• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: co bys chtel slyset Adamiro? Tramvaje se odendavaly z duvodu zmeny koncepce urbanismu Prahy, ktera treba obnasela vybudovani rostovyho systemu radial. Nejak sme se po revoluci shodli, ze nechcem prestavet Prahu na autocentricky panelakovy sidliste, tak se od toho zase upustilo a jede se jinej koncept.

    Základní komunikační systém – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A1kladn%C3%AD_komunika%C4%8Dn%C3%AD_syst%C3%A9m


    HAR4NT: bylo, ale spis na baraky nez na dopravu, teda krome prestaveni Prokopovy na pokracovani D11 az na magistralu u Bulhara.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: byly...já nemluvim jenom o tobě, ale neslyšel jsem jedinej racionální argument. ani ten tvůj soudruhama, protože ti to sundali kvůli metru, že prej to bude stačit. Nestačí.


    ONDRAT: ty linky tam budou tři. Taková šestka má intervaly asi osm minut ve špičce, což neni žádná extra frekvence. A ten asi dvacetivteřinovej interval, jakej je tam teďka na přejezd tramvaje imo uplbne v klidu stačí. Ty semafory tam jsou předevšim kvuli autum žejo. Když tam mezitim přejede tramvaj tak se tim fakt nic nezpomalí.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: to se na mě nezlob, to sis vsugeroval

    - nic zatvrzele nepapouškuju (určitě jsem nikdy neřešil prachy), asi 6x jsem napsal že je možný že se pletu, já budu rád když se budu plést a bude to fungovat - můj validní argument (a teda píšu to asi potřetí) je to, že tam ty tramvaje už BYLI a evidetnně to nefungovalo (nebo já nevim soudruzi se prostě jednoho dne vzbudili a rozhodli se že je daj jen tak ze srandy pryč), tzn. je s tím nějaká zkušenost (očekával bych že někdo kdo umí tak brilantně používat něco tak exaktního jako je selský rozum, bude tenhle argument chápat), naopak se mi nedostalo jedinýho validního argumentu (krom - je to vymyšlená hysterie) proč by se to nemělo opakovat, echt v situaci kdy je tam nohem víc lidí, aut a tramvají /který jsou celkově větší.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ONDRAT: to je zrovna jeden z nejblbějších argumentů. Ty semafory tam jsou tak jako tak. Když během červený přejede magistrálu tramvaj, tak těžko na ní zpomalí dopravu. Stejně jako třeba na ípáku.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Argument, kterej mi přijde docela na místě je fakt, že trať přes Magistálu má potenciál zpomalovat dopravu na ní. Což ale nejde vykládat jako pouze negativní vliv.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Tak ted si budes moct vybrat jeste jednu moznost - stat tramvaji v zacpe na Vaclavaku.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: tak ta estebacka Asanace, behem ktery nutili disidenty k emigraci ( Landovskymu snad musel zlomit nohu, aby ho presvedcili k angazma v Burgtheatru..) taky nebyla uplne bezvyznamna:))
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    Ja prave jako dlouholety obyvatel okruhu prestupniho trojuhelniku M, jsem si kolikrat zoufal, ze neni povrchova paralelni trasa z ipaku k rece. Z Jiraku na Karlak jet bud metrem s prestupem, nebo si to vystat v tramvaji v zacpe. Lose-lose
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: nezasedl, já proti němu nic nemám....nerozumim jenom lidem, který zatvrzele papouškujou, že je to k ničemu a zbytečný a vyhazování peněz. a nemaj jedinej validní argument, proč by tam ty tramvaje bejt nemohly.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    HAR4NT: na co skripta máš snad kurva selskej rozum ne?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: Ano přesně to samý se může stát na tom václaváku, ale tohle fakt nemá cenu, evidetnně sis na cinkání pod koněm zasedl, všichni si problémy s tramvajema na václaváku vymysleli, neexistovali, je to spiknutí a všechno bude allright.

    Vem si prosímtě svůj "selskej rozum" a běž někam vyprávět že země je placatá protože horizont je rovnej.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    ADAMIRA: presvedcovat presvedceny proste nejde, vid. Asi jako naivni predstava dezolatu, ze klidnou diskuzi s volicem SPOLU ho presvedci volit PRO 🙃
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    HAR4NT: kdyz dorazis ke Kockam a slibis, ze mi to nepotrisnis telnima tekutinama, muzu zapujcit
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: mno tak to le pardon, pisu z mobilu, prohodily se mi cisla, melo to bejt 1893... zrovna takovej mistni znalec Prahy jako ty by tohle mel odhalit na prvni dobrou.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    HAR4NT: To je Hrůza, poptám se jestli to někdo nemá naskenovaný.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Ja si teda myslim, ze diky dopravni indukci bude vic a vic zacp tramvaji. Cim vic trati, tim budou ucpanejsi!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nechápu, co je za problém se zeptat z čeho čerpáš? Třeba jsou archivní záznamy z komisí, nějaká speciální dobová publikace, nevím, myslím,že je správné se doptat, hledat sám to přece můžu vždycky, ale ty zjevně víš a máš načteno, tak jen prosím o sdílení, to je celé.

    DANYSEK: Vždyť se jednom v jednom datu přepsal. Jinak je to srozumitelný.
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: skripta nejsou skladem:(
    PEJR
    PEJR --- ---
    ADAMIRA: Ono taky jde o frekvenci tech zastavek, vinohradska trznice je presne uprostred jiraku a miraku. Z miraku se nedostanes na povrch min nez 20-30 schodama bez eskalatoru nebo vytahu, to si proste duchodce rozmysli cim chce jet. Zdravej clovek to ma treba za minutu, ale min mobilni lidi to davaj treba za 5-10..
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: ale my se bavime o asanaci na prelomu 19/20. stoleti... nauc se cist.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: ok, tak když se bavíš jako dítě ze školky, tak ti to jako pro dítě ze školky popíšu: kolaps na lazarský znamená například když to nějakej idiot z při odbočování do vladislavovy nakouří (a neni to tak dávno) do tramvaje (kolikrát tak debilně, že zablokuje tramvaje v obou směrech). Tim se ti štosuje těch asi šest nebo sedm linek tramvají, který tam maj trasu. Ty klidně i na dvacet minut zaštrůdlovaný tramvaje zasekaj i ostatní komunikace pro auta. Díky trase přes václavák se to nezaštosuje, neb to bude mít kurva kudy odjet.
    Fakt nevim jestli jseš tak blbej, trollíš nebo jseš někym navedenej, ale tohle je jednoduchej selskej rozum.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: wut? Kolego, uz jste zase ve sve poze opozice pro opozici a bonusove nadavani na mraky a domnely oponenty. Asanace se pripravovala v 80. letech a schvalila v 1983, prvni mestska firma pro MHD byla zalozena 1897, do ty doby to vsechno resili soukromnici, a tak nejak z logiky veci nebyli do asanacni komise pripusteny vic, nez jako poradni hlas. Ze se nikdy nic v Praze kvuli tramvaji nebouralo tu tvrdis taky jenom ty, ostatni resili jenom to halucinacni spojeni s asanaci. Jinak o moji znalost maticky netreba mit peci, urbanistika byl muj nejoblibenejsi predmet na CVUTu a ze skript o Praze si obcas ctu dodneska. Mel bys to zkusit taky, treba by ti to odpovedelo na tve zvidave otazky a nemusel se rozcilovat tady, stojej jak jedno lepsi pivo.

    Urbanismus světových velkoměst I. díl. Praha
    http://www.skriptacvut.cz/urbanismus-sv%C4%9Btov%C3%BDch-velkom%C4%9Bst-i.-d%C3%ADl.-praha
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam