• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale asi kdyby se aspon pokracovalo tim smerem, tak jsme dnes uz dal... ono podle me je proste rozdil, kdyz se "doladi" podoba novostavby (repliky), nez kdyz do toho celyho hodi vidle, rekne se ze vsecko bude jinak... aby se po par letech zjistilo, ze to jinak je vlastne nerealny - cize navrat zpet o par let. Promrhanej cas. Coz u stavby, kde se tricet let vi ze se s ni neco udelat musi proste pruser je. Kdyz se to okoreni diletantismem v politickem vedeni, co po vysoutezeni rekonstrukce rekne, ze se bude delat neco jinyho... problem tech "pravnich" veci je, ze se mozna vlecou, ale muzou te nepekne dobehnout. Ve finale jsme u podobneho "bohemstvi", co predvedl Bartos na MMR s digitalizaci, tam ty jeho vyberka narazily obdobne. Hrib (i s cenou) mlzil podobne, pritom je sam od pocatku u toho "smeteni" novostavby ze stolu ucasten... no, vysledkem tehlech hricek je ale to, ze dopravne to tady bude (co se MHD tyce) dost nahovno.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Uz jsme to tady resili drive docela podrobne, ten navrh mostu, ktery zajistoval Dolinek byl neprojednatelnej.
    PEJR
    PEJR --- ---
    DIVA: To co pises mi absolutne nereklo v cem je tvuj problem..
    DIVA
    DIVA --- ---
    PEJR: brodim pres nej casto a je to nejuzsi faze moji trasy, ten usek co ho musim klickovat. Za me by urcite snesl vice sirky
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    PEJR: nepotreboval, jen byly takove napady...
    PEJR
    PEJR --- ---
    DANYSEK: Ten most potreboval rozsirit? Vzdyt by se tam krasne vesla tramvaj, auta, oddelenej cyklopruh i hodnik zaroven, vedle sebe
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no, v roce 2019 se "jasalo", jak se bude opravovat a ne bourat... mame rok 2025, v mezicase se doslo k tomu, ze nakonec to je zbourat a postavit repliku lepsi. Samozrejme muzeme couvat mnohem dal v case, tohle handrkovani se tahne hromadu let. A samozrejme za to "nikdo nemuze". Uvahy o rozsirovani byly jiste blbost, na druhou stranu sirsi most prece nutne neimplikuje dalnici uptostred mesta od nikud nikam - co je na vrchu mostu je prece vcelku flexibilni. Vysledkem toho letitiho dohadovani se je ale toliko jen to, ze ted (s tramvaji) neprojedes. V dopravne pomerne kritickym miste. Vysledkem neustaleho preslapovani a dumani je mj. i to, ze se dodnes nepostavilo ani provizorium vedle...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: To uplne nemohl, ale klidne si to muzes myslet.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: A pritom mohl byt Libenak uz davno zbouranej, a misto nej stat novej most.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Je to pruser a dost mozna tramvaje prejizdet Vltavu tady uvidime nejdriv za 10let.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ne, nemam. Jen ti co za to odpovidaji odpovednost jaksi nevyvodi. Vsak oni uz si nejakou vymluvu najdou. Biti za ten slendrian budouu ale nakonec lidi, co za to nemuzou. Minimalne to ze tam tramvaje jeste dlouho neprojedou rozhodne neni neco, co by me tesilo.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ja jsem akorat rada ze si nekdo vsiml a prekvapena, prijemne, ze se to resi. Mas to jinak?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ja ne... to si vyrid s Hribem & spol... :-) Ten pruser jde za nim, zeano.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: co jako? Nechces at jsou tyhle souteze fer? Nechal bys s tim metrostav ukazkove vy**bat?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    no skvele...
    Z citlivé opravy drtivá demolice. Úřad zakázal další práce na Libeňském mostě - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-z-citlive-opravy-drtiva-demolice-urad-zakazal-dalsi-prace-na-libenskem-moste-286873
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TSK hledá koordinátor*ku cyklostaveb, nová pozice má posílit cyklodopravu v Praze - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/2025/09/tsk-hleda-koordinatorku-cyklostaveb-nova-pozice-ma-posilit-cyklodopravu-v-praze/
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: tak souhlasím s jedním, dva jsou mimo, ale BLOWUP má přeci jen specifický úhel pohledu, který většina z nás nemá a nevím, co přesně špatného provedl CUKI (i když ano, občas se mýlí, to jo)

    Každopádně, otázka, kolik NYXáků je potřeba na pochopení rekonstrukce horní části Václaváku, je skoro stejně zajímavá, jako kolik se na jeden Václavák vejde Fabií :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    FRK_R23: i reverzní indikátor je použitelný indikátor :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    GREW: ty sis vazne to video nepustil cely? ;-) Ono to neni jen o rozebrani dlazby, ono se potrebujou dostat i pod tu kolej - jenze u w-tram je ta kolej tesne nad ucelenym betonovym podkladem... a ne v prostoru mezi prazcema. Ta kolejnice co tam je byla proste potreba uz k tomu, aby se to dalo vybetonovat - tak se ty w-tram systemy proste stavi, nejde "naslepo" nasazet hmozdinky podkladnice a doufat ze to nejak vyjde.. Muzou byt i dalsi duvody - treba volba jineho profilu kolejnice ve zbytku nove budovanych useku (ono i v tramvajove siti se jich pouziva nekolik) - ono i to napojovani neni zas tak trivialni a je nesmysl to mit na 70 metrech jinak jen proto, abys ty a Makrousek mel klid, ze se to nevysroubuje ven.

    Proste tu delate humbuk kolem 2x sedmdesati metru kolejnice, ktera v tom celym reseni je polozka, ktera v ty stavbe je plivnutim do oceanu - a kterou i dopravni podnik (investor) zvladne pouzit jinde, pokud se na Muzeu holt treba nehodi. Nemam ambice lovit a studovat detailni projektovou dokumentaci, protoze restite... s prominutim absolutni picovinu. I ta docasna prelozka dvou pruhu pro auta do prostoru tramvajove trati pod Skretovou je drazsi nez tohle vyndavani koleje - kde to nejdulezitejsi - tedy betonovy podklad vc. uchytu pro ty kolejnice zustava zachovany.

    GREW: nemohli to udelat, protoze nebylo jasny kudy presne ta tramvaj povede. Vsak proto ty betony w-tramu konci tam kde konci. Jasne, mohli tam "teoreticky" nacpat vic zelezobetonu vsude plosne, abyste vy meli klid... nebo byste zrovnatak nadavali, ze se utraci zbytecne, zeano ;-) O presne trase tramvaje v roce 2018 rozhodnuto nebylo. Tudiz ani dal nebylo jasne - jenze bez toho ten w-tram dal ani resit nemuzes. Ono to obcas chce i umet pracovat s casovou osou a tu vec na krku pouzivat k mysleni.... a viz vyse, zbijeckama se na ten vybetonovany usek, kde je w-tram uz hotovy neutoci. A znovu zopakuju, ze humbuk kolem samotne kolejnice je picovina - to stavebne nejdulezitejsi (co zpravidla oci bezne nevidi) zustava uz netknuty.
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ne, melo se to tenkrat udelat tak, ze by uz to dneska nebylo potreba cely rozkopat, aby se opravil strop stanice metra, tzn. mel se ten strop opravit uz tenkrat. A dneska by se uz jenom rozebral ten usek, kde se primo budou pokladat koleje... A ano, je celkem jasny, ze ty kostky se nevyhodej, ale pouzijou znovu (i kdyz v cr bych nedivil, ani kdyby se vyhodily a nakoupily novy), ale furt tu mas nakou praci a jeji cenu. Btw. ten obrazek, kterej sem sem daval je z clanku, ve kterem je casosberny video, na kterym je bagr, kterej se na ty stavbe v prubehu cca dvou tydnu prakricky nehnul... https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-casosberne-video-praci-u-muzea-v-praze-v-hlavni-roli-bily-bagr-40531202
    GREW
    GREW --- ---
    DANYSEK: Ty si vazne myslis, ze kdyz se na takovym miste svarujou koleje, ze se musej "vyndat"? Jako, ze ty koleje vyndaj, svarej a pak je tam zase vratej? Neni to nahodou tak, ze staci rozebrat dlazbu cca 2-3 metry ctvrecni v miste toho budouciho spoje, svari se to a zase ta dlazba vrati?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam