• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BESH: no právě.... proto se obávám, že je tenhle příběh v našich podmínkách nereálný.
    BESH
    BESH --- ---
    KUTAS: U nas se to malo vi, ale do kancelare se nemusi jezdit jen autem.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Promiň, že teď budu osobní, ale blbě se mi kouše ten tvůj "poraženecký tón". S Magistrálou by se něco sice udělat mělo, ale problém se přesune jinam, hospody tam nejdou, kancly jsou prázdný, architekti to dělaj blbě nebo jim to shoděj památkáři nebo udělaj skleněný peklo, který se ti nelíbí. Nebo se nedostatečně řeší (nevim kde) širší vztahy, všechno se dělá pokus-omyl, nikdo nic neumí, nic nejde, nic se nezlepší. Všechno špatný.

    Nemyslíš, že to je přesně ten mind-set politiků a veřejnosti, který brání jakémukoliv zlepšení?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: ale kulový. Pár tejdnů bude panika a přetíženejch pár nejbližších objízdnejch tras, pak si lidi zvyknou a buď přesedlaj na MHD, nebo si halt počkají v kolonách jinde nebo jindy. Dopravní indukce je obousměrná a prozkoumaná už tak 50 let.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak přirozeně prostupný a propustný město nebo alespoň jeho centrum je důležitej a chtěnej cíl, zvedá to kvalitu života a přináší vyšší ekonomický výkon. Zároveň odstraňuje bariéry a otevírá pozemky novým záměrům. A zrovna Magistrála a její okolí je toho plný, však Penta už to velmi dobře pochopila.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale jak už jsem psal, nevnímám kombinaci kapacitní městské komunikace jako překážku v tom, mít atraktivní a prosperující parter. Přirozeně se řeší širší vztahy, urbanisté a architekti úzce spolupracují, nevím o tom,že by se tak nedělo. Rozhodně se neexperimentuje, neboť v tom jsou ve finále peníze investorů, ty nějaký pokus/omyl akceptovat nebudou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já myslím,že vůvec nechápeš práci architekta. To je totiž ten zásadní problém. Architekt v první řadě pracuje pro klienta. Plní jeho přání a potřeby a navrhuje a koordinuje jeho záměr.
    Samozřejmě chápu, že ty vnímáš práci architekta především z líbivých vizualizací, které generuje IPR, ale to snad nemusím vysvětlovat, že se jedná o marketingový a komunikační materiál převážně do médií.

    Pokud někdo dostane (vysoutěží) zakázku na úpravu parteru magistrály, tak tomu předchází mnoho průzkumů mezi veřejností (laickou i odbornou) sbírání dat, dotazování vlastníků, různé studie limitů a potenciálu. Taková studie se běžně připomínkuje, tedy aby její finální podoba reflektovala reálné možnosti místa. Tak to prostě normálně v praxi chodí. Žádný investor nechce studii, které mu k ničemu nebude, proč by jí proboha platil?
    Samozřejmě může se stát, že naplnění takové studie nedojde, to nikdo přece garantovat nedokáže. Ale výsledkem takové práce opravdu není nějaká hezká vizualizace, je tam 95% jiné velmi hodnotné práce pro dané místo a jeho vazby.

    Já cením tvůj názor z terénu, ale taková studie bude různých názorů zahrnovat stovky. Jinak v centru není mnoho nevyužívaných prostor a když už, tak je to dáno většinou ekonomickým cyklem daného prostoru nebo majetkovými poměry. Jednoduše každý prostor musí projít novým fit-outem nebo hledáním nového nájemce jednou za čas, to že je v jeden čas prázdný neznamená vůbec nic.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: Mně možnost jít od Muzea až na Vyšehrad pěšky s tím, že přejdeš pár přechodů přijde teda docela zajímavá, jak pro místní tak pro turisty. Nemluvě o nějakých akcích alá "zažij Sokolskou jinak" nebo nějaký food festy apod.

    Ale jako je to scifi, po tom co se postavilo za kancelářské budovy v centru nevěřím, že by se dala magistrála zúžit jen do Legerky a o Nuselském mostě ani nemluvě.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: zato treba v Bechovicich maj problem sehnat hospodskyho :) Ono i na tech Prikopech prazdny vylohy najdes... a furt Prikopy jsou... rekneme u turisticky exponovanejsiho mista, ale na co nalakas turistu u Lublansky? Ja ti nevim, ale policejni muzeum nei zrovna hojne navstevovana atrakce (i kdyz ja podobny treba vyhledavam)... :D Kdyby to tam bylo takovy terno, jak si tu malujete, tak to tam vypada prece jinak. Treba na Koubkove taky byla hospoda... taky uz neni, u Miraku na Rimsky byval Ossegg, ten to taky zabalil... ale tam aspon zkousi stesti nekdo jinej. A jsou dalsi mista, kde puvodni provoz nahradila nejaka tuctova cina... ktera zije z rozvozu. Takze ve finale ti to generuje ty auta, zejo :-)

    ONDRAT: no jestli to neni spis vzdusnej zamek... to je problem architektu, radi malujou krasny obrazky (vizualizace).... :-) A nejak se uplne nepoperou s realitou daneho mista - proste ta volnotrzni ekonomika ti rekne, ze v danem miste je mozna tak trosku blbost. No viz treba ty Bechovice ad vys, je to vlastne krasny misto.... ale hospoda tam ma problem sehnat najemce. I kdyz sirokodaleko moc konkurence vlastne neni, takze by to melo byt idealni misto.
    A pozor, nerikam ze se magistrala nema resit... jen si tam z druhy strany je tak trosku nesmysl malovat nerealisticky scenare, v tomhle pripade zkusenost z okolnich blizkych ulic je vcelku dobre aplikovatelna. A to rikam s dovolenim jako clovek, co v tech mistech par.... asi sedm... let zil, a predtim i par let pracoval. Spoustu podobnych idealu "valcuji" novodobe nakupni chramy... plus samozrejme migrace obchodu do online sveta... kamenny pobocky zaviraj treba i banky, posty.... I tech volnejch kancelari najdes taky mraky... a i v tyhle reseny oblasti. Navic ve starym baraku - i kdyz ho zrekonstruujes porad budes narazet na nejaky limity, mimo jine taky na pamatkare... jenze ty limity ti ve vysledku komplikuji i to udelat prostor tak, aby splnoval naroky dnesni doby. Nove postaveny "sklenak" zvitezi... pocinaje svou flexibilitou.
    Premyslels nekdy nad tim, proc je v centru tolik nevyuzitych prostor? Proc hromada firem radeji ma sve sidla nekde na periferii? Ve finale ty nevyuzity prostory casto patrej i komunalu.

    Ale z dopravniho hlediska - at se drzime aspon trosku tematu je systemovy fail kombinovat ulohu sberne komunikace mestskeho vyznamu s tim s parterem, kde si namalujes vzdusny zamek kavarnicky s predzahradkou ci ja nevim co vlastne lakaveho a "premioveho" :-) Kam tu samotnou sbernou komunikaci teda posunes? Do te Lublanske, abys teda nejak rozumne navazal na most? Nemuzes resit jen jednu vybranou zanedbanou ulici (byt to je urcite lakave), musis prece resit sirsi vztahy. Ona nejak asit tech sbernych komunikaci potreba byla, je a bude. A treba i pro toho cinana, co rozvazi produkty sve kuchyne linym prazanum az pod nos k zaprazi :-) Skoro z teto diskuze to vypada, ze urbaniste a architekti se spolu moc nebavi a kazdy si zije ve sve izolovane bubline. A jestli ono se obcas v tyhle oblasti neexperimentuje metodou pokus-omyl... my to zmenime a pak uvidime, jestli to "ekonomicky" da nekomu smysl... :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: Tak mínuskáři, něco se vám na tom snad nezdá?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    BESH: Já už ho mám v DI hodně dlouho, protože se to fakt nedá. Tyvole není mi 23, abych se jak idiot hádal s takovym trotlem.
    BESH
    BESH --- ---
    FRK_R23: Po vcerejsi smrsti, nebo kdy to bylo, jsem si sel zaplatit premiovku a nasadil jsem oboustranny ignore vc. odpovedi na par mistnich trollu. Uz to bylo fakt moc. Od te doby tu mam docela klidek. :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Že vás to baví pánové, Danýsek je hyperidiot a ví absolutní hovno.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    DANYSEK: tak úplně mi nepřijde, že by třeba Na Příkopech bankrotovali restaurace nebo obchody.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Zdroj informace? Bavíme se o základním fungování městského parteru. To je snad zřejmé, že pokud je parter kvalitně udělaný, tak se vyplatí místo přízemního bytu mít komerční jednotku, těch funkcí jsem vyjmenoval více, nemusí to být nutně restaurace. Ostatně máme volnotržní ekonomiku, tak ať si tam každý zbuduje co uzná za vhodné. Funguje to tak ve všech městech na světě. Je to mimojiné i jeden z hlavních důvodů proč vůbec města lidstvo staví.

    Těm referencím na jiné ulice a jejich hodnocení moc nerozumím, stejně tak jako refence, že se hospoda nevyplatí kvůli rozvozům. To je snad spíš otázka na ekonomický model té dané provozny, ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: A zdroj teto informace? :-) Lublanska o tolik uzsi neni, proto jsem ji uvedl jako priklad. Ve finale treba Londynska je sirsi. Srovnatelna je treba i Budecska nebo treba Varsavska. Ona zadna hitparada neni ani Vinohradska ci Korunni, kdyz na to prijde... nevyuzitejch prostor tam najdes hromadu. Zajem kde?

    A nebo vezmeme jiny priklad... Dlouha trida... tam lidi naopak usiluji o opak, ty restaurace jim tam akorat lezou krkem. Soucasne mas ve zpravach kazdou chvili hlasku nejakeho hospodskyho, ze se mu nevyplati tu hospodu provozovat, protoze si lidi na krabicky a dovoz jidla domu. Znamej mival kdysi restauraci na Anglicky a pustil to, protoze to ekonomicky nedavalo smysl. A to bylo jeste davno pred Covidem. Na Zahrebsky pamatuju hospodu, co uz je taky zavrena/zrusena. Rad bych vedel, z ceho ty cerpas informace o "zajmu"...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ptáš se jestli je poptávka po komerčním parteru na dvou širokých městských třídách v centru města? No jasně že je, kde jinde by měl být? Se smysluplnou úpravou vzroste cena nemovitostí a jejich investiční potenciál - co si tam kdo zbuduje je jeho věc, ale přirozeně čekám - hotely, restaurace, obchody, prémiové kanceláře, veřejné funkce. To je prověřená věc a pro mě hlavní argument, proč s Magistrálou něco dělat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jeden z dilcich cilu, ktery by byl celkem "snadny" by do zacatku byla nizkoemisni zona. Legislativu na to mame, plus teda spoustu vymluv, proc to nejde :-) Jasne, auta to nezmizikuje, ale aspon z provozu zmizi zdroje nejvetsiho bordelu. Akorat je trosku problem vymahani... to je stejne jako s parkovanim... kdyz se mestakum nechce, tak to proste neresi, zeano - a ne, to neni o politicke vuli, to je o (ne)aktivite konkretnich koncovych strazniku, co slapou chodnik.

    Rozvoj parteru je zajimava teze. Co si predstavujes, ze tam vznikne? Ale je po tom realna poptavka? Staci se projit namisto po Legerove vedle po Lublansky. Legerova se mimojine dost zmrsila tema city-blokama, za kteryma se akorat drzi bordel. A jako ulitba mistnim se zridilo misto jednoho pruhu par parkovacich mist. Hnusny "reseni", co tam strasi asi uz patnact let. No mozna to je naschval, doufa se ze lidi nakonec zapomenou jak to vzniklo a ze to tam ani nebyvalo a s odstupem casu nastoupi nejaky ten "zlepsovatel" :-) Vis to je problem mnoha tech "uprav" - chces je mit "rychle", tak se to skrze nejakou skulinku levne ochcije, jen aby se neceho "dosahlo". Za kazdou cenu, trebaze to je ve vysledku vlastne jeste hnusnejsi, nez to bylo predtim. A ten "hnus" treba ani vubec nezohlednil skolu, co tam je... protoze se samozrejme hledalo reseni co mozna nejmin pracny a vylejt kyblicek s barvou na druhy strane bylo jednodussi, nez prebrousit vsechny cary...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemluv na mě tímto způsobem, doteď to bylo ok, tak proč ta změna?

    V první řadě je třeba definovat ten cíl, máme ho? Já nevím, od politiků to tak necítím. Takže možná pro začátek definuj ty svůj cíl.
    Pro mě je třeba důležité, aby magistrála v nové podobě umožnila ekonomický rozvoj parteru, veřejného prostoru a zlepšení životního prostředí, což ani nemusí v první řadě souviset s jakýmkoliv dopravním omezením.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jakoze problem jednoho mista odsunes na jine misto? ;-) Nabizi se otazka, jestli podobne neuklizis u sebe doma... zametanim pod koberec?

    Ciste prakticky, co myslis ze se stane, kdyz teda tu smradlavou magistralu zuzis do jednoho pruhu? Posunes problem dal treba na Pankrac? Ci nekam jinam, nevim... k Opatovu? Nestyd se, bud konkretni, popis to reseni. Myslis, ze to zvladne pobrat metro, ktery v tom smeru uz ted je na hrane kapacit? Nebo co presne bys docilil?

    Problem podobnych "reseni" je sobecka bezohlednost. Vyresi se jeden problemovy bod... vymenou za to, ze se problem jen presune nekam jinam a vyrobi jiny problemovy bod.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam