• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: Ok no, mně to přijde jako relativně ok a krátká cesta, osobně bych jel po Vinohradský ten kousek rovnou, ale jako taková bojovka jako z toho děláš, to určitě není. Ale nevím o jakým věku dítěte se bavíme.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: Sorry vypadá to že dáváš dvoumilionovýmu městu za příklad padesátitisícovou zadel - to se mi určitě jenom zdá protože takovou blbost nikdo nemůže mysleet vážně

    Ale co bych se divil, od člověka kterýmu přijde v pohodě jezdit po chodníku na kole

    A takhle to dopadá, když se pokusíte mluvit normálně s pumpičkou
    BESH
    BESH --- ---
    ADAMIRA: Kdybych sem dneska nepridaval video o doslova nejlepsi cykloinfrastrukture na svete, tak bych ti i veril, ze se ptas vazne. Bohuzel zase jen klasicky trollis.
    BESH
    BESH --- ---
    BESH: Prozradim bojovou strategii:

    1. Z Jiraku Premyslovskou k Flore se da po silnici, jenom davat bacha na blby rozhledy a auta, co nedavaji prednost zprava cyklistum.
    2. V Jicinsky chodnik, tlacit ke vchodu do Flory na Vinohradskou
    3. Po levem chodniku, pripadne pesinkou kolem Hrbitovu k Zelivskeho.
    4. Prevest pres prechod k autobusovym stanim.
    5. Od autobusu uz se da po silnici relativne v klidu dojet na trebesinsky cyklodrom.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    BESH: A jak by ta infrastruktura měla vypadat? Ptám se naprosto vážně, protože co jsem tak pochopil tak je to pro cyklisty absolutně neuchopitelná záležitost, protože jakákoliv infrastruktura se pro ně vytvoří, tak je vždycky špatně.
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Jezdil jsem cela leta. Od Covidu jsem ale na homeoffice, takze ted uz to neni denni chleba, ale spis jen jezdeni se synem na cyklokrouzek. A i to je bohuzel peklo. Cesta z Vinohrad na Trebesin. Co by mohly byt pohodove 3km jizdy, je bojovy plan, kde se da bezpecne jet po silnici a kde musime na chodnik. A sorry, v provozu na Vinohradske tride, krizovatky Flora a Zelivskeho, to se fakt bez pocitu permanentnhi ohrozeni neda. Kdyby slo jen o me, tak to jeste kousnu, ale s ditetem fakt ne. :(
    BESH
    BESH --- ---
    BESH: A mimochodem doporucuju si vsimat velikosti aut v celem to videu. To je taky kapitola sama pro sebe.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To je trochu klišé, co píšeš, jezdíš na kole?
    BESH
    BESH --- ---
    ONDRAT: Lidi na kole jezdi, az kdyz na to maji infrastrukturu. Do te doby budes asi porad osamocen. Ono v tom Holandsku taky kola nebyly driv nez ta cykloinfrasktruktura. Divit se, ze nikdo nejezdi, mi v kontextu prazske dopravni infrastruktury pripada trochu pritrouble.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    BESH: To neprojde, protože je tam faktor kolo a na to se moc lidem nechce. Jako dneska třeba - super počasí, trochu fouká, dopolední hodina, minimální provoz aut, ale cyklistu jsem za 20min jízdu skrz P8/P7/P6 nepotkal. Chápu, jsou prázdniny, ale stejně, alespoň jednoho bych potkat mohl.
    BESH
    BESH --- ---
    Predstavuji si, ze by se prazska primesti designovala takto a zamackavam slzu, pac toho se nemam sanci dozit. :(

    The Best-Designed Town in the Netherlands (and therefore, the world)
    https://youtu.be/r-TuGAHR78w?si=b4ff7k7bDHbeAv3q
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JANDOS: Třeba Bilbao je úplnej masakr, to je město protkaný velkokapacitníma komunikacema, ale na druhou stranu zklidňování se nebojí. V Itálii je to dost podobný, jsou města pro auta uzavřený a jsou města aut přeplněný.

    Ale jako nelze tomu upřít, že to je dobrý zrcadlo, to je prostě realita, kterou denně zažíváme.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    ONDRAT: Davam to sem hlavne protoze ro je funny. A jinak horsi situaci s autama v centru jsem videl snad jenom v Lisabonu
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    JANDOS: Fér by bylo říct, že "podobný" videjko lze natočit v mnoha evropských metropolích, ale ty auta na Malý Straně a pod Karlovým mostem asi už dnes vysvětlíš málokomu.
    JANDOS
    JANDOS --- ---
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAEQ: v Letnanech je i leteckej vyzkumak, Avia... ale kdeze ty slavne casy jsou no :)
    MAEQ
    MAEQ --- ---
    DANYSEK: Prosek měl být v úplně původních vizích minutý záměrně, celý Prosek je totiž stavěný pro návoz do Kolbenky a lidi jsou zvyklí jezdit na B, díky autobusům na Vysočanskou a Palmovku. S postupným vývojem a koncem fabrik jsem někde viděl plány na trasování tak, že z Ládví by C vedlo Prosekem kolmo na současnou trasu s jedinou stanicí uprostřed (někde v oblasti současných zastávek Sídliště Prosek) a končilo někde u Tesca, to by byl IMHO nejlepší deal -> v docházkové vzdálenosti ze sídliště, obchoďák, autobusák hned u D8 a prostor na obrovské P+R, které by výškou nebylo omezeno letištěm Letňany, plus potenciál dalšího rozvoje směr Čakovice, Kbely a dál.. Akorát se vždycky naseru, když se podívám na mapu, jak to dopadlo :-/

    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KAKIHARA: A to souvisí s inzerátem níže jak?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    ADAMIRA: thats the point. Spousta lidí veze svý dítě radši tři bloky autem do školy, protože se bojí, že je cestou srazí někdo autem (vezoucí svý dítě do školy)....dmnc
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    OMNIHASH: Mě by fakt zajímalo jak k tomu došel, protože i jako člověku kterej s tím, že auta vyháněj lidi z města souhlasí, mi to přijde jako tak trošku výkřik/bait.

    A jen tak mimochodem, značná část problému s autama v Praze je způsobena právě tím, že dost lidí svý děti miluje tak moc, že je odmítá svym SUV vysadit dál než 67 cm od vstupu do školy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam