MAKROUSEK: to srovnáváš nesrovnatelné, protože u sdílených kol a koloběžek jde o komerční aktivitu v centru, zábor veřejného prostranství, apod. A bezpečnost baterií v tom roli nehraje (ostatně, koloběžky sice překáží, ale nikdy nikdo žádnou neviděl nějak samovznítit se a hořet, a pochopitelně, mýty o elektromobilitě se špatně šíří, když to maj ldi na očích a vidí, že to zas tak často nehoří...)
Přepravní řád DP se bude točit kolem toho, kdo by za případný průšvih nesl odpovědnost a strojvůdci obecně jsou paranoidní, protože tráví celý život v tunelu, ze kterého není úniku a prostě se nějaké neočekávané události logicky bojí. Jako dovedu pochopit, že lidi se různých věcí bojí, ale stejnej typ lidí, co by si za covidu do metra nikdy nevzal roušku, protože to přece sníží pravděpodobnost infekce jen o polovinu a jenom těm ostatním a ne jemu, tak bude nadšeně hýkat nad zákazem elektrokol, protože to by se přece jemu nikdy nestalo, že by chtěl cestovat s elektrokolem, zato vyhnout se 0.000001% šance požáru baterie - to je otázka života a smrti!
Veřejnost obecně statistiky dezinterpretuje naprosto pocitově, iracionální strach z neznámého převažuje nad racionální vyhodnocením známých rizik (brutální požár v 80tých letech v Londýně ve stanici King's cross nezpůsobila lithiová baterie, to samé požár lanovky v Kaprunu... jako jasně, že mají řidiči metra z možnosti požáru mají strach, aby neměli! a i proto dává posilování tramvajové sítě smysl, protože to metro psychologicky pozitivně působí, pokud podvědomě hledáte úkryt před bombardování - ale jinak je klaustrofobní jak sviň...)
Letmým googlením člověk dostane pocit, že požáry baterií elektrokol podle všeho začali strašit prodejci značkového vybavení, kteří chtěli upozornit na rizika DIY přestaveb s využitím noname součástek... jenže se jim to vrátilo, v médiích to začalo rezonovat a teď budou mít v metru utrum i majitelé toho značkového vybavení.