• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: multifaktorialni posuzovani snad nebude vyzvou pro cesko tretiho tisicileti. to bychom skutecne objevovali cargo-kolo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ano, ono neni problem i s tou padesatkou, i na mistech s vysokou frekvenci chodcu, jak nam priklad z te Bologne nazorne demonstruje tim, ze komunikace s povolenou padesatkou je pred vylezem z nadrazni budovy. Takze tohle nebude ta prava metrika, na ktery by se stavela nejaka seriozni koncepce.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Amatér.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: A pritom ani nebyl z Bologni.
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: No s tim argumentem jsi prisel ty na zaklade sve anekdoticke zkusenosti a klasickeho kulturniho stereotypu. Podeprit argument daty by jsi tim padem asi spis mel ty. Do te doby je pro me italsky ridic stejne hovado jako jakykoliv jiny ridic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Kdyz to mas tezky. V Praze jsou vicemene dva typy obyvatel - ti co autem jezdi denne a ti co jezdi autem max o vikendu. To proste nejde dohromady - jedna skupina rika, ze auta zhorsujou zivotni prostredi, je jich zbytecne moc a zabiraj spoustu mista a druha rika, ze bez auta nejde zit, preferuji dopravu bez omezeni a odvolavaji se na nedobudovanou infrastrukturu, ruzna omezeni a nedokonalosti plynouci z charakteru mesta a rozhodnuti (nejen politickych) a ted to dej nejak dohromady. Ja teda aleapon cenim, ze je shoda napriklad s Danyskem na tom, ze moderni periferie jsou zanedbane stejne jako rozvoj kolejove dopravy.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    FRK_R23: to taky ale zalezi na tom, jestli jede autem nebo ma kargokolo, v aute by se pres vsechny ty zidllicky a rozjiveny hipizaky taky nemusel dostat az do ciloveho prostoru a musel by treba zaparkovat o 12m dal za rohem
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: narazis na to, ze je to problem, ne problem to neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    NJAL: ja si nejakyho ultrazklidnovani dopravy nevsiml. zato jsem si vsiml, ze curaci na osmicce posouvaj zastavky mimo zalivy a autobus pak blokuje dopravu, protize stavi v pruzich. ja nevim jak moc musi bejt clovek debil, aby tohle dopustil. pokud delam reko useku cca 700m, fakt neni problem udelat do chodniku novej zaliv, kdyz je 5m sirokej.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Souvislost s frajerem ze středověku nějak nechytám, ale třeba jsem jen málo vzdělanej a nedokážu ocenit tvůj sofistikovaný smysl pro humor.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ale to neni jedina metrika... opet viz reseni ala Bologna. Nebo chces tvrdit, ze tam chodci jakoze nejsou? :-) Treba primo pred hlavnim nadrazim, tam urcite chodci nebudou :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Ve skutečnosti samozřejmě kurýr dojede při 30 km/h dříve, protože jak nám říkají data v podstatě odkukoli, dojde tím ke zlepšení plynulosti dopravy.

    Já mám Danýska i Makrouška v DI, takže moudra tady těch hyperintelektuálů nevidám.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Vsak ja jsem jen rekl, co kuryra zdrzi vic nez rozdil 50-30. :-)

    Klidne bud radikalne proti, lide jako Girolamo Savonarola holt budou vznikat.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: U mě ti pšenka nepokvete. Už je ze mě plnokrevnej radikální odpůrce aut ve městě. Každej kdo v té káře sedí a nemusí (což je po hříchu drtivá většina IAD) je idiot.

    Za mě zavést mýto, okamžitě brutálně zdražit parkování a začit konečně vymáhat dopravní předpisy. Dále bych třeba včera uvítal rozvoj oddělených cyklotras a větší podporu pro pěší. Zavést 30 km/h na větší časti silnic ve městech je základ.

    SMRT AUTŮM!
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Je pravda, ze ho rozdil 30 vs 50 nezdrzi tolik, jako Hribem zaskrceny silnice stylem "2do1" a to, kolik na tech cestach jeste bude semaforu (zelenou vlnu jsem v Praze uz peknych par let nezazil). :-)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Už byl kvůli 30 km/h v Praze příklad kurýra ve formátu zadání úlojhy v hodině fyziky 6. třídy základní školy? Dejte vědět, až to někdo z těch myslitelů vytáhne, to si ho snad na chvilku vyndám z DI :D


    Pokud kurýr veze zásilku 7,6 km daleko, o kolik déle pojede když místo 50 km/h pojede pouze 30 km/h?
    :)))
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: ale prosimte, jsou mista s vysokou frekvenci chodcu, lze to specifikovat na kvantum v case, jak je v doprave bezny,.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ALESH: problem je ta definice "kde to pujde"... a prave definice model Springorum je "kde ziji a pohybuji se lide". Coz muzeme zjednodusit do "vsude", protoze mist kde lide neziji moc nenajdes, zeano :-) Ja treba nic v principu proti reseni "ala Bologna" - ktera ve finale skutecne zachovava i nejakou tu sit sbernych komunikaci, navzdory tomu ze tam ziji a pohybuji se lide. Problem vykriku ala Springorum je, ze si nikdo neda ani tu praci, aby aspon nakreslil tu mapku, kde se tohle zohledni. Vlastne spis ani to nechteji, petice fakticky hovori o tricitce vsude - doslova a explicitne pisou o mistnich komunikacich prvni, druhe i treti tridy... Cele je to tak trochu nedomysleny paskvil.

    Mimochodem ta petice je sama o sobe vtipna, opet tu mame Prahu "vice kategorii" - obraci se mj. na mestske casti Praha 1 - 10... mestke casti 11 - 22 ku Praze asi uz nepatri, nebo ja nevim jak si to mam vlastne vykladat.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    ALESH: Já myslel spíš např. souvislost nehod s alkoholem, protože třeba s tím si tam zrovna dvakrát hlavu nelámou, nebo třeba jízdy na skůtrech ve třech a více lidech apod. Jakože jaké příčiny nehod tam jsou ve srovnání. Možná je to obyčejný průměr. Ale kolem a kolem je to úplně fuk. To, že 30 má svůj efekt, je imho zřejmé i bez jakýhkoliv statistik. Nic, popojedem, příště si odpustím nejapné posmívání se řidičům z wishe.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Muzes si sve bitvy vybirat. Muzes bojovat za dobro nebo za neco, co nema smysl. Vyber je na tobe.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam