirozeně čekám - hotely, restaurace, obchody, prémiové kanceláře, veřejné funkce. To je prověřená věc a pro mě hlavní argument, proč s Magistrálou něco dělat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jeden z dilcich cilu, ktery by byl celkem "snadny" by do zacatku byla nizkoemisni zona. Legislativu na to mame, plus teda spoustu vymluv, proc to nejde :-) Jasne, auta to nezmizikuje, ale aspon z provozu zmizi zdroje nejvetsiho bordelu. Akorat je trosku problem vymahani... to je stejne jako s parkovanim... kdyz se mestakum nechce, tak to proste neresi, zeano - a ne, to neni o politicke vuli, to je o (ne)aktivite konkretnich koncovych strazniku, co slapou chodnik.

    Rozvoj parteru je zajimava teze. Co si predstavujes, ze tam vznikne? Ale je po tom realna poptavka? Staci se projit namisto po Legerove vedle po Lublansky. Legerova se mimojine dost zmrsila tema city-blokama, za kteryma se akorat drzi bordel. A jako ulitba mistnim se zridilo misto jednoho pruhu par parkovacich mist. Hnusny "reseni", co tam strasi asi uz patnact let. No mozna to je naschval, doufa se ze lidi nakonec zapomenou jak to vzniklo a ze to tam ani nebyvalo a s odstupem casu nastoupi nejaky ten "zlepsovatel" :-) Vis to je problem mnoha tech "uprav" - chces je mit "rychle", tak se to skrze nejakou skulinku levne ochcije, jen aby se neceho "dosahlo". Za kazdou cenu, trebaze to je ve vysledku vlastne jeste hnusnejsi, nez to bylo predtim. A ten "hnus" treba ani vubec nezohlednil skolu, co tam je... protoze se samozrejme hledalo reseni co mozna nejmin pracny a vylejt kyblicek s barvou na druhy strane bylo jednodussi, nez prebrousit vsechny cary...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemluv na mě tímto způsobem, doteď to bylo ok, tak proč ta změna?

    V první řadě je třeba definovat ten cíl, máme ho? Já nevím, od politiků to tak necítím. Takže možná pro začátek definuj ty svůj cíl.
    Pro mě je třeba důležité, aby magistrála v nové podobě umožnila ekonomický rozvoj parteru, veřejného prostoru a zlepšení životního prostředí, což ani nemusí v první řadě souviset s jakýmkoliv dopravním omezením.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jakoze problem jednoho mista odsunes na jine misto? ;-) Nabizi se otazka, jestli podobne neuklizis u sebe doma... zametanim pod koberec?

    Ciste prakticky, co myslis ze se stane, kdyz teda tu smradlavou magistralu zuzis do jednoho pruhu? Posunes problem dal treba na Pankrac? Ci nekam jinam, nevim... k Opatovu? Nestyd se, bud konkretni, popis to reseni. Myslis, ze to zvladne pobrat metro, ktery v tom smeru uz ted je na hrane kapacit? Nebo co presne bys docilil?

    Problem podobnych "reseni" je sobecka bezohlednost. Vyresi se jeden problemovy bod... vymenou za to, ze se problem jen presune nekam jinam a vyrobi jiny problemovy bod.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Rozumím, to se neshodneme, to je přirozené. Já myslím, že se tomu dá krátkodobě dost výrazně pomoct, ale to by museli být politici odvážnější a stát i za nějakým jednozačným cílem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no ja bych z toho hlavne nedelal problem nekoho jinyho... a regulaci z toho problem nekoho jineho udelas...
    a udelat z toho problem nekoho jinyho fakt neni reseni
    ono to kratkodobe reseni totiz nema.... to jsme zpet u te "detinskosti" :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: "Tve restrikce nebo moderovani" wtf? To nejsou moje restrikce, to jsou prostě restrikce, já po nich nevolám, jenom zmiňuju, že v krátkodobém horizontu město mnoho nástrojů nemá nebo spíš nechce mít, tedy sahá po tomto.

    IPR dělá to co mu umožňuje politická reprezentace, je to úřad.


    Tak prozraď ty, jak bys v krátkodobém horizontu řešil velké množství aut na silnicích a dopravu v klidu? Těch nástrojů moc není.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, problem verejnych rozpoctu je to... ze vlastne o jeden rozpocet nejde... mas spoustu drobnych hromadek, kde se v jedne penez nedostava a jinde litaji penize kominem. Neumime vydaje preskupovat podle ucelnosti, kazdy odbor si urve svou hromadu... a tu utrati casto metodou "stuj co stuj", coz typicky vidis v prekotnejch objednavkach na konci roku :-) Vnitrne spolu vlastne i ty odbory souperi o penize...

    Ja necekam zazrak hned, ani za rok :-) Ale ono to zacina uz u toho planovani. A obloukem se vracime k neschopnosti IPR... ktere si z tech verejnych penez platime... no a jaky plan ma IPR treba co se tyce kolejove dopravy? :-) Zahustuje se centrum, na periferii se kasle. Napisou si SWOT analyzu, kde si "oduvodni" ze ot je zbytecny a neplanuji nic. Ostatne, stavajici strategie konci v roce 2030. Od planovaci instituce bych ocekaval vetsi vizi do budoucna... a treba tam vubec nevidis poradne reseni pro hromadnou dopravu na tangentach. Ani na tom papire. Vetsina toho, co tam je jsou jenom radialy. Vazne tohle dela odbornik? :-) Vazne jsou tangenty nesmysl?

    To auto ma jednu vyhodu - ze muze nektera kriticka mista objet. Ono by tenhle luxus mohl mit i autobus a v podstate jedina linka, ktera ho muze vyuzit, je AE. Vsechno ostatni - ty nase slavne "metrobusy" jsou v realu jen ometaky der... co nutne musi zastavit na kazde zastavce, kolem ktere jedou. Takze v realu ani nemuzou moc uhnout z pevne nalinkovane trasy (max. v ramci nejake fakt jakoze mimoradnosti)...

    Tve restrikce nebo moderovani v realu vedou k tomu, ze jen odsunes problem jinam. Klasicke reseni "udelame z toho problem nekoho jinyho". Tohle presne bylo videt na zavadeni zon na P10, kdy v jeden moment Vrsovice uz zonu mely a v ten moment parkujici "esicka" vyhrezli do Strasnic. Potom se posunulo k Zahradnimu mestu. Kam chces ten problem posunout? :-) Das semafory na hranici Prahy a udelas z toho problem okolnich obci, ktere jsou soucasti cele aglomerace? Nevim, tohle je podle me jista forma NIMBY... kdy ve jmenu "ochrany" nekterych VIP rezidentu presouvame problem k jinym rezidentum, kteri uz tak VIP nejsou. Me to prijde jako trosku sobecky reseni problemu....

    ALESH: vnitrek Prahy neni jen magistrala. Sem patri i cely mestsky okruh. A jeho segment kolem Sporilova je substitutem za absentujici vnejsi okruh na vychode (co se konecne zaplatpanbuh stavi). Je to i Blanka & spol na zapade... protoze od Melnika na Beroun ti to malokdo bude objizdet pres Jesenici. A furt tady mame tu mistni obsluhu.... ano, kdyz kocnipujeme dopravu tak, ze se ji snazime stahnout na nejake "sberne" komunikace, logicky budou existovat smuciq mista, kde proste ta doprava bude se vsemi negativy. No, ale lidi ten teplej obed od Wolta ci Foodiry chtej, zejo ;-) Ono tahle JIT "mikrologistika" sama o sobe vygeneruje dost provozu sama o sobe, kdyz bydlis v metropoli o vic jak milionu lidi. Nuselak touhle dobou neni ucpanej temi, co by si vezli prdel z/do prace, zejo... jasne, dilem za to muze oprava kanalizace, jezdi se Legerkou jen na dva pruhy. Ale kam to hodlas nasmerovat? ;-)

    ONDRAT: no a nebo viz vyse... je to autostoka generovana pohodlim tech, co drepi doma ci v kanclu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ALESH: Tranzitní je v tomto případě zavádějící slovo, jednoduše magistrála je pořád autostoka a doprava je tam silná, tedy hodně lidí ji k pohybu autem po městě používá, protože je to nejpohodlnější/nejrychlejší/nejkratší, whatever.
    ALESH
    ALESH --- ---
    DANYSEK: “ Porad je take vnitrek Prahy vyznamnym tranzitnim uzlem - at si to prizname nebo ne.” tranzit na magistrale je cca 13%. To je spocitany. Polud by ten ubyl, dostanem se nekde na cisla roku 2018 -takze se v podstatne nic nezmeni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Blbý je, že z pohledu města je to vlastně jedna problematika a jeden rozpočet (v nadsázce), zatímco pro jednotlivce je to rozhodování individuální. Tedy město může klidně vybudovat a zprovoznit vše po čem voláš (tedy koleje, linky všeho možnýho) dostatečně nabízet alternativu, ale ono to stejně nemusí zabrat, proč? Jednoduše protože auto je o parník nejpohodlnější dopravní prostředek, to myslím,že sám jako majitel garáže potvrdíš.

    Takže abych nějak pokročil v diskuzi, tak si myslím,že město má správně přemýšlet o dopravě a pohybu lidí po městě (potažmo životním prostředí) krátkodobě (okamžitá opatření ) tak dlouhodobě - budování infrastruktury, projekty na dekády dopředu. Jedno bez druhého podle mě nikdy nebude fungovat.

    Samozřejmě v krátkodobém horizontu se nabízí jako nejjednodušší řešení různé restrikce, omezování nebo alespoň moderování dopravy. To je nevděčné a nepopulární, ale šmahem bych to rozhodně neodsuzoval - mám na mysli podporu cyklodopravy (i přesto, že jsem přesvědčen že potenciál na růst cyklodopravy je v Praze malý, a to jezdím denně už dlouhý roky) nebo například omezení vjezdu do historického centra (uvnitř bývalého hradebního okruhu) nebo zkusit přeřešit koncept dopravy v klidu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: to je dluh, ktery saha do hluboke minulosti... ono za komunistu se tu s udrzbou nikdo nikdy moc nepredrel. Nektery skody jsou holt nevratny. Ostatne vetsina "koridoru" byla realne spis oprava tehdy tristniho technickeho stavu... Ale minimalne vytonsky most neni ve stavu, ze by musel skoncit v kovosrotu. Jenom proste udrzet tu stavajici konstrukci parametricky ve stavu, aby konstrukce snesla alespon zatizeni C3 (coz mel ten most kdysi) jako zbytek trati okolo (20t na napravu, 7,2 tuny na metr) snadny neni... a lepsi by podle me bylo, aby tam proslo D4 (22,5t na napravu, 8 tuny na metr) - tak aby existovala mj. rozumna alternativa k trati pres Krc (a i logicky to dava smysl, zbytek koleji z Hlavaku je v D4). A neni to zadny megalomansky "nesmysl" - ono moderni lokomotivy typu Vectron proste podobne hmotnosti na napravu maji... bez novyho mostu prakticky bez sance (coz ve vysledku znamena, ze nektery vlaky tam nesmi). Drobnou "komplikaci" do budoucna je i planovany prechod z 3kV na 25kV napajeni (ktery se planuje) - ono to i "konstrukcne" nejake jine naroky klade a nejsem si jist, ze stavajici most je mozne vubec s 25kV v troleji provozovat... ono uz v 70.letech, kdyz se to elektrifikovalo na 3kV se do konstrukce uz nepekne hrablo :) Aneb ono tyhle detaily se mozna moc neresi... a vetsine lidi to nic ani nerekne. U cyklostezky pres Vltavu nekde v Modranech te podobne problemy se starym mostem fakt nijak trapit nebudou.

    ONDRAT: mnozstvi aut v pohode neni, ale vnimam ze mnohdy ty alternativy proste nejsou... resime vicemene slepice-vejce problem. Porad je take vnitrek Prahy vyznamnym tranzitnim uzlem - at si to prizname nebo ne... casti vnitrniho mestskeho okruhu slouzi jako substitut pro neexistujici okruh vnejsi, ktery ale z druhe strany samo obyvatelstvo metropole aktivne bojkotuje :-) A kdyby jen okruh... o "rychlodraze" Praha-Kladno se hovori pres tricet let. Uplne epickej je ted nejakej vcelku aktualni NIMBY protest z baraku, co tam pred dvaceti lety vubec nestal... ale ted by ctene "obyvatelstvo" trat, vedle ktere si nechali barak postavit "rusila". To se pak na nejaky uzemni planovani muzem rovnou vysrat.... kdyz muze navzdory tomu uzemnimu planu prijit nejakej debil a hazet do toho vidle pote, co sam uzemni plan proste vyignoroval. Ale i kvuli podobnejm debilum (to nejde nazvat jinak) mas v Praze stale hodne aut...

    Moje vychozi pozice je, ze kombinuju fakticky vse zminene (auto, MHD i individualni dopravu - pravda, neni to kolo, ale kolobezka se snad take pocita). Auto parkuji v garazi, jen pro poradek :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale chtel bych se te zeptat - jak se citis s mnozstvim aut, ktere v Praze jezdi? Je to v pohode? Jezdis na kole nebo jen mhd? Ted ponechme stranou reseni techto problematik, jenom me zajima jaka je tvoje vychozi pozice.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: V prvni rade se jedna spis o profesi urbanisty a dopravniho inzenyra nez architekta. Ale to je jedno. Mas urcite pevny nazor na problematiku techto dvou mostu, ale jak uz to tak v demokraticke spolecnosti byva, je treba se vyporadat i s nazory jinymi.

    Nechci do toho zabredavat, ale je jasny, ze oba mosty trpely tak dlouho spatnou udrzbou, ze uz moc moznosti co s tim ostatne stejne nezbyva.

    Jeste jenom poznamka k tem architektum, at se ti to libi nebo ne, architekt take plni v prvni rade zadani klienta, tak to proste je.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: mno, divis se ze nadavam na architekty, ale zrovna tohle mj. souvis s "jejich" navrhem na "Nove spojeni II" - ktere mimo jine, tim ze zachovava dalkovou dopravu primarne na povrchu komplikuje vznik podobnych mistnich zastavek - ty zastavky a primestska doprava tu (hustuou) dalkovou dopravu logicky budou brzdit. Ostatne ve smeru od Kolina je to v podstate denni chleba - drobne zpozdenicka v dalkove doprave se mj. propisuji do primestskych vlaku... protoze holt ten "pantak" ceka, az kolem projede lehce zpozdeny Jancuruv rychlik. Jasne, koleji je malo, ctvrtou by to tam urcite sneslo... ale to je stejna pisnicka o NIMBYsmu, jako si muzeme pustit k chybejicimu presmyku u Libne :-) Odpoved architektu, proc se v dlouhodobych planech neinspiruji Berlinem a proc se po jejich vzoru nezahrabe do tunelu pod zem naopak dalkova doprava a na povrchu si nechame ten "Sbahn" jaksi nemame. To je proste high-level vec... nejaka koncepce, jak tohle veci resit. Je teda zajimavy, ze kdyz jinde rovnez architekti broji proti podchodum a nadchodum... tak najednou farani na Sbahn desitky metru pod zem problem neni. Samozrejme tohle reseni s peti podzemnima zastavkama a stim spojenyma vystupama na povrch v centru bude krom jineho i drazsi... ale "penize nejsou".

    ONDRAT: ty ruzne nazory stran mostu u Vytone ignoruji dopravni funkci mostu a proste nekteri jen hledaji krecovite zpusoby, jak udrzet most na svem miste za kazdou cenu. Trosku se u toho zamlcuje, ze ten "dnes zachranovany" most vlastne neni originalem, ze tam puvodne byl most jiny... a ze jeho vymena fakticky budila podobne vasne. Po sto dvaceti letech se situace jen opakuje... ale zive mesto prece nemuze byt skanzen.
    Proc maji nekteri problem s presunem mostu nekam, kde muze dalsich sto let slouzit jinemu ucelu? Praha urcite netrpi prebytkem mostu, takze presun mostu je win-win situace - u Vytone vyresis problem, nekde dal (treba) proti proudu bude most v zasade klidne jen pro rekreacni uziti a novy most se architektonicky pokusis vyresit tak, aby co nejmene narusil to dnesni panorama. Zdaleka to neni prvni presunuty most - viz treba most u Stadlece... a nebo lavky ze Smichova, co jeste dobre poslouzi jako mosty pres Jizeru. Technicky pamatky to maj jednodussi, kdyz maji i "provozni" vyuziti.

    Libensky most... myslim, ze nasi dedove dokazali lepe vnimat to, ze most ma predevsim dopravni ulohu, ze to neni ozdoba na vanocnim stromecku. Vsak na svou dobu byl postaven vcelku velkoryse, troufam si rict, ze na dobu sveho vzniku primo megalomansky. Nadcasove, s nejakou vizi. Jinde se v tech casech stavely mnohem uzsi mosty... potazmo vsecko tak nejak uzsi :-) Odrazovym bodem tady je si uvedomit, ze mame nejaky uzemni plan... ktery mj. resi druhy komunikaci - od celomestsky vyznamnych sbernych komunikaci, pres komunikace mestskeho vyznamu a dalsi vyznamne komunikace... po obycejne/dopravne nevyznamne ulice. Ano, muzeme vest polemiku o tom, kudy je vest... ale nekudy je vest musis. Nelze se tvarit, ze nejsou potreba... a fakt to neni jen o tom okruhu (kterej muzeme Berlinu a nebo treba i Vidni zavidet). Viden... ma neco, cemu se tady pejorativne rika "dalnice" (i kdyz to dalnice neni) nejakych 800m od centra. Je to proste sberna komunikace, co resi tu mistni obsluhu. A ve vetsi vzdalenosti mas dalsi.

    RANO: Zadna dalnice pred muzeem neni. Vic jizdnich pruhu jeste z komunikace dalnici nedela. Ale nabizi se otazka, kudy bys tedy tu sbernou komunikaci (ala treba Viden) trasoval? Konstruktivne. Nebo centrum snad nepotrebuje dopravni obsluhu? Ono i kolem Hlavaku se intenznivne stavi, ted se zboura provozni budova u Seifertovy, ve kterym sedeli vypravci a vznikne dalsi z mnoha novostaveb Penty... ktera tak nejak "celkove" v te oblasti stavi spoustu noveho. Opravdu se budeme tvarit, ze vsem tam bude stacit obsluha na kole ci ze tam vsichni prijedou tramvaji? :-) Zkusenost s kuryry rika... ze v momente, kdy venku zaprsi se ti na ten "cistejsi" zpusob distribuce 3/4 kuryru z vysoka vys...e :-) A proste naskacou do aut, do svych plechovych destniku. Protoze ten zakaznik cekat nechce, naopak je nasrany kdyz se jeho gablik opozdi. A lidi si tak nejak zvykli na "just-in-time" logistiku az pod nos. Proc chodit do hospody, kdyz mi muze gablik dovezt kuryr az pod nos :-) I to je jista zmena v chovani, kterou mozna nechces videt. Tak zkus tem lidem rict, ze s kuryry se maji rozloucit a at na ten obed mazou hezky zas do te hospody :-) Tedy pokud uz nejaka ta "mistni" nezkrachovala... opet, spis k videni dal od centra.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Se přiznám, že mi trochu vadí tahle představa změny a přístupu, že by bylo nerozumné něco uspěchat, dokud není vše vyřešené dopředu a tak. A že by bylo dobrý nejdřív vyřešit kapacitu metra, dostavět okruh, postavit všude na okrajích p+r a proto, že je nikdo nebude používat, je ideálně postavit znovu i v centru, třeba pod Vltavou. A do tý doby to jakoby není to ideální řešené, takže se nedá nic dělat.

    A já souhlasím s tím, že dost těch věcí by se hodilo, ale za každým člověkem, co mi tvrdí, že se nedá nic dělat, když je před muzeem dálnice, vidím spíš strašnej alibismus než snahu s tím teda něco dělat. Hledání ideálního řešení je fajn, když děláš pořádek ve sklepě, ale dopravní koncepci můžeš budovat a řešit postupně. Jinak je to prostě akorát spokojenost, drží se současný stav a bordel se odsouvá do budoucna, respektive na "někdy, až se stane něco", což se ale nestane takhle z čistýho nebe. Hm, možná se s auty něco pohne v roce 2165, až se splní všechny přípravy na takhle velkou změnu, do tý doby je vše zbytečný.

    Vnímám v tom nějakou naivitu ve společenský změně - jako by se věci měly dít skokově, všechno připravíš, pak to lidem vysvětlíš, pak to nahned začnou dělat (/nedělat). Což úplně nefunguje.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Když už jsi nakousl ten Libeňák, tak jako v každé profesi jsou různé názory, sám to můžeš vidět třeba na příkladu železničního mostu na Výtoni. Je třeba respektovat různé názory a stanoviska. Z toho mimojiné vyplývá, že Libeňák sice nebude 6proudá dálnice odnikud nikam, ale tuhle zbytečnou etapu, stejně jako tu "aktivistickou" jsme si mohli odpustit, bohužel bez toho to asi nešlo, tak alespoň máme vcelku slušný projekt, který se staví, což není v aktuální kondici investic Prahy zas tak špatná vizitka.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Městský zastávky vlaku považuju za zcela zásadní. Leč nemáme ani zastávku U Kříže ani zastávku v Karlíně a to ani ve stádiu příprav. Je to tristní.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A najednou to jde, no vidíš to. Nemusíš být v diskuzi osobní, opravdu nemusíš a můžeme si v klidu bez dehonestování popovídat.

    Nastoupil jsem na tebe proto, protože mě zajímá, kde bereš pro své názory základ - máš nějakou zkušenost, vzdělání nebo praxi? To je legitimní otázka. Nemusíš odpovídat, ale když už hejtíš architekty zcela bezdůvodně, tak bys mohl zvážit odpověď.


    Jinak já s tebou zcela souhlasím - je velký deficit v údržbě infrastruktury, je velký deficit v kolejové dopravě. Já jsem všema deseti pro velké investice do kolejové dopravy v Praze a jsem toho názoru, že to je první co se má udělat. Ocenil bych, kdyby sis vybavil, že jsme již touto debatou prošli. Mám ti potvrdit tezi o tom, že vedení Prahy v tomto selhává? Nemám s tím problém, tak to prostě je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam