KUTAS: porad pretrvava ta otazka... kam teda umistit tu sbernou komunikaci. Plus jeste jedna malickost, se zuzovanim fakt opatrne... ono kdyz vypadne metro, tak tam v zasade potrebujes instantni BUS pruh... vyzkouseno behem povodni, ze? ;-) A to metro az na muzeum v omezenem rezimu pendlovalo. Obcas je tohle uvazovani jak za komunistu, co nam zbesile vytrhavali tramvaje tam, kde se postavilo metro... pry pro nepotrebnost :-) Ono je to casty "fail" podobneho planovani... nepremyslet nad eventuelnimi "plany B".
ONDRAT: pokud nekdo dostane zakazku na upravu parteru magistraly, tak vysoce pravdepodobne parazituje na verejnych rozpoctech :-) Kdyz se ma postavit nova tramvaj, tak na to jakoze nejsou ve verejne kase zdroje a patlaji se SWOT analyzy o tom, jakze se to "pry nevyplati", ale na studie s kavarenskymi zidlickami... kterych jsou plny supliky se nejaka ta kacka vzdycky najde. Zrovna v okoli magistraly je ale tech vlastniku hromada... a dost pochybuju, ze slo o nejake "spolecne zadani" vlastnika komunikace i vlastniku okolnich domu, kdy by se stavajici soukromi majitele tech nemovitosti nejak na nakladech podileli. Problem je, ze i mezi politiky jsou lide, co proste nutne potrebuji mit nejaky pomnicek... a verejna kasa je pro ne zpusob, jak si sve sny zrealizovat. Racionalita se moc neresi...
Zrovna co se magistraly tyce tam probehla pred temi 15 lety i "bitka" mezi Magistratem (
tedy fakticky krajskym uradem) a UMC P2 (
tedy fakticky obci). Vlastne tak trochu "diktat zhora"... rozhodne nejde tvrdit, ze by se nejak zvlast hledal skutecny konsensus. I to je jedna z pricin, proc to tam dnes vypada tak, jak to tam vypada. Hnus z city-bloku se zabradlim s bordelem, co nikdo neuklizi... protoze poslat tam typka s wapkou je moc prace :)
Cykly... tos popsal moc pekne, jak sprava verejneho sektoru realne funguje. Za drahy peniz se neco prebuduje a pak... se to nechava postupne chatrat, nulova udrzba... a pak zas balik penez do nove opravy :D A vlastne vsem "zucastnenym" to vyhovuje. Proc neco udrzovat hezky a "v kondici" s prubeznou udrzbou za drobnejsi peniz, kdyz za par let z toho kapne v ramci "modernizace" vyrazne vetsi balik penez...
ONDRAT: jenze ty baraky Penty ti krom jinyho ty dalsi auta zase pritahnou... a vytvoris tim dalsi neprijemny bariery. Prechazeni u Muzea neni zrovna prijemny, i kdyz tam mas semafory. Stejne jako neni dvakrat prijemny prechazeni treba u Sparty. S tou "Pentou" sousedici ulice V Celnici je obcasnym peklem uz dnes. Najmy drahy, takze tam natahnou jen movitejsi firmy.... no a ty dost casto ty firmy sve zamestnance vybavi sluzebnimi auty coby benefitem. A jezdej ti tam lidi, co maj ty svy domecky nekde za Prahou... a jsme v zacarovanym kruhu :D Uprime v pantaku k Masarycce ja moc "kravat" z tech sklenaku nepotkavam.
ONDRAT: problem je predevsim absence ucelene koncepce. Resi se veci "bodove", bez sirsich souvislosti, bez nejakeho skutecne uceleneho planu, jak vubec dopravu v Praze resit. Ano, je to hodne o politicich, ale ti se na radnici take toci jak panacci na orloji. Takze kazdej resi primarne to, co stihne v jednom volebnim obdobi a maximalne s drobnym presahem do druheho, kdyz je pred volbama. Jak dlouho, ze se zucastneni "crcaji" s metropolitnim planem? ;-) Mel byt hotovy v roce 2022, ted jsme u roku 2026... snad. Crcaj se s tim vsichni zainteresovani od roku 2012. Za trinact let nejsme schopni dat dohromady ani pochcany papiry, ktere by nejakou ucelenejsi koncepci byly. A tak se jen vypousti balonky v podobe "bodovych" reseni.
OMNIHASH: presedlaj do uz ted pretizeny MHD? ;-) Jupiii...
sedesaty leta se vraci (
ano, zabery jsou z Bratislavy, ale ono v Praze to nebylo o moc lepsi). A ano, vysledek jsem tu uz popisoval... problem se sobecky odsune jinam, udela se z toho problem nekoho jineho, hlavne ze se muzeme pochlubit jednou vyhezkanou ulici. Na lidi okolo, kterym prostredi pro zivot naopak zhorsis kali bilej tesak.... pripadne pak muze nastoupit politik, co to bude "zachranovat", ze? :D