• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    FRK_R23: i reverzní indikátor je použitelný indikátor :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: ty sis vazne to video nepustil cely? ;-) Ono to neni jen o rozebrani dlazby, ono se potrebujou dostat i pod tu kolej - jenze u w-tram je ta kolej tesne nad ucelenym betonovym podkladem... a ne v prostoru mezi prazcema. Ta kolejnice co tam je byla proste potreba uz k tomu, aby se to dalo vybetonovat - tak se ty w-tram systemy proste stavi, nejde "naslepo" nasazet hmozdinky podkladnice a doufat ze to nejak vyjde.. Muzou byt i dalsi duvody - treba volba jineho profilu kolejnice ve zbytku nove budovanych useku (ono i v tramvajove siti se jich pouziva nekolik) - ono i to napojovani neni zas tak trivialni a je nesmysl to mit na 70 metrech jinak jen proto, abys ty a Makrousek mel klid, ze se to nevysroubuje ven.

    Proste tu delate humbuk kolem 2x sedmdesati metru kolejnice, ktera v tom celym reseni je polozka, ktera v ty stavbe je plivnutim do oceanu - a kterou i dopravni podnik (investor) zvladne pouzit jinde, pokud se na Muzeu holt treba nehodi. Nemam ambice lovit a studovat detailni projektovou dokumentaci, protoze restite... s prominutim absolutni picovinu. I ta docasna prelozka dvou pruhu pro auta do prostoru tramvajove trati pod Skretovou je drazsi nez tohle vyndavani koleje - kde to nejdulezitejsi - tedy betonovy podklad vc. uchytu pro ty kolejnice zustava zachovany.

    GREW: nemohli to udelat, protoze nebylo jasny kudy presne ta tramvaj povede. Vsak proto ty betony w-tramu konci tam kde konci. Jasne, mohli tam "teoreticky" nacpat vic zelezobetonu vsude plosne, abyste vy meli klid... nebo byste zrovnatak nadavali, ze se utraci zbytecne, zeano ;-) O presne trase tramvaje v roce 2018 rozhodnuto nebylo. Tudiz ani dal nebylo jasne - jenze bez toho ten w-tram dal ani resit nemuzes. Ono to obcas chce i umet pracovat s casovou osou a tu vec na krku pouzivat k mysleni.... a viz vyse, zbijeckama se na ten vybetonovany usek, kde je w-tram uz hotovy neutoci. A znovu zopakuju, ze humbuk kolem samotne kolejnice je picovina - to stavebne nejdulezitejsi (co zpravidla oci bezne nevidi) zustava uz netknuty.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ne, melo se to tenkrat udelat tak, ze by uz to dneska nebylo potreba cely rozkopat, aby se opravil strop stanice metra, tzn. mel se ten strop opravit uz tenkrat. A dneska by se uz jenom rozebral ten usek, kde se primo budou pokladat koleje... A ano, je celkem jasny, ze ty kostky se nevyhodej, ale pouzijou znovu (i kdyz v cr bych nedivil, ani kdyby se vyhodily a nakoupily novy), ale furt tu mas nakou praci a jeji cenu. Btw. ten obrazek, kterej sem sem daval je z clanku, ve kterem je casosberny video, na kterym je bagr, kterej se na ty stavbe v prubehu cca dvou tydnu prakricky nehnul... https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-casosberne-video-praci-u-muzea-v-praze-v-hlavni-roli-bily-bagr-40531202
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ty si vazne myslis, ze kdyz se na takovym miste svarujou koleje, ze se musej "vyndat"? Jako, ze ty koleje vyndaj, svarej a pak je tam zase vratej? Neni to nahodou tak, ze staci rozebrat dlazbu cca 2-3 metry ctvrecni v miste toho budouciho spoje, svari se to a zase ta dlazba vrati?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: mimochodem, to co je ted rozkopany, tak tam tramvajova kolej uz badumtss... vubec polozena nebyla... toliko k Makrouskovo "aferam". Ano, ze se bude stropni deska delat se vedelo... stejne jako se dela uz nekolik let na Florenci (kde zrovnatak vznikaji provizoria, aby se tam dalo projet - ano, mohli to tam zavrit, ze? 😁 ). A samozrejme vyndane dlazebni kosty se daj recyklovat, zeano. Vsak i proto to betonovani desky pro tramvajovou trat skoncilo tam kde skoncilo (ono take v te dobe jeste nebyla ani znamo, kudy dal to presne pujde).. a soucasne plati, ze prostor kolem Muzea si v case jeho stoleteho vyroci nejakou kultivaci neprekvapive zaslouzil. Ono ty dlazky nikdo nerozemele na prach, ony se daj znova pouzit (a dela se to naprosto bezne). Furt to tam nejakych ~7 let slouzilo. Nebo tam mel zustat nejakej hnusnej kus asfaltu?

    DIVA
    DIVA --- ---
    Dneska jsem byla na stavbe co navazuje shora od vinohradske. Co bych mela pripadne nafotit kdybych se tam zas dostala. Celkovou situaci nebo neco specificky? Na te stavbe dole primo na vaclavaku se obcas taky nachomejtnu.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: hezky sis sam odkazal video, ze kteryho je jasne videt ze potrebujes pristup k celymu profilu kolejnice, mozna by sis to mel lip prohlidnout a nekoukat jen na ten kyblicek 🤣 Jak nam ten postup ze ~135 sekundy udelas u kolejnice, co je zapustena v dlazbe? Nic ve zlym, ale pokud placas kraviny typu, ze se to nemusi z ty dlazby vyndat... tak bys mel vratit diplom 😁
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Pánové, jestli jsou na nyxu ID která opravdu nemá cenu poslouchat, tak je to Danysek, Makrousek (tyvole co to máte s těma zdrobnelinama??), Blowup a Cuki. Tahle čtveřice jezdců z apokalypsy proslula snad jedině tím, že se zásadně mýlí takřka ve všem.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ke svareni dvou kolejnic k sobe fakt nepotrebujes moc prostoru a prakticky se prave ze svarujou "z vrchu" viz treba https://www.youtube.com/watch?v=ENvjFV8TXmU (btw. sem vystudovanej strojar, mam celkem dost zkusenosti se svarovanim a u toho svarovani kolejnic termitem sem i parkrat byl...) Co se tyka situace, tak jak to tam vypada ted aktualne nevim, proto sem Makrouska prosil o foto, ale kdyz sem tam byl naposledy, tak spodni (blize k Vaclavaku) cca 1/3 - 1/2 toho v roce 2018 udelaneho useku, byla totalne rozkopana (viz foto), coz bodle me fakt neni potreba, pokud jen potrebujes napojit koleje, takze se delalo asi z jineho duvodu. Nekde sem cet, ze rozkopany to ted je kvuli stropu metra, coz je pripadne prave podle me ten problem. Proc se to ted rozkopalo, kvuli oprave stropu metra a ta oprava stropu metra se neudala uz v tom roce 2018...?

    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: no a to jsme u toho, ze na to abys to mohl napojit to musis vyndat... treba proto, abys ty koleje svaril k sobe :-) Ono to potrebujes provarit jaksi v celem profilu kolejnice a to "z vrchu" fakt neudelas. Ano, to reseni je na cisto... ale take je to udelane tak, ze to treba i z provoznich duvodu muzes snadno rozebrat a napriklad opravit lom kolejnice nebo ji vymenit... aniz bys to kvuli tomu musel cely rozbombardovat. To ze odendas vrchni dlazku a povolis srouby schovany pod tim fakt neni zadne dramaticke predelavani. Ono samozrejme cely system w-tram pocita krom jineho i s nejakou udrzbou. A tady se dela humbuk z neceho, co se dela i behem udrzby... kdy cas od casu je zadouci mj. zkontrolovat dotazeni sroubu, ktere tu kolejnici drzi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    GREW: Nic jako “na cisto” v tomto pripade neni mozne, technologicky to nelze, to uz tady bylo vysvetleno. Rozhodne se tam vsechno nerozkopalo, vyfotim az pojedu nekdy kolem.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK:
    ONDRAT: Ja vam nevim panove, ale co si tak pamatuju, tak ten plac s kolejema, mezi Narodnim muzeem a Federalnim schromazdenim se v roce 2018 delal s tim, ze to je "na cisto" a ze uz to tak ma zustat a koleje z Vinohradske a z Vaclavaku se uz na to jenom napoji, takze podle me, je celkem zarazejici, ze se to tam ted zase cely rozkopalo a cely se predelava... Viz treba https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/nove-koleje-u-narodniho-muzea-zatim-nikam-nepovedou-napojeni-dostanou-az-za-tri-roky-75661 nebo https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2018080503
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Na co stavet provizorni most, kdyz muzes postavit rovnou ten finalni? Uvazuj logicky prece!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: jojo... usetris 😁 kolem stavby D0 a I/12 ted takovych dle Makrouska "zbytecnych" docasnych prelozek vznika hned nekolik. No co, asi chlapec preferuje skutecne kolabujici dopravu, kdyz se to podle nej nema delat 🤣
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ale tak zase bez prelozek usetris.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    MAKROUSEK: ale ono se nic nebouralo... nebo nechapes vyznam slova "bourat".
    MAKROUSEK: ne, koleje nebouraj, koleje jen odsroubovali :-) Ale na to, aby to tam pred par lety mohli vybetonovat je tam jaksi... potrebovali.

    Dle tve logiky "nestavet neco, co se vim ze budu muset zase bourat" teda nemeli delat ani tu provizorni prelozku.... magistralu proste zavrit. Protoze tu provizorni prelozku postavili prave s tim, ze ji za par mesicu zbouraj...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Coz se bezne deje, bourani je casto bezna soucast inzenyrskych staveb. S developmentem bytovych domu to nelze uplne srovnavat, ale predstava, ze tam se kvuli technologickym postupum nic neboura je vskutku naivni.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Ve svete realne stavariny za statni penize. Predstav si developera, co postavi zakladovou desku, pak ji vyboura a postavi znova. Aby to stalo vic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    MAKROUSEK: Neni na tom nic vtipne, vitej ve svete realne stavariny.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ONDRAT: Vtipne, vtipne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam