• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Heh, Itálie a Bologna, to je přinejmenším úsměvné. Doporučoval bych si tam nejdřiv sjet místní styl řízení zkusit zažít. To je jak argumentovat, že když zakážou slepejm řídit, tak se sníží nehodovost. (no offence)
    ALESH
    ALESH --- ---
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nikoliv, já menším městkým částem fandím, ale vnímám realitu, jedná se o část, která je 10km vzdušnou čarou od centra, 25minut jízdy autem. To je prostě fakt.
    Problémy aglomerace (předpokládám, že ty o kterých mluvíš) vznikají ve chvíli, kdy tato potenciální centra nějsou soběstačná a obyvatelé realizují svůj volný čas a ekonomický potenciál jinde. Ale to je skutečně komplikovaná socio-ekonomická a urbanisticko-plánovací otázka, spíše než dopravní, neboť to, že jsou Běchovice dostupné pro intenzivní dojíždění jim zároveň v součastnoti způsobuje i problémy.

    Ostatně ty sám jsi tady zmínil problematiky "mamataxi", což bych rozšířil i o jev "papataxi", protože to není otázka pohlaví. Jedná se o to, že například obyvatel Běchovic (nebo jakéhokoliv jiného satelitu), který rozváší dítě/děti do institucí zároveň používá auto pro dopravu do práce (protože má často zajištěné parkování a neomezený vjezd do Prahy, zároveň je to nejpohodlnější varianta) také realizuje svoje nakupování třeba na Černém mostě, kde často pořídí i "take-away" večeři a tedy se logicky nesocializuje v prostředí svého bydliště. To vytváří bohužel nedostatek příležitostí v místě a do hospody pak v Běchovicích nikdo nechodí nebo jí nechce nikdo provozovat.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SALUT: dnesni Vrsovicka x Belocerekevska... ten samostatne stojici barak nalevo je tady, jeste v roce 1945 tam stal takto osamocen, vetsina te zastavby je az z padesatych let. Postaveny to bylo pred WWě az k Zahradnimu mestu, v ty dobe tak nejak spis... tramvaj, jak by se dnes pejorativne reklo spise do "poli!. Asi jako kdybys dnes resil tramvaj treba smerem do Pitkovic (s dnesnima hranicema Prahy). Vrsovickou i Prubeznou na te letecke ortofoto (1938) jiste poznas...

    SALUT
    SALUT --- ---
    DANYSEK: kde to je?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: ale mohla by vzniknout mistni petice za zklidneni koridoru 😂 vis jakej kraval dela vlak jedouci az 160...? 😆 Inspiraci by mohli hledat treba v Dejvicich, tam drahu uspesne bojkotuji uz tricet let 😀
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: to nevadi, v Bechovicich beztak zadna Dlouha neni
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ...kdyz se v Praze jeste doprava planovala s nejakou vizi do budoucna :-) ...a z casu, kdy tou "periferii" byly Strasnict ci Hostivar...

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: myslim, ze obyvatele z takove Dlouhe by se s tou tvou neutuchajici touhou po bohemskem zivote uplne neztotoznovali :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: jiste, samozrejme, jak jinak, kdo by se s tebou taky hadal:D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: no tys tu zacal s fnukanim, ze si mistni rezidenti uzurpuji ulicni prostor pro sve parkovani a ze hen ten ulicni prostor nemuzou pouzivat naplavy z okoli ke svemu setkavani... coz samozrejme i mistnim byznysmenum drobet kazi jejich ksefty, zejo :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: chce nam rict, ze je od jeho spolubcanu strasne nevdecny, kdyz v naky takovyhle mestsky ctvrti, ve ktery se za poslednich 20 let zdvojnasobil pocet obyvatel na necely 3000 a zaroven se tam posledni roky obmenilo kazdorocne cca 10% obyvatel, si nikdo nechce pronajmout v chraneny kulturni pamatce hospodu s nekolika sty misty k sezeni a spoustou prostoru k potkavani.
    Pritom se tam da perfektne dojet autem a je to hned u tamejsi nejfrekventovanejsi krizovatky, takze se ani nikde nebloudi.
    Naprosta zahada
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CEEFA: Prezletice byly jediny oficialni, ale neoficialne se diskutovaly i dalsi... mas to mj. i v tom clanku. Padlo to mj. proto, ze by ztratili vliv mj. na opravy chodniku... a demonstruje se to na tech, co uz pripojeny jsou, ze jsou de-facto prosebniky na okraji zajmu, pokud jde o vetsi investice... zrovna ty chodniky jsou fakt smutnej pribeh. Treba z Bechovic do Pocernic chvili neni na Ceskobrodsky projistotu vubec... stejne tak je scifi treba i pruchod mezi Strizkovem a letnanskym nakupakem. A presne to padlo i tady - na ty okrajovy casti se pohlizi jako na nejaky vesnice, cpat do nich prachy nikdo nechce...
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    DANYSEK: Jedinej, kdo se chtek od 74 pripojit byly prezletice a ty to samy stahly.. no pises od 1974, ale myslis do, no to je pak tezky... ,)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CEEFA: od ty doby uz vicemene nic prave... :-) Problem je, ze uvazovani nekterych lidi se zaseklo na hranicich pred rokem 1974.... Nejake uvahy o dalsim rozsireni od te doby samozrejme byly, zejmena v roce 2008. Ale nejak z toho seslo.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    DANYSEK: Kde a kam se od roku 74 posunuly?
    Prave v 74 bylo posledni pripojeni sousednich obci
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: nastuduj si prosim termin tangencialni linka, zda se ze jeho vyznam jest ti ponekud cizi :)
    A take si osvez hranice Prahy ve svem zhulenem mozecku, ono se nam od roku 1974 hranice jaksi posunuly, jen spousta "prazaku" to nejak zapomina akceptovat, ty... vesnice.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: a co by sis představoval, přímou linku mezi každejma dvěma vesnicema v okolí Prahy, co to povalí stovkou? Na to si v klidu pořid to auto, to se opravdu nijak nezlepší, jestli ti půlhodinka na cestu přijde moc, nezbejvá než se s tím smířit a začít intenzivně točit volantem.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: tak Bechovice jsou dany jen jako priklad. Systemovej a dlouhodobej problem je, ze ROPID neumi tangenty, opakuji neumi tangenty. Umi akorat podobny sotousovsky chalupoidy.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: takže celej dnešní běchovickej rant je o tom, že busy jezděj pomalejš a jinudy, než auta a vlaky jsou plnější, než by ti bylo příjemný? To se bojím, že si počkáme do masivního nasazení osobních teleportů, než se to změní...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: tak si do toho vlaku nekdy v ranni spicce vlez... :D Kapacitne to uz davno nestiha, plny to prijede uz od Uval. Ted jako bonus kousek kapacity chybi, protoze ROPIDem vysoutezeny RegioJet nema vagonky, tak se na S61 vyhlasila "vyluka" a misto toho nejede nic :D Tradicni system "bud rad, ze jede aspon neco".
    A spojeni do Letnan? Tak se podivej, co je to za chalupoidu - z Bechovic se dostanes do Letnan, ale podivas se u toho na konec Hornich Pocernic. Jako vyhlidkova jizda dobry, ale pak se nediv, ze lidi pak radsi jedou autem... kdyz se ten podle tebe uzasnej autobus kodrca 33 minut a autem to das za 12. Na Haje to vyse zmineny "organizator" dopravy vymyslel tak skvele, ze ted z toho mas vyhlidkovou jizdu pres Kolodeje... ale jen diky tomu se dostanes z "centra"... protoze jinak ti ta linka na Haje zastavi akorat u nadrazi, co je dost daleko od te "vesnice" a pak uhne na Dubec.

    ONDRAT: takze Bechovice jsou v necem menecennejsi, nebo cos tim chtel rict? Nadavame tu na auta, ale pritom neumime resis problemy aglomerace, vykriky ad OMNIHASH si obhajujeme, jak je to tam vlastne "skvely"... ale tam ti ten dopravni problem apriori vznika. Kdyby to bylo tak skvely, jak nam tu kolega lici, tak prece ty lidi autem nejedou, nebo se pletu? :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam