• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: No já tě chválím, nevidím zas takovej rozdíl mezi kolem, elektrokolem, koloběžkou nebo skůtrem. Já žiju v bytě, takže pro mě je ten skůtr krapet komplikovanější a navíc mám rád šlapání (divný co?)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Ano, mam domek, takze doma je v garazi. A zaparkovat? Za poslednich 5 mesicu se mi asi 2x stalo, ze jsem v Purkynove vedle Quadria nezaparkoval. A ne, nikdy nestojim na chodniku, normalne na miste pro auta. Proste VZDYCKY se najde nekdo, kdo trosku blbe zaparkoval, a je mezi podelne stojicima autama dostatecna mezera tak, abych se tam v pohode vesel, a zaroven obe auta mohla v pohode vyjet. O tom, ze i do budovy nad stanici metra je to (rano vzdy, odpoledne zpet dle porovozu) na skutru rychlejsi (jen teda o nejakych 5 minut, ale clovek se nemusi mackat ve vydychanym metru, a hlidat jizdni rad busu), coz je dost smutna vizitka MHD.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Když ho parkuješ u baráku a máš ho pak kde zaparkovat v místě kam jedeš, tak určitě rychlejší bude. Ale skutečně to tak ve všech případech je?
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Jakykoli skutr - hold my beer...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jaký kecy? Já tě slušně zvu a ty ani nepoděkuješ, tolik k tvojí slušnosti.

    Pro mě je kolo nejrychlejší, nikde přece neargumentuju tím, že to tak je pro každého, já si totiž bydlení i podle toho vybral.

    "Fanatické kecy byl vtip", jednoznačně rozpoznatelný VTIP. Akceptuji, že každý vnímá rizika jinak, tvrdím snad něco jiného? Vždyť ty rizika uznávám pokaždé, když se o tom bavíme.

    Tak ještě jednou, kdykoliv se se mnou můžeš vydat na cestu, klidně pojeďme na periférii, ať vidíš jak mi to jde.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: kdybych resil jenom cas a ne nejake vznesene veci typu uhlikova stopa, tak nicim jinym nez autem jezdit nebudu. Protoze v mych relacich je auto 2x rychlejsi nez MHD, oproti kolu tak 2,5x - diky tomu, ze se clovek snazi ty fakt nejhorsi mista objizdet (takze ano, je to pekna kochaci cesta, ale rozhodne ne rychla). Je holt videt, ze bydlis blizko centra u Palmovky, tam ty dopravni moznosti jsou jiny nez nekde na periferii. Az se dostavi D0 a I/12, tak se to o dost zlepsi, ale ted to proste stoji za hovno. A jeste par let bude.

    ONDRAT: ano, svym zpusobem na klasicky kolo ze zdravotnich duvodu nemuzu, ale kolobezka je pruchozi a oblibena. Tak si nech ty kecy od cesty, ze ty cesty neznam a ze jen hledam duvody, proc neco nejde. Ty moznosti proste nejsou - presneji receno rizika prevazuji a ty holt odmitas akceptovat fakt, ze kazdy ta rizika vnima jinak. Ponechat si samozrejme muzes co chces dle libosti, ale fanaticke kecy o zakazovani cehokoliv jineho nez ty uznavas si nech od cesty :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Tak to byl jednoznačný vtip, takže spíš vnímej můj projev dlouhodobě. Ničí volbu nesoudím, nebo to prokaž. Nikdy jsem nenapsal, že si nemůže každý svobodně vybrat, jak se chce přepravovat.

    A samozřejmě, že najdeš 100+1 překážek proč něco nejde a proč zrovna ty na kole jet nechceš/nemůžeš, ale za to já nemůžu. Požaduješ něco co nelze okamžitě splnit a pro mě to není důvod na kole nejet.
    Já si s dovolením ponechám svoji cyklojízdu, ty si ponech co uznáš za vhodné, já tě nijak neomezuju přece.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    XCHAOS: Čas je zásadní no, kolo je fakt nejrychlejší, když počítáš docházkovou vzdálenost k autu/zastávce a čas na zaparkování.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ja nesoudim tvoji volbu... ty soudis volbu ostatnich. A v tom je ten problem :-) A projevy jako tyto samozrejme fanaticke jsou.

    A ano, bavime se o tom "jenom se k ni dostat". Treba A44 od Kutnohorske je fajn, ale musis se k ni nejak dostat. Treba po Dolnomecholupsky, ktera je ted plna nakladaku, protoze tam stavej novy bytovky a ti debylove v nakladacich s valnikem na trech napravach se s tim rozhodne neserou, pokud jde o dodrzovani nejakejch odstupu. Dojedes po "polostezce" A248 do Dubce a diky stavbe D0 jses na tom podobne. Nektery cesty jsou jako bonus rozbombardovany uplne a neprujezdny - tedy ano, kdyz jses drzoun, co si vytre prdel zakazy, tak to "nejak" mozna projedes, ale "koser" cesta to proste neni. A i tam kde legalne muzes je to v rezimu "dej nakladaku prednost". Opravdu vyborne :-) Jasne, pokud ti je ukradeny, ze te ten nakladak smete, pak je to tvoje volba.

    RANO: a tak nektery muzes mit prosly. Manzelka cestu od puvodniho bytu do prace na Vinohradech znala z pesich prochazek a na rovinu prohlasila, ze do toho marastu ji na kole nikdo nedostane. A to na kole jezdi velmi intenzivne. V podobnem rezimu je i dnes... realne jsme doiterovali k tomu, ze kolo je dobre na cestu k vlaku a pak ke kancelari, ale tam zas narazis na to, ze ty vlaky jsou natriskany i bez kol na predstavku...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    ONDRAT: tak elektrokolo je maximálně praktický, dnes jsem taky zajel k jednomu klientovi na elektrokole, protože proč proboha jinak? MHD do vilových čtvrtí moc nezajíždí, jsou tam velké docházkové vzdáleností, pouštět se do změti jednosměrek autem mi nebaví (na kole je v nejhorším ignoruju :-)) a to nemluvím o zdržení na křižovatkách... na kole předjedu jakoukoliv kolonu.

    Auto mi přijde na hlavu, když jediné, co vezu, je většinou nějaký malý kousek elektroniky (třeba dnes). A průměrná rychlost tramvaje v Praze je asi 17 km/h (po započtení zastávek), na to je život příliš krátký...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    RANO: Tohle je těžký někomu vysvětlit, já skutečně jezdím každý den. Kolem 20km, různé trasy a za fanatika bych se skutečně neoznačil. Jsem toho názoru, že se to dá a není to zdaleka tak hrozný, jak se někteří snaží prezentovat.
    RANO
    RANO --- ---
    ONDRAT: To předpokládám, proto mi připadá úsměvné, když halucinuje o tom, jaká úskalí asi tak na lidi, co to podstupují, mohou čekat. Zápal plic, ó božínku.

    DANYSEK: Někdo by s tou infrastrukturou měl něco dělat!
    Srsly, jako jo, ale jedna věc je i to, že lidem, co pravidelně na kole jezdí, připadají často rizikový jiný úseky a volí si trasy jinak, než ty nad mapou Prahy.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Nikoliv, akceptuju, rizika si uvědomuju, ale dokážu je také minimalizovat, o čemž bych tě rád přesvědčil, ale nechceš, nevadí, ale pak prosím nesuď moji volbu městské přepravy. Já také tvoji volbu nesoudím a nečastuju tě označením "fanatik", když o tom zjevně nic nevím a přestože tak působíš.

    Jinak zrovna v tebou vyjmenovaných je docela slušná páteřní oddělená infra (jenom se na ní dostat, nicméně přiznávám, že je spíše turistického charakteru), ale to jako denní necyklista nemůžeš vědět.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ztrata casu, ty proste neakceptujes to, ze nekdo si rizika vyhodnocuje jinak nez ty a nehodla zbytecne riskovat. A je naprosto irelevantni, ze tobe to rizikovy neprijde - hrdinu jsou plny hrbitovy zejo :-) Infrastruktura pro pohyb na kole (ale i pesky) neni v perifernich castech zadna selanka, nekde se te silnici proste nemas sanci vyhnout, protoze "chodnik je zbytecny". Klidne zamachruj pastelko v mape, ale od Skalky smerem na vychod (Mecholupy, Dubec, Pocernice, Kolodeje, Bechovice) je ta infrastruktura proste bidna a casto te nuti se motat po uzky silnicce, kde ma problem se vejit i autobus.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jakej nejezdim jenom na trase Liben - Hradcanska, muzem i kdekoliv jinde, jak budes chtit, ale zatim se mi dostava pouze vymluv a posmesku z tvoji strany.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a k cemu mi bude tvoje jezdeni od Kotlasky do centra, kdyz tam se vubec nepohybuju? :-) Ono se to machruje z mist, kde ta infrastrukura skutecne pouzitelna je, ale to neni univerzalni a vseobjimajici generel. Perifernejsi casti prahy jsou obecne mistem, na ktere se rado dlabe - a je fuk, jestli se bavime o chodnikach, cyklostezkach a nebo i obsluznosti, co se hromadne dopravy tyce. To vis, ze jsou i po Praze obydlena mista, kde se na doporucene dochazkove vzdalenosti k nejblizsi zastavce proste a jednoduse... sere? :-) Bezte s tema kecama do prdele, pane architekte... nebo si vyndejte hlavu z prdele a ujasnete si, ze hranice metropole nekonci na hranicich z roku 1922. Bohuzel mnohe planovani jako by v tech hranicich zakrnelo. O tom, ze je dnes potreba vnimat sirsi aglomeraci a nejen hranice metropole ani nemluve. Prilez, az se budou treba i tramvajove trate budou projektovat stylem, jakym se to pred temi vice jak sto lety delalo - tehdy se projektovala tramvaj ke hranicim metropole, dnesni nagelovani debilove z IPR ti od kaficka reknou, ze je to zbytecny.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ja nikoho nesoudim, tak prijed - domluvime se a ja ti ukazu jak a kudy jezdim, spoustu nesmyslu by to z debaty vyradilo. Najdes si cas?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: a proc bych mel s tebou znovu zkouset, co mam davno vyzkouseny? 😁 Vis prd o tom, co mam najezdeno na kole. Ale to ti nebrani mit tu drzost a sam soudit...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    ALESH: a cenu za falešný dilema roku vyhrává...
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Ne vubec, ja nikomu nic netlacim a vubec nevnimam svet podle sebe, jenom rikam - pojd to zkusit. Ty tu zkusenost primou nemas, tak nesud.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: OK, ty proste odmitas chapat uvazovani jinych lidi, vidis svet jen podle sebe. Jestli si myslis, ze kazdej je nadsenej z toho, ze ho tesne miji treba 18 metrovej autobus na uzky silnici, tak fakt nejde rict nic jinyho, nez ze jsi fanatik. Ano, znam takove kolegy, co se bezostysne vydaji klidne na silnici prvni tridy vedle kamionu. A take mam v praci kolegu, ktereho na kole sejmuli a dodnes ma problem sedet na zidli, protoze ho to proste boli. V podstate banalita, jen mu auto "jenom" nedalo prednost.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam