• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Vážně? Nemůžeme zůstat prosím u měst Evropských.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: ...viz Tokio.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To mi nemusíš vypisovat, já to vím, když na kole jezdím, proto tedy píšu, že tam vidím potenciál.

    Nevím, myslím, že se v mnoha věcech mýlíš. Představa, že existuje nějaká vysněná MHD, která bude fungovat přesně podle tvých představ a zároveň to bude tak skvělé, že lidi dobrovolně přesedlají z aut na mhd, je prostě úsměvná, protože to se nikdy nestane.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kolo v MHD - to jsou jen S-linky (nektere stale barierove, mj. treba retro-vozy KZC co v nakladech stoji nejvic korun za ujety kilometr), metro... a pak nektery vybrany tramvaje. S autobusy "nasrat" - i kdyby jel prazdnej, s kolem mas smulu. Tramvaje maji dost omezeny dosah, protoze ti tzv. inteligenti (prelozeno: dementi) z IPR jsou toho nazoru, ze do okrajovych casti jich netreba. Kdyby nasi dedkove byli stejni kokoti jako ta luza, co tam sedi dneska, tak nemas ani tramvaj do Strasnic. Ze vy porad soudruzi zijete v hranicich Prahy z roku 1922?

    ONDRAT: ne, MHD v poradku neni - zakrnela na sto let stare koncepci a zbytek se nejak bastli systemem "nejak to pritahnout k nejblizsimu metru". A je to duvod, proc ti tolik lidi ve finale radsi jede tim autem - i po te Praze. A viz vyse - ti kavarensti povaleci z IPR si radsi udelaji kybl studii, proc neco nedelat, nez aby se zabyvali skutecnym rozvojem infrastruktury MHD. Ti blbeckove asi cekaji, az se nektere plochy zastavi, aby se pak mohlo rict, ze "uz to nejde".
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: A to je to, kde vidim ten potencial - kratke cesty na kole v uzsim centru v kombinaci s MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    CHOBOT: No Chobote, to se shodneme, ale Danysek ti prijde vysvetlit, ze to z nejakyho duvodu nejde.
    DIVA
    DIVA --- ---
    CHOBOT: presne. I v aute prece koukam jak se chovaji auta okolo me a nenecham je ohrozit me i kdyz mam na to zakonny narok .) vzdycky musim pocitat s chybama ostatnich, ani v aute nemuzu jet hlava nehlava
    DIVA
    DIVA --- ---
    Prumyslova ma chodniky podle me primo koncipovane pro cyklisty. Neni to tak? Vzdyt jsou siroke jako peticiferne statni silnice.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: ten duvod je prave kdyz treba uviznu na palmovce ,) po ceste z karlina na liben a spolu se mnou tam stoji zabetonovana strudla tramvaji, ktere by me jinak ohromne svezly. 2x tydne jedu vecer karlin vinohrady, ani ne 3 km a jedu to pul hodiny. Kdyz neni cestou naky pruser ktery to trochu vice priucpe, ptz jedu na presny cas. Kolo bude sice zader z toho karlinskeho doliku, plus taky v zadnem pripade nehodlam vyuzivat privilegia jizdy jednosmerkama v protismeru (ktery vul!) ale i tak mam aspon jistotu, ze dojedu v odhadnutelnem case.
    CHOBOT
    CHOBOT --- ---
    ONDRAT: vaší diskuzi už moc nečtu, jen tak skenuju, a vim že to je příklad, ale nedá mi to: zrovna trasu kbely - vinohrady jsem jezdil skoro dva roky denně tam a zpátky a je to úplně v pohodě, a dokonce rychlejší než autem, protože v autě na téhle trase věčně trčíš v nehorázných zácpách, ať už jedeš kudykoliv. MHD je to cesta s minimálně dvěma přestupama, což taky neni nic moc.

    Pro méně zdatné, nebo když se člověk nechce moc nadřít, to cestou do kbel vezme do kopce z holešovic do kobylis metrem, případně pro ulehčení klidně až do letňan.

    A jen podotknu, že dneska už mi jízda na kole v praze přijde v pohodě. Je to otázka cviku a předvídání chování i ostatních, což ale dělá i dobrej řidič auta. Moje žena se v pražskym provozu dřív bála hrozně, ale nakonec už jezdí taky úplně v pohodě. A většina tras v širšim centru už je stejně spíš o tom, jak se co nejlíp dostat k řece na páteřní cyklostezku a pak z ní na místo určení.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Poslys Danysku, kazdej zije nekde a nasledne se podle toho pohybuje po meste, celkove dobrej prispevek, ale tech lidi co zijou v sirsim centru a maji tedy potencial jezdit na kole je ta cast o ktere je treba se bavit, v Kralovicich, Zmrzliku, v Petrovicich nebo Kbelich je jizda do centra nad moznosti vetsiny populace.

    Ja jsem ti duvody, proc lidi nejezdi napsal, tobe se nezdaji nebo jaky s nimi mas problem? Ja jinak souhlasim s tim jak to popisujes, sice s vyhradami ale je to tak.

    MHD samozrejme je v Praze zcela v poradku a verim ze vetsina lidi je a pomerem cena/vykon maximalne v pohode. Proc by tedy meli vubec i premyslet o kole? Neni duvod.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ty jsi dost ovlivnen zivotem u Palmovky... nechces si zkusit zivot treba v Kralovicich nebo na Zmrzliku? Neboj, furt je to Praha 😁 Ale mozna bys ty problemy s mobilitou vnimal trosku jinak...

    Kol v metru vidim porad vic nez na ty magistrale. Je to konkretni relace, konkretni smer - to, ze to nekdo objede jinudy je v teto polemice podruzne (protoze to je nedohledatelne/nemeritelne, narozdil od kol v Ccku pod magistralou vs. kola na povrchu stejnym smerem).

    Polemika sve opodstatneni ma - pokud lidi na kole jezdit nechteji, je asi na miste hledat duvody. Zrovna obleceni je pri dnesnich moznostech ten posledni problem, funkcniho pradla mam sam plnou skrin...

    A pokud se bavime o tom, ze lidi radsi jedou autem - levne MHD navzdory - pak asi je k zamysleni, jestli ta "zahledenost" do jeji dokonalosti dle turistickych pruvodcu skutecne reflektuje potreby lokalniho obyvatelstva...a opet, nebavime se o cestach z Palmovky.... problem prazske MHD je to, ze zijeme ve sto let starem schematu a nejak se u toho zapomelo, ze i jen ta Praha se dost rozrostla... o zaberu na celou sirsi aglomeraci nemluve. Plus dnesni doba vedek centralizaci... tu praci mas v te metropoli, ale pracovni mista po okoli spise zanikaji. Ale v te metropoli se bavime o office spacech po periferii... a jsme zas u toho, ze MHD tohle diky absentujicim rychlym tangentam proste nedava.

    A ano, je to o penezich... ale demence "planovacu" s fokusem na smer centrum mj. zpusobila to, ze Dcko se ohnulo k Namesti Republiky... namisto toho, aby vedlo k Zizkovu, jak bylo puvodne zamysleno... a kde se ted taky dost stavi...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Já neříkám,že to je skvělý. To nevím, kde si vyčetl.
    Lidi to nedělají, protože to dělat nepotřebují, MHD je levná a dostupná, kolo se v Praze jeví smysluplně pouze na krátké vzdálenosti podél řeky nebo v údolích. Lidi neakceptují zhoršení pohodlí jenom proto, aby jezdili bezemisně, trochu se hýbali nebo prostě jen měli radost z jízdy. Těch kol v metru vidíš pár, ale jak píšu, kdybys jezdil každý den, tak si ty souvislosti vyložíš hned. Jízda na kole musí mít pro lidi nějaký důvod, opodstatnění, to zde chybí a víceméně častá je ta argumentace, jakou používáš ty, někdo jiný se odkazuje na nedostečnou fyzickou kondici, další na něco jiného (třeba oblečení). Jednoduše řečeno, lidem s v Praze jezdit na denodenní bázi a rutině nechce.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak zkusenost prenositelna je... akorat holt i ve svy bubline mam par lidi, co nekdo nekdy z toho kola sestrelil... prostou nepozornosti ridice gumokolu.

    Ostatne viz ten priklad z metrem... proc teda lidi radsi nalozi bicykl do vlaku, nez aby s nim jeli po te magistrale, kdyz je to teda podle tebe tak skvely? Ono tohle cheatovani je pomerne bezny... kol v primestskejch vlacich potkas taky hromadu - akorat je to blby zpusob ve spicce, kdy to jezdi ponekud preplneny... a clovek pak spis (ostatnim) na tom predstavku prekazi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Proč zase útočíš? Nefňukám, normálně popisuju, co se kolem mě děje, tak prosím bez domýšlení.

    Já tě chápu, jezdit se ti v provozu nechce, tak raději nejezdíš, to je v pořádku. Pro mě to není žádný adrenalin, jak si opět mylně domýšlíš, ale běžná každodenní přeprava, která je z mého pohledu bezpečná, z tvého nikoliv, ale nemám důvod to vnímat jako ty, když je moje zkušenost intenzivnější, dlouhodobější, tedy jiná a zjevně nepřenositelná.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no nevim jak teda nazvat to co pises nize... fnukanim? ;-) Cim nas tedy mel ten tvuj diskuzni prispevek obohatit?
    Co se te "rutiny" tyce, ono si muzes pocinat sebebezpecneji, ale proste nikdy neovlivnis ty bezmozky kolem sebe. A ne, neni to o zameru dotycnych, ze te sejmou, to je prosta nepozornost. Koukni se kolem sebe do tech aut, kolik lidi tam jede s mobilem u ucha nebo s ocima zaborenych nekam do dovnitr auta. Nehod, kdy auto sejme kolo a nebo cyklistu je pomerne dost a obe kategorie jsou snadno zranitelne - na motorku aspon koupis hadry/vybaveni, co te trosku ochrani, ale na kole bys v tom oblecenej jet nechtel. Snizeni rychlosti je v tomhle ohledu prave to kontraproduktivni... i v tom aute se ti pak ti lidi chovaj tak, ze prece jede tricet, nemuze se nic vaznyho stat... a tim spis do toho mobilu cuci. Je to logicky, s vyssi rychlosti mozek zpravovava vice vjemu, kdyz se plazi... tak se "nudi". Za svuj zivot jsem potkal lidi, co treba za jizdy odepisovaly na emaily a vubec jim to neprislo blby. A to, ze z nehody odejdes jenom se silnicnim lisejem a ne s prerazenejma hnatama opravdu neni vec, co te zrovna uspokoji. Ostatne v tech rannich spickach ty rychlosti jsou beztak pomerne nizky - realne moc kam snizovat beztak neni, tech sotva tricet se to plazi i bez znacky... ale podivej se, jak v tech kolonach lidi stoji - nekdo prilepeny ke kraji, nekdo naopak vytrceny doprostred, takze s rozumnym odstupem to objet dost dobre nejde. Na to, aby mi riditka tesne lizala dodavka nebo nedejboze nakladak ci 18,5 metru dlouhej kloubovej autobus v cyklopruhu sdilenym s buspruhem (kterej je hromada, protoze se holt "honej" namalovany kilometry za kazdou cenu) jsem fakt uz moc starej. Ale jiste, pro tebe to je mozna nejaky zabavny adrenalinek... a ne, v relaci ktere mam rozumna cesta vyhybajici se provozu neni, vzdycky tam je nejaky soubeh. A nebo by z toho vzniklo totez, co se nam predvadi v MHD - "chalupoida" (coz beztak delam - ale ono je rozdil jestli jedes 12 km nebo 18 jen proto, abys objel ty fakt debilni mista). Zrovna takova "znacena" A24 je misty fakt bozi, uzka silnice bez poradny krajnice s intenzivnim (mistnim) provozem v obou smerech a obcas tam potkas i ten autobus :D Aneb jiste, muzes od Skalky do Kolodeji zkusit pres Horni Pocernice, ale je to trosku... zajizdka. Tohle ti normalni lidi moc delat nebudou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja si na nic nestěžuju. Jenom se ptám, co bys dělal ty, je to dovolené?

    Co se týká toho kola, bohužel nevíš o čem mluvíš, sám nejezdíš, tak to se pak těžko vysvětluje. Pro někoho bláznovství, pro jiného každodenní bezpečná rutina. Skutečně představa, že tady jsou nějací krvelační řidiči aut, brousící si zuby na nebohého cyklistu, kterého přejedou jenom se do navigace zadávají, je úsměvná a lichá, ve všech cykloměstech taky jezdíš normálně s provozem, občas dojedeš na křižovatku. Pokud má ale někdo problém s auty, tak to pro něj nebude ani za podmínky, že bude mít k dispozici i část cesty na oddělené stezce. Tak to je. Ale vždycky se dá (v Praze) naplánovat cesta tak, aby to bylo co nejméně kolizní a po hlavních tazích není nutný jezdit vůbec. Omezení rychlosti aut by ale hodně pomohlo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no vzhledem k tomu, jak provoz vypada je to o prostem pudu sebezachovy... kroutici volantem zaneprazdneni svym mobilem jsou v tomhle ohledu prilis velke riziko. Jake prekvapeni, ze ne kazdy touzi byt ne uplne dobrovolnym darcem organu, zeano...
    Co presne mas za dilema? Sere te spatne zaparkovany auto, ale zajit za tim sousedem nebo vytocit 156 je ti zatezko... ehm, procpak? Takovyhle dilemata teda fakt nemam, pokud me neco sere, tak konam. A pokud tohle ty nedokazes, tak si nestezuj :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To nesouhlasím, jednoduše proto, že pokud je hlavní překážkou jízdy na kole fakt, že se ti nechce do provozu, kde máš navíc svůj vyhrazenenej pruh, tak mi není jasný, jak by tě do sedla dostalo to, že ti tam někdo udělá oddělenou stezku. To je prostě otázka priorit, výmluv a jinýho nastavení. A to je zcela v pořádku.

    DANYSEK: Neboj se, kolegyně z výboru již zprávu odeslala. Jinak samozřejmě vnímám jako velké dilema, jak se k tomu postavit, řekni sám - ty bys policajty volal nebo ne?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no jestli mas starost, tak se odlep od pocitace a uzij vynalezu jmenem zvonek 🤣 A pokud auto porusuje predpisy, muzes se klidne obratit na prislusne tisnove cislo, vsak oni ti tam s tvym problemem taky pomuzou.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: "nic jinyho (zatim) nemame" jde aplikovat na cokoliv...no vlastne nemame poradne ani to metro D, i to co se stavi nabira diky urednimu slendrianu zpozdeni. A teda nevsim sem si, ze by lidi houfne z precpanyho Ccka presedlavali na bicykl - spis se i s tim bicyklem naserou do metra a na pruh na magistrale zvysoka serou 🤣
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam