ONDRAT: primestsky vlaky v Berline take mas na povrchu a zadny problem s tim neni. Naopak...
Naopak, je to snadnejsi na provoz, snaze se zrizuji dalsi zastavky... sam si tu
brecel, ze neni Karlin nebo U Krize... ale ze zahrabanim trati Praha-Kladno ekvivalentni moznosti znemoznis na Praze 6 - ackoliv se fakticky bavime zhruba o podobnycm mezistanicnich vzdalenostech ti najednou uz nevadi. Ekvivalentem tech zminovanych zastavek, jejichz absenci by byla primestska zastavka nekde u Starodejvicke. Ono vubec "vyuzit" prilezitost a kdyz uz se tam neco resi, tak tu sit zastavek vhodne zahustit by smysl davalo. S tunelama to ale bude stat majlat penez... coz ve vysledku bude znamenat, ze se neudela nic. A ano, stavajici "tunelovy" mezistanicni usek kolem Dejvic je v porovnani s jinymi misty ponekud dlouhy...
Pokud chces obhajovat existenci zastavek Karlin ci U Krize, mel bys i na primestskou dopravu stanovit ekvivalentni metriky, napr. ekvivalentni vzdalenosti mezi zastavkami a vubec mit podobna kriteria na celou primestskou dopravu. A nikoliv si opet jen vyzobnout rozinku systemem, ze v nekterych ctvrtich mesta zijou nejaci "nadlide", kteri maji mit oproji lidem zijicim jinde nejake vyhody, ktere jinde nemaji.
I v mnohem bohatsim Berline naopak zahloubili dopravu dalkovou... protoze to z pohledu spravneho vyuziti penez dava vetsi smysl.