• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: No ale to je preci presne ono. Mezi Jirakem a Florou je to s 8 letym ditetem totalni no-go. Takze jedem Premyslovskou do Jicinsky. Tam se ale jako fakt nezaradim mezi auta, abych prekonal krizovatku Flora. Nez bych se takhle napojil na cyklopruh, tak ujedu po leve strane po chodniku uz pulku Vinohradsky. Jeste bych mohl pres 2 prechody, ale proc vlastne? Abych jel chvili po silnici s cervenym pruhem, ktery zmizi jeste nez dojedem na jednu z nejhnusnějšich krizovatek v okoli? Kdyby existovala souvisla infrastruktura, tak nam to tuhle kratkou cestu fakt vyrazne usnadni. A rozhodne tu resime strategie, ktere v Nizozemi zadny cyklista resit vubec nemusi.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: "Kdo chce, ten může" bych neříkal ze svý privilegovaný pozice. :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ADAMIRA: Těžko říct, kdo to přesně je, ale z toho co vidím, tak chybí vůbec základní strategie, koho a jak oslovit, aby na to kolo sednul. Protože, ten kdo dneska jezdit chce, tak může, já to tak dělám, není to ideální, ale určitě né nemožný a bůhvíjak přehnaně nebezpečný. Zároveň je třeba akceprovat fakt,že dostatek oddělený infrastruktury jen tak nebude, jestli vůbec někdy bude.

    Takže kdo je ten aktuální necyklista, kterýho opatření dostanou (jaká?) na kolo a začne jezdit?

    Za mě je třeba velkej potenciál v těch krátkejch vzdálenostech, kde nemá šanci MHD, např. dojedu si od baráku na sdíleným kole na zastávku.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUTAS: mě by spíš zajímalo nějaký řešení pro Prahu

    Já mám pocit že se tady trošku zapomíná na jednu hrozně důležitou věc a to je "specifický pražský cyklista" kterýmu nikdy nebude nic dobrý a myslí se že je nadčlověk.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ADAMIRA: Tak treba Amsterdam miva nekdy i oddelene chodnik, cyklopruh a ulici (ta bava oddelena vetsinou).
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    ONDRAT: A na Vinohradský je vyhrazenej cyklopruh, tak nevidím důvod proč ho nepoužít. Takže jde vlastně o ten úsek po Vinohradský mezi Jiřákem a Flórou, tak tam to není ideální, ale je to jen asi 500m.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Ok no, mně to přijde jako relativně ok a krátká cesta, osobně bych jel po Vinohradský ten kousek rovnou, ale jako taková bojovka jako z toho děláš, to určitě není. Ale nevím o jakým věku dítěte se bavíme.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: Sorry vypadá to že dáváš dvoumilionovýmu městu za příklad padesátitisícovou zadel - to se mi určitě jenom zdá protože takovou blbost nikdo nemůže mysleet vážně

    Ale co bych se divil, od člověka kterýmu přijde v pohodě jezdit po chodníku na kole

    A takhle to dopadá, když se pokusíte mluvit normálně s pumpičkou
    BESH
    BESH --- ---
    ADAMIRA: Kdybych sem dneska nepridaval video o doslova nejlepsi cykloinfrastrukture na svete, tak bych ti i veril, ze se ptas vazne. Bohuzel zase jen klasicky trollis.
    BESH
    BESH --- ---
    BESH: Prozradim bojovou strategii:

    1. Z Jiraku Premyslovskou k Flore se da po silnici, jenom davat bacha na blby rozhledy a auta, co nedavaji prednost zprava cyklistum.
    2. V Jicinsky chodnik, tlacit ke vchodu do Flory na Vinohradskou
    3. Po levem chodniku, pripadne pesinkou kolem Hrbitovu k Zelivskeho.
    4. Prevest pres prechod k autobusovym stanim.
    5. Od autobusu uz se da po silnici relativne v klidu dojet na trebesinsky cyklodrom.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: A jak by ta infrastruktura měla vypadat? Ptám se naprosto vážně, protože co jsem tak pochopil tak je to pro cyklisty absolutně neuchopitelná záležitost, protože jakákoliv infrastruktura se pro ně vytvoří, tak je vždycky špatně.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Jezdil jsem cela leta. Od Covidu jsem ale na homeoffice, takze ted uz to neni denni chleba, ale spis jen jezdeni se synem na cyklokrouzek. A i to je bohuzel peklo. Cesta z Vinohrad na Trebesin. Co by mohly byt pohodove 3km jizdy, je bojovy plan, kde se da bezpecne jet po silnici a kde musime na chodnik. A sorry, v provozu na Vinohradske tride, krizovatky Flora a Zelivskeho, to se fakt bez pocitu permanentnhi ohrozeni neda. Kdyby slo jen o me, tak to jeste kousnu, ale s ditetem fakt ne. :(
    BESH
    BESH --- ---
    BESH: A mimochodem doporucuju si vsimat velikosti aut v celem to videu. To je taky kapitola sama pro sebe.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To je trochu klišé, co píšeš, jezdíš na kole?
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Lidi na kole jezdi, az kdyz na to maji infrastrukturu. Do te doby budes asi porad osamocen. Ono v tom Holandsku taky kola nebyly driv nez ta cykloinfrasktruktura. Divit se, ze nikdo nejezdi, mi v kontextu prazske dopravni infrastruktury pripada trochu pritrouble.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To neprojde, protože je tam faktor kolo a na to se moc lidem nechce. Jako dneska třeba - super počasí, trochu fouká, dopolední hodina, minimální provoz aut, ale cyklistu jsem za 20min jízdu skrz P8/P7/P6 nepotkal. Chápu, jsou prázdniny, ale stejně, alespoň jednoho bych potkat mohl.
    BESH
    BESH --- ---
    Predstavuji si, ze by se prazska primesti designovala takto a zamackavam slzu, pac toho se nemam sanci dozit. :(

    The Best-Designed Town in the Netherlands (and therefore, the world)
    https://youtu.be/r-TuGAHR78w?si=b4ff7k7bDHbeAv3q
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JANDOS: Třeba Bilbao je úplnej masakr, to je město protkaný velkokapacitníma komunikacema, ale na druhou stranu zklidňování se nebojí. V Itálii je to dost podobný, jsou města pro auta uzavřený a jsou města aut přeplněný.

    Ale jako nelze tomu upřít, že to je dobrý zrcadlo, to je prostě realita, kterou denně zažíváme.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    ONDRAT: Davam to sem hlavne protoze ro je funny. A jinak horsi situaci s autama v centru jsem videl snad jenom v Lisabonu
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JANDOS: Fér by bylo říct, že "podobný" videjko lze natočit v mnoha evropských metropolích, ale ty auta na Malý Straně a pod Karlovým mostem asi už dnes vysvětlíš málokomu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam