• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jaka je definice zhorsovani zivotniho prostredi? :-) Zivotni prostredi zhorsuje jakykoliv vydobytek civilizace, ba i tohle vykecavani po internetu, protoze to samozrejme nejake energie konzumuje a nekde je vyrobit musis. To, ze ten vyvuk z Prahy posunes jinam fakt neni reseni - a Praha te elektriny spotrebuje fakt hodne, krom jineho teplo pro ni se vyrabi u Melnika v kotli, co pali uhli... zeano. I to, ze ti jede metro a tramvaj potrebuje energii... co ma ten svuj vyfuk jen nekde jinde.
    Nejses ty nakonec klasickej sobeckej NIMBYsta, co jen chce uzivat benefitu, ale negativa s tim spojena nest nechce? Ano, zivot v metropoli ma i svy negativa.
    Ve finale by mohli "prskat" treba i duchodci na nocni tramvaje... protoze ta taky muze zhorsovat zivotni prostredi, ono T3 neni zrovna tichy vozidlo, zeano. A uzitek z toho maji povetsinou lidi, co se jedou jen bavit.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ONDRAT: To je ale úžasná floskule na konci :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To určitě né, já nijak nerozporuju, že když se rozjede jedním směrem více aut, tak zhoustne doprava. Jen ať si každý jezdí, jak uzná za vhodné, pokud nikoho neomezuje a nezhoršuje životní prostředí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: neco v duchu "otevreli si metropoli, ale jezdili jim tam lidi"...? :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Jak to myslíš? Doprava v klidu je přímo úměrná množství aut, nebo máš snad jinou argumentaci?
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Pocit je vzajemny, to jen pro uplnost.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL:
    DANYSEK: Dobrá kluci, leč nepřesvědčili jste mě, že za ucpanou Prahu a silnou dopravu v klidu může něco jiného než množství aut. Je mi líto.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Ale Mlho, vzdyt to tady melduju porad, propustnost silnic je umele snizovana.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: uz to tady padlo nekolikrat, ucpanejsi je proto, ze se voli dopravni opatreni, kterymi se spis problemy vysouvaj nekak jinam. Ono i treba hloupe preference MHD, ktere ridi krizovatky vicemene bodove podle toho, kde se priblizi nejake vozidlo. Jenze se k ty krizovatce musi priblizit - a nez se tak stane, tak ti ten autobus trci v kolone s vozidly, ktere prece v ramci "zklidnovani" chceme podrzet.
    Treba takova Limuzska x Cernokostelecka je v tomhle epicka. Preference tam vypousti tramvaje, zatimco autobus ti tam trci uz od Pocernicky. Neco podobnyho je krizovatka u Spojovaci. Ty preference maj jednu spolecnou vec... neumej tu krizovatku pred autobusem vyprazdnit. Holt bodovy rizeni. V tomhle smeru by i obycejne "casovace" byly lepsi. Ale o inteligentnejsim liniovem rizeni krizovatek se zatim spis jen mluvi.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Ale registrace pribejvaj (ze to jsou napriklad operaky na auto jezdici treba ve Zline je nepodstatny detail)!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nemám potřebu ti to vysvětlovat, protože se problematikou ucpaných silnic tolik nezabývám, tedy mi spíš ty vysvětli jak je možné, že počet jízd je nižší, ale dle tvrzení mnohých bez vazby na dopravní omezení město ucpanější?
    Já víceméně píšu pouze o dopravě v klidu, tam počet žádostí o parkování roste setrvale.
    KUHL
    KUHL --- ---
    NJAL: to je mi, uprimne, jedno.
    NJAL
    NJAL --- ---
    KUHL: S "kolegou" se mame v ignoru navzajem, takze jako by se nic nestalo.
    KUHL
    KUHL --- ---
    ADAMIRA: kolega ceefa me predbehl, tak jsem se smazal..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: opravdu auta vsude pribejvaj? :-) Dle statistik v roce 2013 po Nuselaku projelo 80300 aut denne, v roce 2023 jsme na 70400. Po Konevce v roce 2013 projelo 15500 aut, v roce 2023 ve stejnem useku uz jen 13300, mezi hrbitovama to mas 30900 vs 22400 aut denne, na Vrsovicky 24900 versus 17500 aut denne, pres Jiraskuv most to mas 47800 versus 41300 aut. Ano, mnozi se asi zhlidnuli ve statistikach poctu nove registrovanych aut... a nejak u toho vyignorovali statistiky skutecnyho provozu, ktere ale take mame. Cim vysvetlis ten pokles realneho provozu, kdyz registrovanych aut realne pribejva... ty cisla by prece meli byt "logicky" obracena. Ale nejsou...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUHL: Půlka Středočeského kraje…
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    GREW: no hele v nemecku mqaj mensi smrtnost nez unas, ale nasobne vic kolizi. to by zaslouzilo detailnejsi statistiku, omezovat se na smrt.. je dost inzenyrske.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Děkuji za doplnění, leč pointa mého příspěvku byla jinde.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: zkapacitneni okruhu u Satalic zrovna ale neni investici metropole. Tohle plati stat (RSD) a jako ulitbu ke stavebnim souhlasum z rad mistnich samosprav (klidne tomu rikej uplatek) tam mas hromadu doprovodnych ucelovych komunikaci... rekl bych, ze velka cast prutahu v rizeni je prave kolem toho licitovani "a co jeste muzeme vytriskat my tady".

    A bylo by treba fer u tech dopravnich staveb ale rikat, ze kilometr te dalnice sice stoji XY korun, ale u toho by se take melo dodat, ze diky te stavbe vam tady "za valem" postavime i novou komunikaci, ktera bude skvelou cyklostezkou. Me by zajimalo, kolik vidi realne vi, ze soucasti celeho toho "cirkusu" kolem Bechovic a Uval je i tohle... a tenhle "mikrodetail" jde vycist z vykresu stavby.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Ocenuji, ze to nebyl jen minus, ale jeho mnohem zdvorilejsi textova verze. :-)
    GREW
    GREW --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    GREW: Pricemz v Praze za lonsky rok celkove zemrelo pri dopravnich nehodach 21 lidi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam