• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale tak to ve skutečném světě chodí, chceš parkovat v baráku - tak si to postav, snad aby to za tebe nedělal stát?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Urcite. Pokud nemuzes neco vyresit penezi, muzes to vyresit spoustou penez.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: To je mi líto, ale bohužel kritéria výběru definují na radnici.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Protože bys měl svoje dedikované místo, bohužel nelze garantovat místo před barákem, těch míst je pár. Však zkuste jako vlastníci vykoupit přízemní prostor a sklep - kupte výtah na auto, zakladače a máte parkování v baráku nebo zajistěte vjezd do dvora a udělejte si vertikální zakladač. Možnosti jsou.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: A mimochodem ja osobne mam uz tretim rokem pozadano o obecni garaz, ktera je pro me v dochozi vzdalenosti (koupit se v dochozi vzdalenosti nic neda). Ale protoze radni prudim na sockach pod svym vlastnim jmenem, tak mi samozrejme zadne misto neprideli. Nejsem kamarad.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Samozrejme, ze muzu. Ale to neni pred barakem. Takze proc davat tisickrat vic penez za neco, co bude horsi?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Však si přece můžeš koupit místo - tedy garáž nebo soukromý pozemek. Je s podivem, že to někdo nedělá. Chtít privatizovat z obecního, to je jiná káva, smrdí to socialismem, nemyslíš?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Jasne. Ja bych byl taky pro, kdybych mel pred barakem rezervovany misto pro sebe. A klidne bych ho koupil v aukci.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: No ano, ale musíš ho mít.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Nemusis ho mit na pozemku, muzes mit klidne pronajaty nebo pujceny.

    Owning A Car In Japan: Truths And Facts
    https://carfromjapan.com/article/owning-a-car-in-japan/
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale já nemám problém s tvojí ideou, je zajímavá. Ale zcela jistě v českém prostředí bude obsahovat mnoho výjimek i pro ty kamarády, jestli tě to uklidní. Problém tohoto druhu "korupce" je bez ohledu na přijaté opatření.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Opet bych odkazal na to, co jsem uz psal - jeden poplatek, cim bude vyssi, tim bude min aut. To je pomerne jednoduche a ucinne. Ale je pravda, ze pak by nemohly byt vyjimky pro kamarady, takze to nebude pro Prahu vhodne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    Jinak jsem rád, že jsi zmínil Tokyo, to je také zajímavá inspirace pro Prahu. Tam totiž auto můžeš mít jako rezident pouze v případě, že ho odparkuješ na svém pozemku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale ona se řeší skutečnost. Proto jsem se tě na začátku ptal a tys mi na to neodpověděl. Co se stane, když opatření nebude fungovat? Pochop, že město plánuje určitou kapacitu, pokud dojde k překročení té kapacity, tak zcela jistě bude řešeno dalším opatřením, ale z logiky věci není možné kapacitu neustále navyšovat, to není možné.
    Ty samozřejmě můžeš argumentovat, že v Asii taky postavili desetiproudou dálnici, aby měli dostatečnou kapacitu na 100 let dopředu, ale taky jsi opomněl říct, že ten režím tam nakázal lidem stavět přesně na konci té dálnice a nikde jinde (obrazně řečeno).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: No prave! Tak co kdyby se zacala resit skutecnost a nikoli nejaka papirova kapacita? Ale mas pravdu, to jsou reseni pro Asii, ktera je pruzna, nikoli pro evropske mesto, pro ktere je byrokracie mnohem dulezitejsi, nez nejaka skutecnost.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ano velká legrace, hlavně jak tápeš v pochopení základních plánovacích parametrů dopravy města. Samozřejmě, když přijede víc aut zaparkovat nebo je překročena kapacita silnice, tak se nic nestane, resp. stane - s těmi auty nebylo v plánování počítáno a bude překročena kapacita. Důsledky vidíme dnes a denně.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Velka legrace. A kdyz bude kapacita silnic v realu prekrocena, tak co udelas? Budes je denne pocitat a ty, co kapacitu prekroci, tak jim reknes, at se otoci, ze uz dnes jich bylo dost? Ach jo.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Nevím co tě pobavilo na tom, že skutečně je doprava v klidu je plánována podle předem definovaného rozměru tak, aby vyhověl všem velikostím aut a zároveň umožnil bezpečnou manipulaci. Nejde o žádné papíry, ale základní plánovací logiku. Dám ti příklad v normovém rozměru WC kabiny - zcela jistě si jí můžeš udělat větší (nebo i menší pokud nekolauduješ), ale pokud ji nabízíš v provozu, měl bys zajistit, aby se ti tam skutečně vešel každý návštěvník.

    Paralelu s 500 auty moc nechápu, ty si myslíš, že takto je možné řešit dopravu? To jsi na omylu. Kapacita silnic je dána kolaudačním rozhodnutím.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Coze? Jako fakt? Tak to jsi me pobavil. Nelze prece planovat neco podle skutecnosti! Dulezitejsi je, co je napsano v nejakych papirech! Tak proste napiseme do papiru, ze do Prahy muze dojet denne jenom 500 aut a problem je vyresen.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: No ale to je přece irelevantní. Nelze plánovat dopravu v klidu podle skutečných rozměrů aut, to dá rozum.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: No dyk jo, ja nepsal "jak je vymezene parkovaci stani". Ja psal "kolik mista zabira auto".
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam