• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    OMNIHASH: skripta nejsou skladem:(
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: ale my se bavime o asanaci na prelomu 19/20. stoleti... nauc se cist.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: wut? Kolego, uz jste zase ve sve poze opozice pro opozici a bonusove nadavani na mraky a domnely oponenty. Asanace se pripravovala v 80. letech a schvalila v 1983, prvni mestska firma pro MHD byla zalozena 1897, do ty doby to vsechno resili soukromnici, a tak nejak z logiky veci nebyli do asanacni komise pripusteny vic, nez jako poradni hlas. Ze se nikdy nic v Praze kvuli tramvaji nebouralo tu tvrdis taky jenom ty, ostatni resili jenom to halucinacni spojeni s asanaci. Jinak o moji znalost maticky netreba mit peci, urbanistika byl muj nejoblibenejsi predmet na CVUTu a ze skript o Praze si obcas ctu dodneska. Mel bys to zkusit taky, treba by ti to odpovedelo na tve zvidave otazky a nemusel se rozcilovat tady, stojej jak jedno lepsi pivo.

    Urbanismus světových velkoměst I. díl. Praha
    http://www.skriptacvut.cz/urbanismus-sv%C4%9Btov%C3%BDch-velkom%C4%9Bst-i.-d%C3%ADl.-praha
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: Tak tuhle hru můžou hrát dva.

    ...co je kolaps na Lazarský? že jely tři tramvaje za sebou? že auto vrazilo do tramvaje? že se lidi nevešly do tramvaje? o čem to je v tom kontextu?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: meleš hovna....co je infarktovej stav? že jely tři tramvaje za sebou? že auto vrazilo do tramvaje? že se lidi nevešly do tramvaje? o čem to je v tom kontextu?
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: wut? Jo v označení je problém. A vůbec byli to všechno soudruzi, určitě lhali :)
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: ne, to vágní a nic neříkající označení.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: otázkou je, zda ted víme něco líp

    ok, třeba se pletu, uvidíme


    BESH: Já si myslím, že je to dost individuální a neříkám že kde je metro nesmí být tramvaj, ale píšu, že zrovna v tomhle úseku kde už dřív tramvaj způsobovala "infarktový stavy" (a to bylo v těhle místech v tý době bžilionkrát míň lidí, míň aut a tramvaje byli o dost menší) to dle mýho není cesta. Zatím jsem neslyšel jedinej argument kterej by tohle řešil, co lidi vede k tomu že se přesně tyhle scénáře nebudou opakovat?




    KAKIHARA: "Infarktový stavy" jsou hysterie.

    Takže se to nedělo, je to vymyšlený?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: takže ho nemáš, to řeknu rovnou...
    ADAMIRA: jasně, že standardně. Konkrétně 6, 13, 21 a 95. Ty linky se ale nebudou dublovat. Čili se uleví. "Infarktový stavy" jsou hysterie.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: KAKIHARA: OMNIHASH: vas problem, panove je v tom, ze chcete jeden konkretni zdroj... protoze jste asi lini se trosku vic zacist do ruznych materialu a dat si veci do souvislosti. Ono i ten "sotouskej" webicek vychazi z historickych pramenu, fotografii, schemat. Obecna zminka se da najit ale treba i u Klubu za starou Prahu - takovych chronickych odpurcu vseho noveho, kde :-) Nic to nemeni na faktu, ze i kvuli tramvajim se v Praze bouralo. Akorat holt vase lenost vede k tomu, ze se o historii mesta, ve kterem zijete moc nezajimate.
    BESH
    BESH --- ---
    ADAMIRA: Metro a tramvaj ovsem nestoji v opozici. Navzajem se doplnuji. Pokud nechces jen trollit, ale treba se o vyhodach tramvaji neco dozvedet, tak tohle video by mohlo pomoct. Nicmene nepredpokladam, ze to ma sanci zabrat. Je potreba mit trochu hlavu otevrenou. Mimochodem tam rozebira i situaci ve mestech, kde zavedli metro a zrusili tramvaj a jak to skvele dopadlo.

    The Absolute Best Transportation for Cities
    https://youtu.be/bNTg9EX7MLw?si=cNl9lzkQuxOhUNp3
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: to není o zácpě díky velkému provozu, ale o nějakejch delších výlukách. Když rozkopeš Ječnou, tak máš v centru kolaps na dva tejdny.
    Jinak tuhle teorii, že kde je metro, nemusí bejt tramvaj razili soudruzi taky, a dneska to víceméně všude pracně budujeme zpátky.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: Ale ta trasa nebude jenom objízdná, předpokládám že tam budou jezdit tramvaje standardně, takže můžou vznikat situace viz.ADAMIRA. Navíc tyhle situace budou spíš vzniklat když tam ještě nasázej linky při ucpaný lazarský. Takže krom zacpaný lazarský budeme mít ještě "infarktový stav" na václaváku.

    Já jezdím na pavlák v podstatě každý den, ano, občas se to tam ucpe, ale nevidím na tom nic tak katastrofickýho.

    Hrozně rád bych se pletl mmo.


    OMNIHASH: "metro neni idealni zpusob presunu na kratky vzdalenosti, to jsou prave ty tramvaje. Metro se vyplaci tak od 3-4 zastavek, do ty doby tam sejit a vyjit trva dyl, nez ject pomalejs po povrchu. I trasu Muzeum-Jirak jezdej radsi lidi horem, nez metrem."

    Sorry ale tohle je pro mě stejný jako když mi někdo vysvětluje že autem to má o minutu dřív takže bude jezdit autem na první nádvoří. Like... dude, bydlíš v centru města, tohle není žádná zasraná bolesalv, deal with it :)

    Ano i trasa Muzem - Hlavák mi přijde debilní, na druhou stranu asi jí potřebujem kvůli permanentně zacpanýmu metru asi.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ADAMIRA: metro neni idealni zpusob presunu na kratky vzdalenosti, to jsou prave ty tramvaje. Metro se vyplaci tak od 3-4 zastavek, do ty doby tam sejit a vyjit trva dyl, nez ject pomalejs po povrchu. I trasu Muzeum-Jirak jezdej radsi lidi horem, nez metrem.

    Jen pockej, az zjistis o existenci planovany trate Muzeum-Hlavak. Hele je to celkem jednoduchy, cim vic mas alternativ, tim min ti hrozi zaspuntovani. KDyz spojis pet hlavnich trati dvema spojkama, mas najednou desetkrat vic moznosti, jak to odklanet v pripade prusvihu.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: no zlepší, protože bude existovat například objízdná trasa na ipak (a dál) a nebudou se tak tramvaje při bouračce na lazarský štosovat za sebou a doprava tolik nezkolabuje.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: Já mám právě pochyby o tom, zda to celej problém "zašpuntování" vubec zlepší

    Druhá otázka je, zda to za to stojí.


    Prostě mi to přijde jako bizár, v době kdy máme metro, ideální způsob přesunu z Vinohrad na Václavák tak tam kopnem zpátečku a položí se tam tramvaj.

    OMNIHASH: what th.... no radši nic, další rage bait :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: mno smichat asanaci a tramvaj na staromaku je taky umeni... Parizska se stavela, abysme se mohli srovnavat s Vidni, nejaky soutousovsky sny o tramvaji na letnou se do toho pripletly hodne vzadu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ono je to teda trochu jinak, tramvaje se v centru kolem staromaku nerusily kvuli metru/asanaci, ale kvuli tomu, ze se tam poradne nevesly plus diky tomu, ze se za tech padesat let zvetsily asi na petinasobek, zacaly vazne poskozovat budovy kolem sebe. Navic to tam bylo furt uzky, takze spousta useku byla jednokolejna, a i ty co nebyly, musely jezdit pomalu.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: ono nejde jen o těch dvěstě metrů ale o celou novou trasu. která má afaik mimo jiné ulevit třeba lazarský. nebo právě tomu, když se tam něco stane aby se nezašpuntovala celá tramvajová síť v centru.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KAKIHARA: Presne tak, o tom je cele tema, pokud existuje zdroj - sem s nim prosim.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Danysku, to nebylo zadne zpochybneni, na otazku “jsi si jisty” staci odpovedet “ano jsem, tady to je” Nevim v cem mas zase problem. Studium a architektonicka praxe skutecne neobsahuje dopravni archeologii.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    DANYSEK: mně nezajímá nějakej šoutoušskej webísek. mě zajímá odkud konkrétně bereš informaci, že jedním z důvodů asanace byly tramvaje.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam