• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Já jsem taky víkendovej řidič, přes týden jezdím na kole. Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. S čím ale problém mám je to množství aut na silnicích a silná doprava v klidu, jako uznávám, že to může být vnímáno subjektivně, ale já osobně jsem přesvědčen,že množství aut v Praze a konstantní nárůst vozidel každý rok je tím hlavním problémem.
    Jak už jsme si tady s kolegou dříve vyjasnili, je správné volat po zrychlení stavebních procesů a zlepšení plánování, ale je obtížné reagovat na neustálý růst aut a potřebu dopravy plánováním dalších dopravních staveb, neboť ve chvíli kdy stavbu dostavíš nebo zkapacitníš, tak již přestane stačit - viz. plánované zkapacitnění úseku okruhu Satalice-Běchovice nebo například neskutečné množství navazujicích investic co se obecně okruhu v Praze týká.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Tyvole jestli vážně přirovnáváš omezení aut ve městě k teokratickému řízení, tak už nechápu vůbec nic. Pokud se tady někdo chová jako náboženskej fanatik, je to průměrnej idiot v autě.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: No proste byl to takovej radikal, dokonce dostal moznost svoje radikalni myslenky implementovat, pritahovat srouby, az se lidi nasrali, protoze ne kazdy byl zvedavy na nekonecne ora et labora v sedivem svete asketismu. :-)

    PALEONTOLOG: To ja toho vidim na Praze 6 a v okoli docela dost. Evropska a Patockova jako zarny priklad.

    ONDRAT: Ja patrim k tem vikendovym, castecne proto, ze mam dost home office, castecne proto, ze MHD je pro me na cestu do prace jen o neco malo pomalejsi nez auto. Autem jsem jezdil casteji jen za covidu, ciste z duvodu vyhybani se sdilenym prostorum. Blby je, ze kvuli "opatreni" proti tem, co jezdi vsude a furt potom ja to mam komplikovany o tom vikendu, takze co s tim... Ale reseni v rukavu nemam, jen vidim, jak je autodoprava v Praze cim dal vic nahovno, a to ne kvuli zacpam, ale kvuli velkym zacpam v naschval zaskrcenych silnicich.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Jsem ubit tvou neskonalou moudrosti v teto sofistikovane zcela vazne minene debate, vzdavam se!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: no, to je presne cinnost, kterou Arne Springorum nezvlada... nebo tys snad videl z jeho pera nejakou studii, ktera by by nejakou tu koncepci predstavovala? :-) Ja cetl jen par vykriku, multifaktorialni zhodnoceni jsem nikde nevidel.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: multifaktorialni posuzovani snad nebude vyzvou pro cesko tretiho tisicileti. to bychom skutecne objevovali cargo-kolo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ano, ono neni problem i s tou padesatkou, i na mistech s vysokou frekvenci chodcu, jak nam priklad z te Bologne nazorne demonstruje tim, ze komunikace s povolenou padesatkou je pred vylezem z nadrazni budovy. Takze tohle nebude ta prava metrika, na ktery by se stavela nejaka seriozni koncepce.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Amatér.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: A pritom ani nebyl z Bologni.
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: No s tim argumentem jsi prisel ty na zaklade sve anekdoticke zkusenosti a klasickeho kulturniho stereotypu. Podeprit argument daty by jsi tim padem asi spis mel ty. Do te doby je pro me italsky ridic stejne hovado jako jakykoliv jiny ridic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Kdyz to mas tezky. V Praze jsou vicemene dva typy obyvatel - ti co autem jezdi denne a ti co jezdi autem max o vikendu. To proste nejde dohromady - jedna skupina rika, ze auta zhorsujou zivotni prostredi, je jich zbytecne moc a zabiraj spoustu mista a druha rika, ze bez auta nejde zit, preferuji dopravu bez omezeni a odvolavaji se na nedobudovanou infrastrukturu, ruzna omezeni a nedokonalosti plynouci z charakteru mesta a rozhodnuti (nejen politickych) a ted to dej nejak dohromady. Ja teda aleapon cenim, ze je shoda napriklad s Danyskem na tom, ze moderni periferie jsou zanedbane stejne jako rozvoj kolejove dopravy.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    FRK_R23: to taky ale zalezi na tom, jestli jede autem nebo ma kargokolo, v aute by se pres vsechny ty zidllicky a rozjiveny hipizaky taky nemusel dostat az do ciloveho prostoru a musel by treba zaparkovat o 12m dal za rohem
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: narazis na to, ze je to problem, ne problem to neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    NJAL: ja si nejakyho ultrazklidnovani dopravy nevsiml. zato jsem si vsiml, ze curaci na osmicce posouvaj zastavky mimo zalivy a autobus pak blokuje dopravu, protize stavi v pruzich. ja nevim jak moc musi bejt clovek debil, aby tohle dopustil. pokud delam reko useku cca 700m, fakt neni problem udelat do chodniku novej zaliv, kdyz je 5m sirokej.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Souvislost s frajerem ze středověku nějak nechytám, ale třeba jsem jen málo vzdělanej a nedokážu ocenit tvůj sofistikovaný smysl pro humor.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ale to neni jedina metrika... opet viz reseni ala Bologna. Nebo chces tvrdit, ze tam chodci jakoze nejsou? :-) Treba primo pred hlavnim nadrazim, tam urcite chodci nebudou :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Ve skutečnosti samozřejmě kurýr dojede při 30 km/h dříve, protože jak nám říkají data v podstatě odkukoli, dojde tím ke zlepšení plynulosti dopravy.

    Já mám Danýska i Makrouška v DI, takže moudra tady těch hyperintelektuálů nevidám.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Vsak ja jsem jen rekl, co kuryra zdrzi vic nez rozdil 50-30. :-)

    Klidne bud radikalne proti, lide jako Girolamo Savonarola holt budou vznikat.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: U mě ti pšenka nepokvete. Už je ze mě plnokrevnej radikální odpůrce aut ve městě. Každej kdo v té káře sedí a nemusí (což je po hříchu drtivá většina IAD) je idiot.

    Za mě zavést mýto, okamžitě brutálně zdražit parkování a začit konečně vymáhat dopravní předpisy. Dále bych třeba včera uvítal rozvoj oddělených cyklotras a větší podporu pro pěší. Zavést 30 km/h na větší časti silnic ve městech je základ.

    SMRT AUTŮM!
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Je pravda, ze ho rozdil 30 vs 50 nezdrzi tolik, jako Hribem zaskrceny silnice stylem "2do1" a to, kolik na tech cestach jeste bude semaforu (zelenou vlnu jsem v Praze uz peknych par let nezazil). :-)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Už byl kvůli 30 km/h v Praze příklad kurýra ve formátu zadání úlojhy v hodině fyziky 6. třídy základní školy? Dejte vědět, až to někdo z těch myslitelů vytáhne, to si ho snad na chvilku vyndám z DI :D


    Pokud kurýr veze zásilku 7,6 km daleko, o kolik déle pojede když místo 50 km/h pojede pouze 30 km/h?
    :)))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam