• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    PEJR
    PEJR --- ---
    DIVA: To co pises mi absolutne nereklo v cem je tvuj problem..
    DIVA
    DIVA --- ---
    PEJR: brodim pres nej casto a je to nejuzsi faze moji trasy, ten usek co ho musim klickovat. Za me by urcite snesl vice sirky
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PEJR: nepotreboval, jen byly takove napady...
    PEJR
    PEJR --- ---
    DANYSEK: Ten most potreboval rozsirit? Vzdyt by se tam krasne vesla tramvaj, auta, oddelenej cyklopruh i hodnik zaroven, vedle sebe
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, v roce 2019 se "jasalo", jak se bude opravovat a ne bourat... mame rok 2025, v mezicase se doslo k tomu, ze nakonec to je zbourat a postavit repliku lepsi. Samozrejme muzeme couvat mnohem dal v case, tohle handrkovani se tahne hromadu let. A samozrejme za to "nikdo nemuze". Uvahy o rozsirovani byly jiste blbost, na druhou stranu sirsi most prece nutne neimplikuje dalnici uptostred mesta od nikud nikam - co je na vrchu mostu je prece vcelku flexibilni. Vysledkem toho letitiho dohadovani se je ale toliko jen to, ze ted (s tramvaji) neprojedes. V dopravne pomerne kritickym miste. Vysledkem neustaleho preslapovani a dumani je mj. i to, ze se dodnes nepostavilo ani provizorium vedle...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: To uplne nemohl, ale klidne si to muzes myslet.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: A pritom mohl byt Libenak uz davno zbouranej, a misto nej stat novej most.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Je to pruser a dost mozna tramvaje prejizdet Vltavu tady uvidime nejdriv za 10let.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ne, nemam. Jen ti co za to odpovidaji odpovednost jaksi nevyvodi. Vsak oni uz si nejakou vymluvu najdou. Biti za ten slendrian budouu ale nakonec lidi, co za to nemuzou. Minimalne to ze tam tramvaje jeste dlouho neprojedou rozhodne neni neco, co by me tesilo.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ja jsem akorat rada ze si nekdo vsiml a prekvapena, prijemne, ze se to resi. Mas to jinak?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ja ne... to si vyrid s Hribem & spol... :-) Ten pruser jde za nim, zeano.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: co jako? Nechces at jsou tyhle souteze fer? Nechal bys s tim metrostav ukazkove vy**bat?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    no skvele...
    Z citlivé opravy drtivá demolice. Úřad zakázal další práce na Libeňském mostě - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-z-citlive-opravy-drtiva-demolice-urad-zakazal-dalsi-prace-na-libenskem-moste-286873
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TSK hledá koordinátor*ku cyklostaveb, nová pozice má posílit cyklodopravu v Praze - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/2025/09/tsk-hleda-koordinatorku-cyklostaveb-nova-pozice-ma-posilit-cyklodopravu-v-praze/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: tak souhlasím s jedním, dva jsou mimo, ale BLOWUP má přeci jen specifický úhel pohledu, který většina z nás nemá a nevím, co přesně špatného provedl CUKI (i když ano, občas se mýlí, to jo)

    Každopádně, otázka, kolik NYXáků je potřeba na pochopení rekonstrukce horní části Václaváku, je skoro stejně zajímavá, jako kolik se na jeden Václavák vejde Fabií :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    FRK_R23: i reverzní indikátor je použitelný indikátor :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: ty sis vazne to video nepustil cely? ;-) Ono to neni jen o rozebrani dlazby, ono se potrebujou dostat i pod tu kolej - jenze u w-tram je ta kolej tesne nad ucelenym betonovym podkladem... a ne v prostoru mezi prazcema. Ta kolejnice co tam je byla proste potreba uz k tomu, aby se to dalo vybetonovat - tak se ty w-tram systemy proste stavi, nejde "naslepo" nasazet hmozdinky podkladnice a doufat ze to nejak vyjde.. Muzou byt i dalsi duvody - treba volba jineho profilu kolejnice ve zbytku nove budovanych useku (ono i v tramvajove siti se jich pouziva nekolik) - ono i to napojovani neni zas tak trivialni a je nesmysl to mit na 70 metrech jinak jen proto, abys ty a Makrousek mel klid, ze se to nevysroubuje ven.

    Proste tu delate humbuk kolem 2x sedmdesati metru kolejnice, ktera v tom celym reseni je polozka, ktera v ty stavbe je plivnutim do oceanu - a kterou i dopravni podnik (investor) zvladne pouzit jinde, pokud se na Muzeu holt treba nehodi. Nemam ambice lovit a studovat detailni projektovou dokumentaci, protoze restite... s prominutim absolutni picovinu. I ta docasna prelozka dvou pruhu pro auta do prostoru tramvajove trati pod Skretovou je drazsi nez tohle vyndavani koleje - kde to nejdulezitejsi - tedy betonovy podklad vc. uchytu pro ty kolejnice zustava zachovany.

    GREW: nemohli to udelat, protoze nebylo jasny kudy presne ta tramvaj povede. Vsak proto ty betony w-tramu konci tam kde konci. Jasne, mohli tam "teoreticky" nacpat vic zelezobetonu vsude plosne, abyste vy meli klid... nebo byste zrovnatak nadavali, ze se utraci zbytecne, zeano ;-) O presne trase tramvaje v roce 2018 rozhodnuto nebylo. Tudiz ani dal nebylo jasne - jenze bez toho ten w-tram dal ani resit nemuzes. Ono to obcas chce i umet pracovat s casovou osou a tu vec na krku pouzivat k mysleni.... a viz vyse, zbijeckama se na ten vybetonovany usek, kde je w-tram uz hotovy neutoci. A znovu zopakuju, ze humbuk kolem samotne kolejnice je picovina - to stavebne nejdulezitejsi (co zpravidla oci bezne nevidi) zustava uz netknuty.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ne, melo se to tenkrat udelat tak, ze by uz to dneska nebylo potreba cely rozkopat, aby se opravil strop stanice metra, tzn. mel se ten strop opravit uz tenkrat. A dneska by se uz jenom rozebral ten usek, kde se primo budou pokladat koleje... A ano, je celkem jasny, ze ty kostky se nevyhodej, ale pouzijou znovu (i kdyz v cr bych nedivil, ani kdyby se vyhodily a nakoupily novy), ale furt tu mas nakou praci a jeji cenu. Btw. ten obrazek, kterej sem sem daval je z clanku, ve kterem je casosberny video, na kterym je bagr, kterej se na ty stavbe v prubehu cca dvou tydnu prakricky nehnul... https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-casosberne-video-praci-u-muzea-v-praze-v-hlavni-roli-bily-bagr-40531202
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ty si vazne myslis, ze kdyz se na takovym miste svarujou koleje, ze se musej "vyndat"? Jako, ze ty koleje vyndaj, svarej a pak je tam zase vratej? Neni to nahodou tak, ze staci rozebrat dlazbu cca 2-3 metry ctvrecni v miste toho budouciho spoje, svari se to a zase ta dlazba vrati?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: mimochodem, to co je ted rozkopany, tak tam tramvajova kolej uz badumtss... vubec polozena nebyla... toliko k Makrouskovo "aferam". Ano, ze se bude stropni deska delat se vedelo... stejne jako se dela uz nekolik let na Florenci (kde zrovnatak vznikaji provizoria, aby se tam dalo projet - ano, mohli to tam zavrit, ze? 😁 ). A samozrejme vyndane dlazebni kosty se daj recyklovat, zeano. Vsak i proto to betonovani desky pro tramvajovou trat skoncilo tam kde skoncilo (ono take v te dobe jeste nebyla ani znamo, kudy dal to presne pujde).. a soucasne plati, ze prostor kolem Muzea si v case jeho stoleteho vyroci nejakou kultivaci neprekvapive zaslouzil. Ono ty dlazky nikdo nerozemele na prach, ony se daj znova pouzit (a dela se to naprosto bezne). Furt to tam nejakych ~7 let slouzilo. Nebo tam mel zustat nejakej hnusnej kus asfaltu?

    DIVA
    DIVA --- ---
    Dneska jsem byla na stavbe co navazuje shora od vinohradske. Co bych mela pripadne nafotit kdybych se tam zas dostala. Celkovou situaci nebo neco specificky? Na te stavbe dole primo na vaclavaku se obcas taky nachomejtnu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam