• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jo, vazne by me to zajimalo, kde je ta hranice? Kdyz treba jeden den pojedu do prace autem, i kdyz bych do ni mohl jet mhd, ale cestou z prace to se zastavim v krame na velkej nakup, je to ok, nebo ne? Nebo kdyz pojedu do prace autem, protoze pres den jeste potrebuju pracovne pres pul prahy a mhdckem bych to nestihal, je to ok, nebo ne? Proste by me zajimalo, kde mas tu hranici, kdy je pouzivani auta jeste v pohode a kdyz uz ne.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vážně?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A podle jakeho klice se urcuje, jestli nekdo autem jet musi, nebo nemusi?
    GREW
    GREW --- ---
    Nake statistiky nehodovosti v cr za lonsky rok. :)
    Celkove bylo 4326 dopravnich nehod s ucasti cyklisty, z toho 2900 nehod bylo zavineno cyklistou, tedy 67%.
    Celkove bylo 643 dopravnich nehod s ucasti kolobezkare, z toho 507 nehod bylo zavineno kolobezkarem, tedy 78%.
    Celkove bylo zpusobeno 4541 dopravnich nehod pod vlivem alkoholu, z toho 35,1% byli kolobezkari, 28,2% cykliste, 11,9% chodci a 6,6% ridici automobilu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: To je blby, až mi curaci přestanou ohrožovat děti na přechodech pro chodce, tak polevím. Do té doby smůla.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: Kolega se ti jen snazi naznacit, ze uplne kazdej fanatismus je na hovno. I ten tvuj.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Tyvole jestli vážně přirovnáváš omezení aut ve městě k teokratickému řízení, tak už nechápu vůbec nic. Pokud se tady někdo chová jako náboženskej fanatik, je to průměrnej idiot v autě.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: No proste byl to takovej radikal, dokonce dostal moznost svoje radikalni myslenky implementovat, pritahovat srouby, az se lidi nasrali, protoze ne kazdy byl zvedavy na nekonecne ora et labora v sedivem svete asketismu. :-)

    PALEONTOLOG: To ja toho vidim na Praze 6 a v okoli docela dost. Evropska a Patockova jako zarny priklad.

    ONDRAT: Ja patrim k tem vikendovym, castecne proto, ze mam dost home office, castecne proto, ze MHD je pro me na cestu do prace jen o neco malo pomalejsi nez auto. Autem jsem jezdil casteji jen za covidu, ciste z duvodu vyhybani se sdilenym prostorum. Blby je, ze kvuli "opatreni" proti tem, co jezdi vsude a furt potom ja to mam komplikovany o tom vikendu, takze co s tim... Ale reseni v rukavu nemam, jen vidim, jak je autodoprava v Praze cim dal vic nahovno, a to ne kvuli zacpam, ale kvuli velkym zacpam v naschval zaskrcenych silnicich.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Jsem ubit tvou neskonalou moudrosti v teto sofistikovane zcela vazne minene debate, vzdavam se!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: no, to je presne cinnost, kterou Arne Springorum nezvlada... nebo tys snad videl z jeho pera nejakou studii, ktera by by nejakou tu koncepci predstavovala? :-) Ja cetl jen par vykriku, multifaktorialni zhodnoceni jsem nikde nevidel.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: multifaktorialni posuzovani snad nebude vyzvou pro cesko tretiho tisicileti. to bychom skutecne objevovali cargo-kolo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ano, ono neni problem i s tou padesatkou, i na mistech s vysokou frekvenci chodcu, jak nam priklad z te Bologne nazorne demonstruje tim, ze komunikace s povolenou padesatkou je pred vylezem z nadrazni budovy. Takze tohle nebude ta prava metrika, na ktery by se stavela nejaka seriozni koncepce.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT: Amatér.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    FRK_R23: A pritom ani nebyl z Bologni.
    BESH
    BESH --- ---
    GHOSTDOGG: No s tim argumentem jsi prisel ty na zaklade sve anekdoticke zkusenosti a klasickeho kulturniho stereotypu. Podeprit argument daty by jsi tim padem asi spis mel ty. Do te doby je pro me italsky ridic stejne hovado jako jakykoliv jiny ridic.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Kdyz to mas tezky. V Praze jsou vicemene dva typy obyvatel - ti co autem jezdi denne a ti co jezdi autem max o vikendu. To proste nejde dohromady - jedna skupina rika, ze auta zhorsujou zivotni prostredi, je jich zbytecne moc a zabiraj spoustu mista a druha rika, ze bez auta nejde zit, preferuji dopravu bez omezeni a odvolavaji se na nedobudovanou infrastrukturu, ruzna omezeni a nedokonalosti plynouci z charakteru mesta a rozhodnuti (nejen politickych) a ted to dej nejak dohromady. Ja teda aleapon cenim, ze je shoda napriklad s Danyskem na tom, ze moderni periferie jsou zanedbane stejne jako rozvoj kolejove dopravy.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    FRK_R23: to taky ale zalezi na tom, jestli jede autem nebo ma kargokolo, v aute by se pres vsechny ty zidllicky a rozjiveny hipizaky taky nemusel dostat az do ciloveho prostoru a musel by treba zaparkovat o 12m dal za rohem
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: narazis na to, ze je to problem, ne problem to neni.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    NJAL: ja si nejakyho ultrazklidnovani dopravy nevsiml. zato jsem si vsiml, ze curaci na osmicce posouvaj zastavky mimo zalivy a autobus pak blokuje dopravu, protize stavi v pruzich. ja nevim jak moc musi bejt clovek debil, aby tohle dopustil. pokud delam reko useku cca 700m, fakt neni problem udelat do chodniku novej zaliv, kdyz je 5m sirokej.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Souvislost s frajerem ze středověku nějak nechytám, ale třeba jsem jen málo vzdělanej a nedokážu ocenit tvůj sofistikovaný smysl pro humor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam