• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    KUTAS: Tak treba Kobylisy - Bohnice - Podbaba - pomezi Divoka Sarka / Dejvice - Nadrazi Veleslavin (x) - Brevnov - Kosire - Nove Butovice (x) - Velka Ohrada - Barrandov - Branik - nejaky decko (x)- Budejovicka (x) - Michle - Sporilov - Zahradak - Depo Hostivar (x) - Malesice - Kyje - Hloubetin (x) - Kbely - Letnany (x) - Hodkovicky s tim, ze Letnany -> Kobylisy by zajistovalo cecko. Proste doopravdy okruzni, spojujici periferie. To Praze v ramci MHD zoufale chybi. Pochopitelne pouzit soupravy, ktere muzou jezdit po prvrchu a la Viden, aby nebylo nutno vsechno kutat.

    (x) = prestupni.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: viz předchozí. Nedožijem se toho asi nikdo, budeme rádi aspoň za jižní větev okružní tramvaje, řekl bych.

    Metro chybí na Žižkově, tam by asi víc než okružní ocenili přímé spojení do centra, i když tramvají to nemají úplně z ruky. Celá větev z Edenu po Českomoravskou (případně Vysočanskou) mi není jasná... mělo by to skutečně mít jednu zastávku v nové čtvrti mezi Žižkovama a Malešicema a jednu na Jarově, ale jinak to není jasné. Želivského dává smysl jako přestup, ale ne dopravně, na hřbitov takové davy nemíří. Ale zase sdružit Želivského s terminálem pro nemocnici na Vinohradech by smysl dávalo...

    Většina těch průpletů by dávala smysl ve stylu Můstek, kde vestibul pro B je vlastně úplně jinde, než původní 2 vestibuly.

    Smíchovské nádraží: vestibul O by byl na konci Radlické a obsluhoval nově vznikající čtvrť na místě zrušení části nádraží.
    Nádraží Holešovice: vestibul O by byl na Ortenově náměstí.
    Želivského: vestiblul O by byl někde u Vinohradské nemocnice.
    Letná: tam by se mohlo protáhnout D z Petrského náměstí a kombinace vestibilů D a O by mohly Letnou pokrýt docela důkladně (D by mohlo končit na Letenském náměstí v prostoru dnešní Billy, O by mělo vestibul víc směrem k OC Stromovka...)

    Ale celé to je pro projektování na desetiletí a na konzultace s místními obyvateli a tak. Víceméně mi přijde mimo jen ten developerský plán, který unikl do médií a který ani není pořádně okružní. Občas mi to vychází, že bez nějakých divokých kliček se to trefuje do řídce osídlených území. A i tam by se mohly objevit stanice, třeba jen ve stylu výtahové šachty (bez eskalátorů)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: jo tak toho se nedožiju... jak bys to trasoval jinak a proč?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KUTAS: Neznáš projekt okružní trasy metra? :-)
    Okružní linka metra v Praze – Wikipedie
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Okru%C5%BEn%C3%AD_linka_metra_v_Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    XCHAOS: co je okružní trasa O a jak to teda trasuješ? :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: hele, nevím, to bych si pak musel zaplatit prémiovku, abych to obnovil :-) Každopádně, i když přímo zaměstnat se v TSK se mi asi nechce (viz níže, to místo koordinátora pro cyklodopravu je lákavé, kromě toho, že by na mě pak nějaký motaktivisté zřejmě spáchali atentát :-), tak mi ta doprava docela zajímá...
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Zruš mu ignore a enjoy :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: přitom já bych se Danýskem klidně bavil o okružní trase O, kterou trasuju trochu jinak, než developeři ;-)
    BESH
    BESH --- ---
    XCHAOS: Ja tady dal tech ignoru vic a mam tu vicemene mrtvo. :)
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    XCHAOS: Tak to jsme na tom stejně :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FRK_R23: problém tohohle klubu, kterého bych se rád účastnil víc, je, že všechno je tu odpověď pro id DANYSEK, kterého ale mám v ignore. Takže mi tu dost chybí kontext ;-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: tak ano, ale tam (a nejen tam) to probiha jak popisuju... duplicitne se ty zmeny propisuji i do UP... holt urednicci muzou vykazovat cinnost 🤣
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Davam ti nahlednout do praxe ohledne staveni v okoli Libenskeho mostu, ktereho jsem se jako architekt ucastnil, co si z toho vezmes necham na tobe.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: porad je zavaznej starej UP... nemuzes pracovat s MP stylem "on nekdy nakonec asi bude". MP je porad jen vlhkej sen a nikoliv zavazny dokument - aneb ani nemuzes neco formalne smest ze stolu jen proto, ze MP to uz vidi treba jinak nez UP. Tam kde je echt zajem se to duplicitne do UP cestou zmenovyho kolecka na zastupitelstvu propise... ale ve finale ten diletantismus vede k tomu, ze par lidi muze vykazovat cinnost navic a neschvaleny MP jim vlastne vyhovuje.

    Ve finale to muze mit i vtipny konsekvence co se metra D tyce, smer do centa je v MP tak nejak jinak nez v UP... a pokud bude nekdo chtit tu stavbu povolit a nebude MP, pak uredni siml bude vesele rehtat se zmenou UP, zeano... a takovejch veci tam je vic.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Stuj si za cim chces, v prubehu tech 5let doslo k pripominkovani MP a vicemene se zacalo planovat podle nej.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a jaktoze v roce 2019 byl UP problem a v roce 2024 magicky uz ne? :-) MP porad neni. Ano, ta Dolinkovina byla o tom sirsim moste - ale tak nam fundovane odpovez na otazku, co ze za tech ~5 let zmenilo, ze najednou "jde" z pohledu uzemne-planovaci dokumentace bourat a pred peti roky to "neslo". Ja si proste stojim za tim, ze kdyby se v roce 2019 jen reklo, ze se pujde cestou repliky, tak jsme dnes nekde jinde... a vlastne ani nenastane ten dnesni pruser u UOHS.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Je to mnohem slozitejsi, bylo nejrozumnejsi to shodit, stejne by to neslo projednat. UP tam mel spoustu navaznosti, ktere uz stejne neslo naplnit - napr. tunel z mostu smerem ke Krizi nebo kamsi atd. Pak jeste byla tzv. zmena 1000.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: no to je jedna z dalsich mnoha ostud... mel platit uz od roku 2020, mame rok 2025.... jen metropolitni plan porad nemame :D Jinak ve vztahu k Libenaku je to spis vymluva - dokud Metropolitni plan neni, jede se podle stareho UP... vc. toho, ze se do nej porizujou zmeny, zeano.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To neslo, protoze se zacal menit Uzemni plan, resp. kreslit Metropolitni. To smeteni predchozi projektu by se stalo tak jako tak, akorat mozna jeste mnohem pozdeji.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ale asi kdyby se aspon pokracovalo tim smerem, tak jsme dnes uz dal... ono podle me je proste rozdil, kdyz se "doladi" podoba novostavby (repliky), nez kdyz do toho celyho hodi vidle, rekne se ze vsecko bude jinak... aby se po par letech zjistilo, ze to jinak je vlastne nerealny - cize navrat zpet o par let. Promrhanej cas. Coz u stavby, kde se tricet let vi ze se s ni neco udelat musi proste pruser je. Kdyz se to okoreni diletantismem v politickem vedeni, co po vysoutezeni rekonstrukce rekne, ze se bude delat neco jinyho... problem tech "pravnich" veci je, ze se mozna vlecou, ale muzou te nepekne dobehnout. Ve finale jsme u podobneho "bohemstvi", co predvedl Bartos na MMR s digitalizaci, tam ty jeho vyberka narazily obdobne. Hrib (i s cenou) mlzil podobne, pritom je sam od pocatku u toho "smeteni" novostavby ze stolu ucasten... no, vysledkem tehlech hricek je ale to, ze dopravne to tady bude (co se MHD tyce) dost nahovno.
    DIVA
    DIVA --- ---
    PEJR: nepovažuju to za problem, jen konstatuju, ze pred libenakem nahodim 30% soustredeni na preziti nahoru a za nim ho muzu shodit
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Uz jsme to tady resili drive docela podrobne, ten navrh mostu, ktery zajistoval Dolinek byl neprojednatelnej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam