• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ke svareni dvou kolejnic k sobe fakt nepotrebujes moc prostoru a prakticky se prave ze svarujou "z vrchu" viz treba https://www.youtube.com/watch?v=ENvjFV8TXmU (btw. sem vystudovanej strojar, mam celkem dost zkusenosti se svarovanim a u toho svarovani kolejnic termitem sem i parkrat byl...) Co se tyka situace, tak jak to tam vypada ted aktualne nevim, proto sem Makrouska prosil o foto, ale kdyz sem tam byl naposledy, tak spodni (blize k Vaclavaku) cca 1/3 - 1/2 toho v roce 2018 udelaneho useku, byla totalne rozkopana (viz foto), coz bodle me fakt neni potreba, pokud jen potrebujes napojit koleje, takze se delalo asi z jineho duvodu. Nekde sem cet, ze rozkopany to ted je kvuli stropu metra, coz je pripadne prave podle me ten problem. Proc se to ted rozkopalo, kvuli oprave stropu metra a ta oprava stropu metra se neudala uz v tom roce 2018...?

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: no a to jsme u toho, ze na to abys to mohl napojit to musis vyndat... treba proto, abys ty koleje svaril k sobe :-) Ono to potrebujes provarit jaksi v celem profilu kolejnice a to "z vrchu" fakt neudelas. Ano, to reseni je na cisto... ale take je to udelane tak, ze to treba i z provoznich duvodu muzes snadno rozebrat a napriklad opravit lom kolejnice nebo ji vymenit... aniz bys to kvuli tomu musel cely rozbombardovat. To ze odendas vrchni dlazku a povolis srouby schovany pod tim fakt neni zadne dramaticke predelavani. Ono samozrejme cely system w-tram pocita krom jineho i s nejakou udrzbou. A tady se dela humbuk z neceho, co se dela i behem udrzby... kdy cas od casu je zadouci mj. zkontrolovat dotazeni sroubu, ktere tu kolejnici drzi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Nic jako “na cisto” v tomto pripade neni mozne, technologicky to nelze, to uz tady bylo vysvetleno. Rozhodne se tam vsechno nerozkopalo, vyfotim az pojedu nekdy kolem.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK:
    ONDRAT: Ja vam nevim panove, ale co si tak pamatuju, tak ten plac s kolejema, mezi Narodnim muzeem a Federalnim schromazdenim se v roce 2018 delal s tim, ze to je "na cisto" a ze uz to tak ma zustat a koleje z Vinohradske a z Vaclavaku se uz na to jenom napoji, takze podle me, je celkem zarazejici, ze se to tam ted zase cely rozkopalo a cely se predelava... Viz treba https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/nove-koleje-u-narodniho-muzea-zatim-nikam-nepovedou-napojeni-dostanou-az-za-tri-roky-75661 nebo https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2018080503
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Na co stavet provizorni most, kdyz muzes postavit rovnou ten finalni? Uvazuj logicky prece!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jojo... usetris 😁 kolem stavby D0 a I/12 ted takovych dle Makrouska "zbytecnych" docasnych prelozek vznika hned nekolik. No co, asi chlapec preferuje skutecne kolabujici dopravu, kdyz se to podle nej nema delat 🤣
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale tak zase bez prelozek usetris.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: ale ono se nic nebouralo... nebo nechapes vyznam slova "bourat".
    MAKROUSEK: ne, koleje nebouraj, koleje jen odsroubovali :-) Ale na to, aby to tam pred par lety mohli vybetonovat je tam jaksi... potrebovali.

    Dle tve logiky "nestavet neco, co se vim ze budu muset zase bourat" teda nemeli delat ani tu provizorni prelozku.... magistralu proste zavrit. Protoze tu provizorni prelozku postavili prave s tim, ze ji za par mesicu zbouraj...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Coz se bezne deje, bourani je casto bezna soucast inzenyrskych staveb. S developmentem bytovych domu to nelze uplne srovnavat, ale predstava, ze tam se kvuli technologickym postupum nic neboura je vskutku naivni.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ve svete realne stavariny za statni penize. Predstav si developera, co postavi zakladovou desku, pak ji vyboura a postavi znova. Aby to stalo vic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Neni na tom nic vtipne, vitej ve svete realne stavariny.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Vtipne, vtipne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Ale oni je tam museli dat, nebot jak ti kolega spravne pise - takovy je stavebni postup, pokud bys tam chtel dat cokoliv jineho - tak to budes miset vyrobit a stejne nasledne vybourat.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: O tom neni sporu. Tak tam nemeli ty koleje davat, kdyz je stejne bouraj.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Spis takto - pokud chci postavit zaklady, tak musim mit vsechny prostupy betonovou deskou dopredu vcetne vsech kotvicich prvku pripravene, abych je mohl zabetonovat, pokud chci aby deska fungovala jako pochozi, tak ji vydlazdim, az budu chtit pokracovat ve stavbe, tak dlazbu vybouram.
    GREW
    GREW --- ---
    MAKROUSEK: Muzes sem hodit fotku, jak to tam aktualne vypada, jestli tam ted jeste nekdy pudes?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Rozhodne. Kdyz planujes postavit dum, tak si jej nejdriv postavis, pak jej zboris a pak jej postavis znovu! Velmi ekonomicke a chytre, vzdyt stavis za spolecne penize!
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Byl jsi tam vubec nekdy, vzdyt tam vydlazdili cele namesti, to bys zase brecel, ze to cele davaji pryc nebo ze tam nedelaji nic , udelat ten placek davalo smysl i vcetne koleji, proste strilis mimo a to dost casto posledni dobou, radim zlepsit uroven trolleni, alespon tak, aby ses vratil na svou starou uroven.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    DANYSEK: Pomerne jednoduche - nestavet neco, co vim, ze budu muset zase bourat. Ale kdo jsem ja? Pouhy internetovy diskuter.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: a ty odborniku skrze stavarinu, chces nam tedy popsat technologicky postup, jak jinak bys to udelal? :-) Kdyz teda mas tak nutkavou potrebu delat aferu z toho, ze se ta kolej vynda ven - tak predpokladam mas take v rukavu reseni.

    Mas tam uchyceni kolejnic systemem w-tram, tedy s rektifikacnimi prvky zalitymi v betonove desce. Samotna kolej tam musi byt driv, nez se ten (podkladovy) beton vyleje, protoze ono musis precizne vymerit jeji polohu tak, aby ty napevno do betonu zalite prvky byly prave tam, kde maji byt, tedy ve spravne poloze... a cela konstrukce pocita i s tim, ze kolejnici muzes nekdy potrebovat (z jakehokoliv duvodu) vysroubovat - coz samozrejme lze, aniz by kvuli tomu bylo nutne rozbombardovat ten podkladovy beton, ktery tam uz je.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam