• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Takze kdyz jedu do kanclu autem, protoze se odpoledne cestou z kanclu stavim v krame na velkej nakup, je to ok?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Pokud vezu jenom sám sebe z domova do kanclu, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože venku prší, tak jedu zbytečně. Pokud jedu protože na socku jsem příliš sexy, tak jedu zbytečně.

    Fakt je to tak těžký?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Já jsem taky víkendovej řidič, přes týden jezdím na kole. Nicméně moje zkušenost je jiná než tvoje, nikdy jsem neměl problém z žádným zúžením. S čím ale problém mám je to množství aut na silnicích a silná doprava v klidu, jako uznávám, že to může být vnímáno subjektivně, ale já osobně jsem přesvědčen,že množství aut v Praze a konstantní nárůst vozidel každý rok je tím hlavním problémem.
    Jak už jsme si tady s kolegou dříve vyjasnili, je správné volat po zrychlení stavebních procesů a zlepšení plánování, ale je obtížné reagovat na neustálý růst aut a potřebu dopravy plánováním dalších dopravních staveb, neboť ve chvíli kdy stavbu dostavíš nebo zkapacitníš, tak již přestane stačit - viz. plánované zkapacitnění úseku okruhu Satalice-Běchovice nebo například neskutečné množství navazujicích investic co se obecně okruhu v Praze týká.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jenom pro jistotu, ja se neptal na to, jak by to melo bejt vseobecne, ale kde ty mas tu hranici, kdy je pouziti auta ok a kdy uz ne.
    GREW
    GREW --- ---
    PALEONTOLOG: To je ted novy trend na mnoha mistech v Praze, tady takove pred a po na Cernokostelecke (plus tam jeste ze dvou pruhu kazdym smerem udelali jeden pruh, do ktereho jeste souply "cyklopruh", i kdyz je tam realne dost mista udelat samostatnou cyklostezku...)

    KUHL
    KUHL --- ---
    BESH: ani tu babicku bych vzdycky neuznal. Klasika nemocnice pod petrinem - kazdej idiot tam jede autem, jsou tak 2 dvousmerny ulice, neustale zacpa, a dole fizlove co te kontrolujou. Stejne tam lazdej musi jet svym obrim SUV. Primo az do nemocnice ale jezdi co 5 minut autobus.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole po těch letech mě opravdu vyčerpává opakovat pořád dokola ty samé věci. Samozřejmě že ti tady z fleku taky napíšu x příkladů, proč zrovna ten den bylo potřeba jet autem. Dokonce si představ, že i já občas jedu autem.

    Pointa je ale samozřejmě jinde. Problém je v nekonečný hromadě idiotů, kteří jezdí autem z domova do kanclu denně. A že jich je.

    Stejně jako ty dokážeš vymyslet sto příkladů pro nutnost cesty autem do města, dokážou to i všichni ostatní. A nějakej ten důvod si najdou denně.

    Proč si vole myslíš, že největší zácpy jsou když je hnusně? Protože ti lidé MUSELI jet autem nebo protože CHTĚLI jet autem?

    Mezitím co každý trochu civilizovaný město řeší jak auta omezit, my tady v našem zaprdlým 80s/90s mindsetu budeme dál mektat o tom, jak to po Praze bez auta nejde.

    Sorry, ale to je prostě kokotský.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: To je ten jeden "extrem" me zajima ta hranice mezi tim, co pises ty a tim, kdy muzu v pohode treba do prace dojet mhd a pak zpet, protoze ten den se nikam jinam, nez domov/prace a prace/domov nepresouvam, nemusim nikde nic vyzvdenout, nemusim nikam jinam jet a nepotrebuju ani nakoupit.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Jo, vazne by me to zajimalo, kde je ta hranice? Kdyz treba jeden den pojedu do prace autem, i kdyz bych do ni mohl jet mhd, ale cestou z prace to se zastavim v krame na velkej nakup, je to ok, nebo ne? Nebo kdyz pojedu do prace autem, protoze pres den jeste potrebuju pracovne pres pul prahy a mhdckem bych to nestihal, je to ok, nebo ne? Proste by me zajimalo, kde mas tu hranici, kdy je pouzivani auta jeste v pohode a kdyz uz ne.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Vsechny jizdy s pianem a babickou do nemocnice jsou legit.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Vážně?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: A podle jakeho klice se urcuje, jestli nekdo autem jet musi, nebo nemusi?
    GREW
    GREW --- ---
    Nake statistiky nehodovosti v cr za lonsky rok. :)
    Celkove bylo 4326 dopravnich nehod s ucasti cyklisty, z toho 2900 nehod bylo zavineno cyklistou, tedy 67%.
    Celkove bylo 643 dopravnich nehod s ucasti kolobezkare, z toho 507 nehod bylo zavineno kolobezkarem, tedy 78%.
    Celkove bylo zpusobeno 4541 dopravnich nehod pod vlivem alkoholu, z toho 35,1% byli kolobezkari, 28,2% cykliste, 11,9% chodci a 6,6% ridici automobilu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: To je blby, až mi curaci přestanou ohrožovat děti na přechodech pro chodce, tak polevím. Do té doby smůla.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: Kolega se ti jen snazi naznacit, ze uplne kazdej fanatismus je na hovno. I ten tvuj.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Tyvole jestli vážně přirovnáváš omezení aut ve městě k teokratickému řízení, tak už nechápu vůbec nic. Pokud se tady někdo chová jako náboženskej fanatik, je to průměrnej idiot v autě.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: No proste byl to takovej radikal, dokonce dostal moznost svoje radikalni myslenky implementovat, pritahovat srouby, az se lidi nasrali, protoze ne kazdy byl zvedavy na nekonecne ora et labora v sedivem svete asketismu. :-)

    PALEONTOLOG: To ja toho vidim na Praze 6 a v okoli docela dost. Evropska a Patockova jako zarny priklad.

    ONDRAT: Ja patrim k tem vikendovym, castecne proto, ze mam dost home office, castecne proto, ze MHD je pro me na cestu do prace jen o neco malo pomalejsi nez auto. Autem jsem jezdil casteji jen za covidu, ciste z duvodu vyhybani se sdilenym prostorum. Blby je, ze kvuli "opatreni" proti tem, co jezdi vsude a furt potom ja to mam komplikovany o tom vikendu, takze co s tim... Ale reseni v rukavu nemam, jen vidim, jak je autodoprava v Praze cim dal vic nahovno, a to ne kvuli zacpam, ale kvuli velkym zacpam v naschval zaskrcenych silnicich.
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    BESH: Jsem ubit tvou neskonalou moudrosti v teto sofistikovane zcela vazne minene debate, vzdavam se!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: no, to je presne cinnost, kterou Arne Springorum nezvlada... nebo tys snad videl z jeho pera nejakou studii, ktera by by nejakou tu koncepci predstavovala? :-) Ja cetl jen par vykriku, multifaktorialni zhodnoceni jsem nikde nevidel.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DANYSEK: multifaktorialni posuzovani snad nebude vyzvou pro cesko tretiho tisicileti. to bychom skutecne objevovali cargo-kolo
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PALEONTOLOG: ano, ono neni problem i s tou padesatkou, i na mistech s vysokou frekvenci chodcu, jak nam priklad z te Bologne nazorne demonstruje tim, ze komunikace s povolenou padesatkou je pred vylezem z nadrazni budovy. Takze tohle nebude ta prava metrika, na ktery by se stavela nejaka seriozni koncepce.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam