• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    NJAL
    NJAL --- ---
    KUHL: S "kolegou" se mame v ignoru navzajem, takze jako by se nic nestalo.
    KUHL
    KUHL --- ---
    ADAMIRA: kolega ceefa me predbehl, tak jsem se smazal..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: opravdu auta vsude pribejvaj? :-) Dle statistik v roce 2013 po Nuselaku projelo 80300 aut denne, v roce 2023 jsme na 70400. Po Konevce v roce 2013 projelo 15500 aut, v roce 2023 ve stejnem useku uz jen 13300, mezi hrbitovama to mas 30900 vs 22400 aut denne, na Vrsovicky 24900 versus 17500 aut denne, pres Jiraskuv most to mas 47800 versus 41300 aut. Ano, mnozi se asi zhlidnuli ve statistikach poctu nove registrovanych aut... a nejak u toho vyignorovali statistiky skutecnyho provozu, ktere ale take mame. Cim vysvetlis ten pokles realneho provozu, kdyz registrovanych aut realne pribejva... ty cisla by prece meli byt "logicky" obracena. Ale nejsou...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUHL: Půlka Středočeského kraje…
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GREW: no hele v nemecku mqaj mensi smrtnost nez unas, ale nasobne vic kolizi. to by zaslouzilo detailnejsi statistiku, omezovat se na smrt.. je dost inzenyrske.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Děkuji za doplnění, leč pointa mého příspěvku byla jinde.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zkapacitneni okruhu u Satalic zrovna ale neni investici metropole. Tohle plati stat (RSD) a jako ulitbu ke stavebnim souhlasum z rad mistnich samosprav (klidne tomu rikej uplatek) tam mas hromadu doprovodnych ucelovych komunikaci... rekl bych, ze velka cast prutahu v rizeni je prave kolem toho licitovani "a co jeste muzeme vytriskat my tady".

    A bylo by treba fer u tech dopravnich staveb ale rikat, ze kilometr te dalnice sice stoji XY korun, ale u toho by se take melo dodat, ze diky te stavbe vam tady "za valem" postavime i novou komunikaci, ktera bude skvelou cyklostezkou. Me by zajimalo, kolik vidi realne vi, ze soucasti celeho toho "cirkusu" kolem Bechovic a Uval je i tohle... a tenhle "mikrodetail" jde vycist z vykresu stavby.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Ocenuji, ze to nebyl jen minus, ale jeho mnohem zdvorilejsi textova verze. :-)
    GREW
    GREW --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    GREW: Pricemz v Praze za lonsky rok celkove zemrelo pri dopravnich nehodach 21 lidi.
    GREW
    GREW --- ---
    Mapka poctu umrti pri dopravnichich nehodach podle kraju. (Cim tmavsi, ti horsi) V Praze je to 1,8 umrti na 1000 dopravnich nehod, v Jihomoravskem kraji je to 12,5 umrti na 1000 dopravnich nehod.

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: Promiň, ale nemáš pravdu.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    NJAL: to plati i opacne, je hodne firem se sidlem treba ve cestlicich, nupakach nebo ricanech, ale jezdej po praze, stejne tak maj skovy znacky dve nejvesti carsharingovy spolecnosti v praze...
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: V principu urcite ma (infrastruktura beze zmen, zvysuje se pocet aut). Tim spis "nechapu" (resp. ja je chapu velmi dobre, tohle mi proste nikdo nevymluvi, Hrib se muze 100x zaklinat tim, jak nechce IAD komplikovat, neverim mu, lze jako kdyz Rude Pravo tiskne) ty zasahy do dopravnich tepen, ktere ten vznik kolon doslova pojisti a vyrobi z nich kazdodenni jistotu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Stejně jako ostravský nebo středočeský flotily jezděj v Praze, netřeba si tímto procházet znovu. Já doporučuji se podívat třeba na Mnichov, což je také velký automěsto s velkou dojížděcí aglomerací, v porovnání ale bohužel těch aut mají ve všech ukazatelech míň, ale kdybych to měl jednoduše očistit podle jejich metodiky, tak pražská realita je někdo kolem 70-80% udávaných čísel - tedy množství, které skutečně v daném městě jezdí. I tak je těch aut v Mnichově méně.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    NJAL: To já si uvědomuju. Ale ty si vážně, zcela seriózně a bez irionie, myslíš, že počet aut v Praze nemá vliv na plynulost dopravy?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ADAMIRA: Jo je, já to respektuju, ale holt preferuji jiný životní styl a myslím, že externality z takového jednání jsou pro město a veřejný prostor spíše nepříznivé.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To nepopírám, že může být takto vnímáno, ale s dopravou v klidu to víceméně nesouvisí nijak.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Jo, to jsou registrovany auta... I vrabci na strese si stebetaji, ze spousta tech aut ma sice registraci v Praze jako soucast firemni flotily, ale jezdi jinde.

    ONDRAT: Me proste transformace prubezneho pruhu s moznosti odboceni v pruh natvrdo odbocujici neprijde jako reseni optimalizujici, ale naopak komplikujici, problemy vytvarejici.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ONDRAT: Ale to je tak nějak jejich věc (které nerozumím), spíš mě fakt zaráží jak můžu jakožto člověk kterej má auto v podstatě pouze na ježdění ven z Prahy, vůbec fungovat.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Nikoliv, jak jsem již psal, mně osobně se žádné zúžení nedotýká (povětšinou) a přesto pozoruji jednoznačně každý rok o něco více aut a silnější dopravu v klidu. Jsou k tomu i data, jejichž charakter zde byl již rozebírán dostatečně. V mojí čtvrti aut přibývá bez ohledu na jakákoliv opatření, nevím jak je to u tebe, primárně kolony nekomentuju, protože vím, že jejich tvorba a charakter jsou různé, ale doprava v klidu žádnou "falseflag" operaci nemá, jestli si můžu půjčit tvůj obrat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam