• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Já ti dám příklad, jak to podle mě funguje. Kámoš žije v Kobylisích a spolu jsme seděli v kanclu v Karlíně, Praha 8, jedna karta, ideální pro ježdění do práce autem, cesta 15min vs asi 25mhd + cesta pěšky. 4 dny z 5 to opravdu dělat nemusel, protože ten jeden jediný den měl ještě nějaké pracovní pojíždění a nakupování. Tedy ty 4 dny měl vždy nějaké důvody - tzn. děti zdržovaly a musel jsem je odvézt do školky, žena potřebovala někam hodit, špatný počasí, nestíhal jsem, něco jsem potřeboval přivézt (povětšinou něco malého) důvod se vždycky našel, ale v principu jezdil autem ze dvou důvodů - měl to tak nejpohodlnější a zároveň nejjednodušší (cesta rychlá, přes den v Karlíně bez problému zaparkuješ). No a představ si, tenhle kámoš je teď v Bruselu a konzultuje se mnou pořízení cargokola, proč? Protože to je v daném místě nejvýhodnější, autem si tam moc neškrtneš, především proto, že nezaparkuješ a máš zpoplatněnej vjezd (35eur nebo kolik).
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole trpíš nějakou mentální poruchou, která ti brání chápat význam slova DENNĚ???

    Všechny tvoje příklady prostě nespadají do denního ježdění autem. Já už fak nevím, jak ti tohle mám vysvětlit.

    Já bydlím na semdičce, ale účetní mám v Uhríněvsi. Myslíš si, že tam jezdím sockou? Ne, jedu autem. A ted příjde otázka za tisíc bodů. Jak často si myslíš, že za ní jezdím?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: ano.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Sorry, jestli to vyzniva jako pokus o vtip, me fakt uprimne zajima, kde nekdo jako ty, kdo ma v tomdle ohledu celkem dost radikalni nazory, ma naky hranice, treba v tom, kdy je cesta autem zbytecna a kdy uz ne. A jak to pak pripadne posuzujes. Kdyz me treba rano uvidis jet do kanclu, v aute budu v aute sam, tak si urcite reknes neco jako "to je debil, co jede sam v aute" a budu jeden z mnoha dalsich debilu, o kterym si to reknes, pricemz ty uz neuvidis, ze pak treba odpoledne jeste pojedu za ucetni na druhej konec prahy, nebo ze se pak stavim cestou z prace na velkym nakupu, nebo proste nakej dalsi z mnoha duvodu, proc jsem zrovna ten den jel do prace autem. Pr tebe uz proste budu ten debil, co jel sam v aute.
    KLON
    KLON --- ---
    GREW: Prosím zdroj, koukám na https://nehody.cdv.cz/ a u cyklistů (nerozlišeno na kolo vs koloběžka) to vychází na 4 875 nehod z toho poškozený (opak viníka) je 4 213
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Sám si musíš vyhodnotit nezbytnost a potřebu svého konání. Podívej, já bych taky mohl jezdit každý den do práce autem, mám to na tunelu, byl bych tu rychle, jakýkoliv nákup obstarám v obchoďáku po cestě, dítě hodím ráno do školky taktéž autem, bylo by to super pohodlný, leč krapet dražší než to co mám teď (holt servisy kola taky něco stoje, hehe) ale upřímně, proč bych to proboha dělal?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Záhlavi nekecá, nikdy nekončící diskuze...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Protože jsem si celkem jistej, že jsem jasně hovořil o denních cestách a že samozřejmě jednou zas čas jedeme autem asi každej.

    Takže denně potřebuješ na velkej nákup? Kolikrát denně?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Jen mi ještě řekni, tenhle případ. To je tvoje denní potřeba, jo?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Sorry ale na tvoje špatný pokusy o vtip nemám ani čas, ani náladu. Jeď si kam chceš, jenom pak neremcej že stojíš v zácpě s partou podobně uvažujících motoristů.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Takze kdyz jedu do kanclu autem, protoze se odpoledne cestou z kanclu stavim v krame na velkej nakup, je to ok?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Pokud vezu jenom sám sebe z domova do kanclu, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože venku prší, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože na socku jsem příliš sexy, tak jedu zbytečně.

    Fakt je to tak těžký?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Já jsem taky víkendovej řidič, přes týden jezdím na kole. Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. S čím ale problém mám je to množství aut na silnicích a silná doprava v klidu, jako uznávám, že to může být vnímáno subjektivně, ale já osobně jsem přesvědčen,že množství aut v Praze a konstantní nárůst vozidel každý rok je tím hlavním problémem.
    Jak už jsme si tady s kolegou dříve vyjasnili, je správné volat po zrychlení stavebních procesů a zlepšení plánování, ale je obtížné reagovat na neustálý růst aut a potřebu dopravy plánováním dalších dopravních staveb, neboť ve chvíli kdy stavbu dostavíš nebo zkapacitníš, tak již přestane stačit - viz. plánované zkapacitnění úseku okruhu Satalice-Běchovice nebo například neskutečné množství navazujicích investic co se obecně okruhu v Praze týká.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jenom pro jistotu, ja se neptal na to, jak by to melo bejt vseobecne, ale kde ty mas tu hranici, kdy je pouziti auta ok a kdy uz ne.
    GREW
    GREW --- ---
    PALEONTOLOG: To je ted novy trend na mnoha mistech v Praze, tady takove pred a po na Cernokostelecke (plus tam jeste ze dvou pruhu kazdym smerem udelali jeden pruh, do ktereho jeste souply "cyklopruh", i kdyz je tam realne dost mista udelat samostatnou cyklostezku...)

    KUHL
    KUHL --- ---
    BESH: ani tu babicku bych vzdycky neuznal. Klasika nemocnice pod petrinem - kazdej idiot tam jede autem, jsou tak 2 dvousmerny ulice, neustale zacpa, a dole fizlove co te kontrolujou. Stejne tam lazdej musi jet svym obrim SUV. Primo az do nemocnice ale jezdi co 5 minut autobus.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole po těch letech mě opravdu vyčerpává opakovat pořád dokola ty samé věci. Samozřejmě že ti tady z fleku taky napíšu x příkladů, proč zrovna ten den bylo potřeba jet autem. Dokonce si představ, že i já občas jedu autem.

    Pointa je ale samozřejmě jinde. Problém je v nekonečný hromadě idiotů, kteří jezdí autem z domova do kanclu denně. A že jich je.

    Stejně jako ty dokážeš vymyslet sto příkladů pro nutnost cesty autem do města, dokážou to i všichni ostatní. A nějakej ten důvod si najdou denně.

    Proč si vole myslíš, že největší zácpy jsou když je hnusně? Protože ti lidé MUSELI jet autem nebo protože CHTĚLI jet autem?

    Mezitím co každý trochu civilizovaný město řeší jak auta omezit, my tady v našem zaprdlým 80s/90s mindsetu budeme dál mektat o tom, jak to po Praze bez auta nejde.

    Sorry, ale to je prostě kokotský.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: To je ten jeden "extrem" me zajima ta hranice mezi tim, co pises ty a tim, kdy muzu v pohode treba do prace dojet mhd a pak zpet, protoze ten den se nikam jinam, nez domov/prace a prace/domov nepresouvam, nemusim nikde nic vyzvdenout, nemusim nikam jinam jet a nepotrebuju ani nakoupit.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jo, vazne by me to zajimalo, kde je ta hranice? Kdyz treba jeden den pojedu do prace autem, i kdyz bych do ni mohl jet mhd, ale cestou z prace to se zastavim v krame na velkej nakup, je to ok, nebo ne? Nebo kdyz pojedu do prace autem, protoze pres den jeste potrebuju pracovne pres pul prahy a mhdckem bych to nestihal, je to ok, nebo ne? Proste by me zajimalo, kde mas tu hranici, kdy je pouzivani auta jeste v pohode a kdyz uz ne.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vsechny jizdy s pianem a babickou do nemocnice jsou legit.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vážně?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A podle jakeho klice se urcuje, jestli nekdo autem jet musi, nebo nemusi?
    GREW
    GREW --- ---
    Nake statistiky nehodovosti v cr za lonsky rok. :)
    Celkove bylo 4326 dopravnich nehod s ucasti cyklisty, z toho 2900 nehod bylo zavineno cyklistou, tedy 67%.
    Celkove bylo 643 dopravnich nehod s ucasti kolobezkare, z toho 507 nehod bylo zavineno kolobezkarem, tedy 78%.
    Celkove bylo zpusobeno 4541 dopravnich nehod pod vlivem alkoholu, z toho 35,1% byli kolobezkari, 28,2% cykliste, 11,9% chodci a 6,6% ridici automobilu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam