• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nikoliv, já menším městkým částem fandím, ale vnímám realitu, jedná se o část, která je 10km vzdušnou čarou od centra, 25minut jízdy autem. To je prostě fakt.
    Problémy aglomerace (předpokládám, že ty o kterých mluvíš) vznikají ve chvíli, kdy tato potenciální centra nějsou soběstačná a obyvatelé realizují svůj volný čas a ekonomický potenciál jinde. Ale to je skutečně komplikovaná socio-ekonomická a urbanisticko-plánovací otázka, spíše než dopravní, neboť to, že jsou Běchovice dostupné pro intenzivní dojíždění jim zároveň v součastnoti způsobuje i problémy.

    Ostatně ty sám jsi tady zmínil problematiky "mamataxi", což bych rozšířil i o jev "papataxi", protože to není otázka pohlaví. Jedná se o to, že například obyvatel Běchovic (nebo jakéhokoliv jiného satelitu), který rozváší dítě/děti do institucí zároveň používá auto pro dopravu do práce (protože má často zajištěné parkování a neomezený vjezd do Prahy, zároveň je to nejpohodlnější varianta) také realizuje svoje nakupování třeba na Černém mostě, kde často pořídí i "take-away" večeři a tedy se logicky nesocializuje v prostředí svého bydliště. To vytváří bohužel nedostatek příležitostí v místě a do hospody pak v Běchovicích nikdo nechodí nebo jí nechce nikdo provozovat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: takže celej dnešní běchovickej rant je o tom, že busy jezděj pomalejš a jinudy, než auta a vlaky jsou plnější, než by ti bylo příjemný? To se bojím, že si počkáme do masivního nasazení osobních teleportů, než se to změní...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: tak si do toho vlaku nekdy v ranni spicce vlez... :D Kapacitne to uz davno nestiha, plny to prijede uz od Uval. Ted jako bonus kousek kapacity chybi, protoze ROPIDem vysoutezeny RegioJet nema vagonky, tak se na S61 vyhlasila "vyluka" a misto toho nejede nic :D Tradicni system "bud rad, ze jede aspon neco".
    A spojeni do Letnan? Tak se podivej, co je to za chalupoidu - z Bechovic se dostanes do Letnan, ale podivas se u toho na konec Hornich Pocernic. Jako vyhlidkova jizda dobry, ale pak se nediv, ze lidi pak radsi jedou autem... kdyz se ten podle tebe uzasnej autobus kodrca 33 minut a autem to das za 12. Na Haje to vyse zmineny "organizator" dopravy vymyslel tak skvele, ze ted z toho mas vyhlidkovou jizdu pres Kolodeje... ale jen diky tomu se dostanes z "centra"... protoze jinak ti ta linka na Haje zastavi akorat u nadrazi, co je dost daleko od te "vesnice" a pak uhne na Dubec.

    ONDRAT: takze Bechovice jsou v necem menecennejsi, nebo cos tim chtel rict? Nadavame tu na auta, ale pritom neumime resis problemy aglomerace, vykriky ad OMNIHASH si obhajujeme, jak je to tam vlastne "skvely"... ale tam ti ten dopravni problem apriori vznika. Kdyby to bylo tak skvely, jak nam tu kolega lici, tak prece ty lidi autem nejedou, nebo se pletu? :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    Zrovna Běchovice maj hromadnou dopravní obslužnost na svou velikost naprosto luxusní. Vlaky do Kolína, asi deset autobusovejch linek co rozvážej od Hájí po Letňany s čtvrthodinovejma intervalama, na vesnici o 2.000 lidech to už o moc líp nejde. Jak s tím souvisí schopnost pronajmout hospodu si jistej nejsem.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: " periferie dal od centra" je periferie dál od centra, Běchovice jsou 10km vzdušnou čarou od centra Prahy, tak jako nevím co bys tam konkrétně čekal.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ne :-) proc? Klidne muzu vypichnout jine misto na periferii dal od centra, ono je to vsude tak nejak podobny,
    Tu hospodu na stary poste pamatuju jeste funkcni... v ramci cestovani po meste jsem tam jednou zabrousil. A ze maj problem sehnat najemce rika primo starosta, ti mi prijde jako vcelku duveryhodny zdroj.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ty žiješ v Běchovicích?
    BESH
    BESH --- ---
    Asi proto, aby mohlo být levné parkování?

    Borecký: Proč musíme zdražit jízdné ve veřejné dopravě - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/borecky-proc-musime-zdrazit-jizdne-ve-verejne-doprave-240344/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    HAR4NT: touché... já vlastně ani nikdy nevím, co Chce Danýsek ve finále říct, jenom, že moc rád diskutuje.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: zda se, zes nepochopil... tak to zkusime jinak :-) Opravdu si myslis, ze kdyz budes kaslat na perifernejsi casti metropole (potazmo vubec na aglomeraci; pac i ty skutecny vesnicky a mestecka v okoli ignorovat nejde), tak se to na rustu poctu aut na silnicich nijak nepodepise? ;-)
    Pokud prijeme tu tvou tezi, ze to musi prijit zdola... no pak zdola z mnoha tech ulic ve meste chodi, ze na ulici se ma parkovat :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: vy jste pribuzny s id Gorg zejo? Ten se taky furt toci v nakejch svejch predstavach vicemene bez souvislosti s tim, na co reaguje. O to vic se ale s tema predstavama hadate:-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: cajk, ale pak se ale nemuzeme divit, kdyz ti kazdej z ty "vesnicky" (co je legitimni prazskou mestskou casti) rekne, ze pro svy normalni fungovani to auto potrebuje... kdyz uz jsme u toho fungovani "zdola", zejo. Arogance, kterou jsi prave predvedl ty auta do provozu ve finale produkuje :-) Nejaky blbec "z centra" rekne, ze tam na periferii jim neco "musi stacit", lidi si svuj problem teda vyresi autem... no a kdyz uz ho maji.... tak s nim jezdi vsude.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: aha diky, zrovna jsem se tim chtel zabejvat, jaky by to bylo, kdyby kazda ulice byla nacpana shopping galeriema s tovarem, kterej je tamejsim obyvatelum z 99% k nicemu, a kde v noci ochranka najata mestskou casti kontroluje zamky u vyloh a mlati bezdomovce. Nastesti jsi moji naivitu vcas zneutralizoval.

    Ohledne Bechovic ti sotva poradim, ale pochybuju, ze takovahle vesnicka potrebuje jako nejaky prirozeny komunitni centrum neco jinyho, nez je Hospudka Na Hristi hned za rohem.
    Takovyhle veci rostou zdola.
    Ty nize zmineny podnikatele, sabotujici nakupy nabytku nize zminovanych rezidentu, s tim sotva prisli proto, ze jim tam chodilo min a min lidi.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: ad to "cashflow"... predstava, ze z kazdy ulice udelas Prikopy a vsechno se to magicky uzivi je zrovnatak dosti jakoze fakt naivni :) Uz dnes mas hromadu mist, kde by ses "mohl potkavat" a realne ty prostory zejou prazdnotou... a ne proto, ze by zamerem bylo mit to prazdny. Viz treba ten zminovane Bechovice, areal stare posty.. radnice ma problem vubec sehnat najemce. A pritom jako plac je to tam pekny, pred casem pekne zrekonstruovany i dobre dostupny co se MHD tyce, i ty cyklostezky okolo se najdo. Tak proc to nefunguje? :-)
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    KUTAS:LOL, argument nabytkem, takze na vahy je to pade na pade, prostor pro setkavani lidi versus pravo parkovat primo proti vchodu do baraku, kdybych asap potreboval na votocku do Kiku:))

    " Místní podnikatelé se za podpory městské části rozhodli ponechat ulici po celé léto bez aut a proměnit ji prostřednictvím zahrádek s kavárnami ve společenský prostor pro setkávání lidí a ne pro parkování aut.

    Ale místní rezidenti jsou z toho úplně na mrtvici. Říkají: „Já tady přece bydlím, jak já se sem dostanu třeba stůl nebo nábytek?“ A najednou se ta debata dostává na váhy: Někdo tam bydlí a má nějaké potřeby versus společenský zájem těch, kteří se v tom prostoru chtějí potkávat.

    A kdo má pro tu Vachovu ulici větší přínos, pro její život, pro její rozvoj? Rezident, který tam bydlí, nebo návštěvníci, kteří tam přinášejí nějaký cashflow, ale zároveň tam třeba způsobují hluk kolem desáté a podobně."
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: a pritom ten pan sam zije v minulem tisicileti :-) Premyslim, kdy naposledy jsem vybiral lednicku v obchode... jeho predstava, ze zrovna kvuli tomuhle lidi jedou autem... a kolikrat do roka kupujes novou lednicku? :D
    Kde pan Nevyhosteny (redaktor) vzal, ze MHD je rychlejsi netusim. Na periferii tomu je presne naopak... cesta v MHD je tri- az ctyr-nasobek casu cesty v aute. To jsme zas u toho, ze ne vsude je metro, ne vsude je tramvaj... a obecne mame dost tragicky spojeni na tangentach. Jo, kdyz pojedu z Uhrinevse na Vaclavak, v aute to asi prohraju... ale kdyz z ty Uhrinevse pojedu nekam do Modran, no tak to v MHD rychlejsi proste nebude.
    Realne nejvetsim problemem jsou "mamataxiky"... na prvni dobrou na hustote dopravy poznas dny, kdy se ve skolach uci a kdy ne. Kdyz maj decka prazdniny, tak to je sakra znat. Ja bych zacal asi tam... analyzou toho, proc skolni busy (ktere mame) nejsou brane jako prvni volba pro cestu decka do skoly... proc se musi to decko ke skole dovezt autem. Narozidl od jinych preprav, tohle se da rozumne planovat - zacatky/konce vyuky mas celkem pevny... co je za problem, ze ty decka se neposlou do skoly MHD?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Vlastne takove shrnuti tematu, ktere jsme tu probirali…

    Kdo seje silnice, sklízí auta. Kolony v Praze jsou otázkou nabídky a poptávky, říká náměstek TSK - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/kdo-seje-silnice-sklizi-auta-kolony-v-praze-jsou-otazkou-nabidky-a-poptavky-rika-namestek-tsk-240134/
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jak říkám, pozoruhodná úvaha. Budu o tom přemýšlet.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pozitivni zasah (zhodnoceni) je take zasah...

    Ad ty dalnice - kdyz se kouknes na povolovaci proces, tak soucasti stavby je spousta "uplatku" okolo... treba i nove fotbalove hriste a tak :-) A dalnice tezi mozna tak ti v blizkosti sjezdu... ale kdyz mas mezi exitama 10-12 kilometru, tak to moc benefit neni... spis pain, kdyz ses uprostred mezi dvema exity. Ostatne neco podobneho mame ted u projektu vysokorychlostni zeleznice, kdy samozrejme dotcene obce okolo trati z toho take moc nadsene nejsou, protoze jim tam ten vlak ani nepribrzdi...

    Ta uvaha stoji primarne na tom, kolik lidi z te investice muze realne benefitovat. Rozlisovat benefity mistni a benefity s vetsim dopadem/uzitkem. U tech vyhezkanejch ulic je ten efekt spis mistni. Nepredpokladam, ze by lidi z Letnan, Pocernic ci Radotina chodili korzovat treba na Legerovu. Proc zrovna Legerova a proc ne treba Sokolovska? Vzdyt tam je to misty taky docela hnus :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Hmm, zajímavá úvaha. Tedy podle tvé logiky by stavbu dálnice měli platit ti jejichž nemovitostmi dálnice vede? Opravdu pozoruhodná teze, vskutku.
    Zásahem je myšlen zásah do vlastnických práv.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale ty sam nize pises o zhodnoceni dotcene (soukrome) nemovitosti :-) Tudiz tvrzeni, ze k zadnemu zasahu nedochazi neni mozne potvrdit, kdyz soucasne sam pripoustis rust investicniho potencialu tech dotcenych nemovitosti. Vlastne takova privatizace zisku a socializace nakladu, zeano :-) Bylo by to akceptovatelne v prostredi, kde je prebytek zdroju.... ale v tech podminkach nejsme a jeste dlouho nebudeme. Na (navic dost mrzke) dani z nemovitosti se ti to take nevrati...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak to se omlouvám, to jsem nesprávně pochopil. Zcela jistě se vlastník nemovitosti finančně podílí na přípravě dokumentace, ale z logiky věci pouze dokumentace, která se přímo týká jeho vlastní nemovitosti. Pokud je pouze dotčeným vlastníkem, tak k žádnému zásahu do jeho majetku nedochází. To je něco jako kdyby investor chtěl za návrh přístavby domu finanční spoluúčast souseda, když je stěna stavby na hranici pozemku nebo tak něco.
    Jednak nemůžeš bez souhlasu zasahovat do jeho vlastnických práv, ale řekněme, že u nezávazné ideové studie to nějak možné je (v rámci vizualizace, nebo nějakého schématu), ale nikoliv v v návaznosti na závazné zadání.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam