• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: (jednou z příčin)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Klidně si můžeme položit základní jednoduchou otázku - je příčinou zvýšené prašnosti ve městě provoz na silnicích? Ano nebo ne?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Doslova píšu "provoz na silnicích" nikoliv provoz aut. Dále píšu o autech především co se týká dopravy v klidu, tam logicky k tvorbě prašnosti nedochází.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kdyz pises jen o autech, aniz bys sam aktivne oznacil i dalsi zdroje negativ, pak neprekvapive musis ocekavat podobny zaver.
    Mimochodem, sekundarni prasnost - ktera vznika virenim jiz usazeneho prachu snizit jde. Sekundarni prasnost je sama o sobe 3-7x vetsi zdroj, nez prime emise.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Vysvětli mi jak si přišel na to, že tvrdím "za všecko můžou auto" což opakovaně odmítám a navíc píšu "Nicméně jasnou příčinou například zvýšené prašnosti je z velké části provoz na silnicích." což mimojiné potvrzuješ svým vysvětlením?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, a co je pricinou prasnosti? :-) Nebude ten zakopany pes treba take v tom nefungujicim liniovem rizeni krizovatek? Kdy kazda krizovatka funguje autonomne a ve vysledku jedes od cerveny k cerveny?
    Jinak samozrejme 18t autobus ti z gum take ty castice generovat bude, o 30t bateriaku nemluve. I z koutoucovych brzd kolejovych vozidel se ti ten prach generuje (zeleznicni doprava ma 10% podil) ...
    Mam pocit, ze se snazis o zjednoduseni skrze "za vsecko muzou auta". Ne, nemuzou. A pokud se povede debata jen tim jednim smerem, pak pochopitelne bude polarizovana a konsensus se nenajde.
    V neposledni rade, prach neni jedine negativum jakekoliv dopravy. Hluk skodi zdravi stejne podobne prach. Mas tam i emise, a treba nejvetsi emise CO jsou pri volnobehu, ktery nastava kdy... no pri cekani u te cervene ad vyse :-)
    Jestli on nebude castecne problem v tom, ze nektere zasahy z prislusnych odbornych mist jsou spise nekompetentni a ve vysledku jsou zdrojem problemu...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Samozřejmě, že jsou, jsem si toho vědom, stejně tak příčin tak komplexního problému. Nicméně jasnou příčinou například zvýšené prašnosti je z velké části provoz na silnicích.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Jaky komplexnejsi raz? Proste lidi je moc, melo by jich byt min. Cokoli jineho nebude mit prazadny dopad.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jses ochoten diskutovat o pricinach, nebo ti proste jen vadi dusledky neceho?
    Priciny jsou ponekud komplexnejsiho razu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Prosím přestaň s osobními označeními, vadí mi to, nečiň tak.
    Nejsem žádný nimbista, definice zhoršování životního prostředí nevím přesně co je, já si vystačím mimo jiné se stavem ovzduší v Praze. A neviním z toho rozhodně jen automobilový provoz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jaka je definice zhorsovani zivotniho prostredi? :-) Zivotni prostredi zhorsuje jakykoliv vydobytek civilizace, ba i tohle vykecavani po internetu, protoze to samozrejme nejake energie konzumuje a nekde je vyrobit musis. To, ze ten vyvuk z Prahy posunes jinam fakt neni reseni - a Praha te elektriny spotrebuje fakt hodne, krom jineho teplo pro ni se vyrabi u Melnika v kotli, co pali uhli... zeano. I to, ze ti jede metro a tramvaj potrebuje energii... co ma ten svuj vyfuk jen nekde jinde.
    Nejses ty nakonec klasickej sobeckej NIMBYsta, co jen chce uzivat benefitu, ale negativa s tim spojena nest nechce? Ano, zivot v metropoli ma i svy negativa.
    Ve finale by mohli "prskat" treba i duchodci na nocni tramvaje... protoze ta taky muze zhorsovat zivotni prostredi, ono T3 neni zrovna tichy vozidlo, zeano. A uzitek z toho maji povetsinou lidi, co se jedou jen bavit.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Tak blokovali jeden pruh po velmi omezenou dobu.

    ADAMIRA: Já za životním prostředím stojím, v Praze bohužel dobré není.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Posledni odstavec clanku: "Uskupení s názvem Poslední generace působilo i v Česku. V letech 2023 a 2024 pořádalo pochody, které blokovaly pražskou magistrálu."
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ONDRAT: To je ale úžasná floskule na konci :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Jak?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    S tematem diskuse vzdalene souvisi:

    Pět klimatických aktivistů z Letzte Generation obvinili ze zločinného spolčení - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-pet-klimatickych-aktivistu-z-letzte-generation-obvinili-ze-zlocinneho-spolceni-40514336
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Na ty Spojovaci je "klika", ze zadnej bus neodbocuje z Hartigovy doleva do Spojovaci. Protoze to je, diky preferenci tramvaji, extremne spatne prostupnej smer. V nekterych cyklech tam zelena uplne vynechava, proste zrovna jela tramvaj, smula.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To určitě né, já nijak nerozporuju, že když se rozjede jedním směrem více aut, tak zhoustne doprava. Jen ať si každý jezdí, jak uzná za vhodné, pokud nikoho neomezuje a nezhoršuje životní prostředí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: neco v duchu "otevreli si metropoli, ale jezdili jim tam lidi"...? :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Jak to myslíš? Doprava v klidu je přímo úměrná množství aut, nebo máš snad jinou argumentaci?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam