• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: jasný, a nebo taky můžeš lízt z auta střešním okénkem a pak nepotřebuješ víc než půl centimetru na každý straně, dělal to tak taxikář v přístavu v Kuala Lumpur, takže pohoda... to mám za to, že se s tebou snažím mluvit jako s příčetným bělochem, na tuhle tvou argumentaci pro argumentaci a léčení si nějakýho stoletýho beefu s pirátama jsem už asi moc starej.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: ten bukanyr ale mluvi explicitne o SUV, tu beznou oktavku neresi :-) Povinna vybava to byt nemusi, sikovnej ridic si poradi. Musi a casto i na uzsich mistech - kde parkovaci misto ma treba jen 2,2 metru... zajed si do garazi San Marco v Benatkach, to uvidis jak "nemozny" je se z auta vysoukat i kdyz tam mas min nez tech tvych 60cm... a bez asistentu :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    CHILDINTIME: ten suv problem tkvi v necem jinem, nez v pudorysu nejmensiho vozidla, ktere se k te kategorii hlasi oznacenim Kompakt SUV. to vidi kazdej, ze SUV je plochou vicemene kombik.

    ale zaroven taky pres to naprosto nesmyslne vysoky auto v beznym mestskym provozu nic nevidi a i zaparkovany je to obludny a vsude zaclani. at si tatikove s druhou mizou koupej normalniho kombika nebo jeste lepe miatu a ty nacancany carevny, neci statusovy milenky, bych nucene uskromnil do fiatku 500:))

    jinak za me svetla vyska>15cm+celkova vyska>150cm+karoserie 2+3 mista a pate dvere=>SUV
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: to je úplně jedno, dokud to nebudou mít všechny auta jako povinnou výbavu, tak smolík.
    Je to poměrně jednoduchý, nevejdeš se na parkovací místo, neparkuješ, a je mi celkem putna, jestli je to oktávka nebo bávo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: Kodiak ma do sirly 1882mm, XC60 1902mm, BMW X4 1918 mm, Touareg 1984mm... bezna Oktavka 1829mm... no proste tam zadny dramaticky rozdily nejsou. A mimoto, dneska ti auto zvladne zaparkovat i samo - ani v nem nemusis sedet, kdyz na to prijde. Rika se tomu pokrok... :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CHILDINTIME: mno tak to asi budou muset na těch 5m dlouhých parkovacích místech zakázat manipulaci s kuframa a vyznačit pár míst v každým bloku na nakládání...
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    OMNIHASH: jak myslis uber 60? ono s tema mirama to fakt neni jednoduchy, uplne bezny auta jako superb, octavia, i40, passat maji na delku 4.8-4.9m.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: v mým vesmíru teda po zaparkování potřebuješ ještě otevřít jak dveře tak kufr, takže uber 60 cm.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: normovane stani dle CSN 736056 zacina na 2,5 x 5 metrech... do toho se ti v pohode vleze i Kodiaq, Touareg, BMW X4, Volvo XC60... :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CHILDINTIME: naprosto stačí délka/šířka. Jak výrobce danej typ auta označil, ve finále nikoho nezajímá. Jakmile se nevejdeš do normovanýho stání, poputuješ na dedikovaný pro náklaďáky a přiměřeně za to zaplatíš, a je jedno, jestli si u toho hraješ na kovboje, rozvážíš pytle s cementem nebo seš jenom vystrašená Matka, co potřebuje tři tuny pro pocit bezpečí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: zrovna elektricky auto je tezsi, sestimsmir. Pokud chces nizky emise v centru, nemuzes na to jit pres hmotnost vozidla (a fakticky ani pres rozmery). Legislativa jen tak mimochodem ani nepracuje s terminem "dodavka", to je stejny obchodni buzzword jako "SUV". Jako muzes blbnout s kategoriema vozidel... typu ze N1 ti vadit nebude, ale M1 uz jo - jenze to dojdes k tomu, ze pitoma i oktavka muze byt N1... stacila k tomu mriz mezi kufrem a prostorem pro cestujici :-) Regulace touto cestou je imho proste a jednoduse nehratelna...

    Nizkoemisni zony by musel mit koule nekdo zavest hned po volbach. Ze zakona musi byt to omezeni publikovane rok dopredu, nez muze vubec zacit platit. Ted je to bez sance, pred volbama politici nepopularni opatreni moc delat nechtej :-) A taky je potreba akceptovat fakt, ze pokud chceme auta bez ulic, ze to bude neco stat, zadarmo to nebude. Viz treba Amsterdam, ktery mj. spolupracuje se soukromymi vlastniky nemovitosti a ze sveho rozpoctu nejakou kacku upusti. System je take nastaveny tak, ze tech prodanych permitu je konecny pocet - a nedeje se tam pretezovani/oversubscribe, tak jak se to dela pocesku :-) Ze radnice ochotne prodaji pocet povoleni vyrazne prevysujici pocet dostupnych mist je dlouhodoby systemovy fail. Jen tupe zdrazovat neni reseni - to systemovy problem neodstrani.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CHILDINTIME: je těžký to čistě popisem technických parametrů (délka, hmotnost...) odlišit od dodávek. Logistika v centru potřeba je a i když nějaká nízkoemisní zóna, kam by třeba směly jen elektrické dodávky, cargokola, apod. by byla zajímavé řešení, ve většině města je nereálné a sankce proti dodávkám by zdražily většině obyvatelstva jejich doručování do zásilkoven, Alzaboxů apod.

    Takže to sem dávám spíš jako téma k diskuzi a zajímavost: samozřejmě, pražský ekvivalent "Motoristů" nemůže Hřibovi, Pirátům, apod. přijít na jméno, ale podle mě říkají věci, které mimo Prahu moc nahlas říkat nejde :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CHILDINTIME: to je tak, kdyz si Letzte Generation neco "okopirovala" z USA... a nekteri politici mdlejsiho ducha se toho samozrejme populisticky chytaji :-) To, ze SUV v nasich koncinach jsou dost casto jen lehce do vysky prifoukle auta jinak zabirajiciho stejnou plochu neni prece podstatne. Mame sveho nepritele! To ze po meste zas tak moc tech skutecnych SUV nepotkas je nepodstatne. Legislativne je v mnoha tech slibovanych bodech bez sance... na zaklade marketingoveho buzzwordu nic neomezis - ani nezdrazis selektivne parkovani pro SUVcka, jak si ten naivni mlady bukanyr mysli :)

    Nizkoemisni zony ted neda ani omylem - zverejnit (oznamit) se to musi 12 mesicu dopredu a do komunalnich voleb uz zbyva mene nez rok, a to se uz moc kroky budici kontroverze a odhanejici volice prece nedelaj :-) A vtipny je, ze sice resi "levny" parkovani... ale treba kolem sveho bydliste zadne zony nema vubec, byt se bavime o panelakovem sidlisti, kde se tradicne parkuje kde se da a jeho spolupartajnik tam byl dokonce starostou... :-) Holt motoristicka ctvrt :D
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    XCHAOS: jsem zvedavy na nejakou tu definici suv. Takovy ty suv co si kupuji bezni lide (napriklad hundai tucson) jsou pudorysem mensi nez octavia a vahou jsou na tom stejne … nejaky predpis/zakon by asi mel platit na ty obrovsky auta jako je ram, f-150 apod, ale moc nevidim jak to odlisit, ani se to moc v tech clancich nerozebira. Rict suv ne je dost zkratkovity a az poplasny pro majitele beznych aut, co jsou suv
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUV do města nepatří, zkrotí je vyšší parkovné, mýto a emisní zóny. Hřibův nástupce poprvé představil své plány - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/suv-do-mesta-nepatri-zkroti-je-vyssi-parkovne-myto-a-emisni-zony-hribuv-nastupce-poprve-predstavil-sve-plany-263847/
    Prahy čekají strkanice ve stylu NYC vs. Trump :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: echt kravina je to v jejich podani, tedy vc. sbernych komunikaci.
    Ze to nikdo neprosadi? ;-) Ale jdi... to se uz deje, viz treba Rozmberska nebo Miroveho hnuti... to ti tak prijde nejaky aktivisticky konsel, co si uzemne-planovaci dokumentaci vytre zadek a je to hned. A samozrejme se bavime o ulicich, kudy i tam MHD jezdi.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: prave proto nějak nechápu, co je na tom ta "echt kravina". :))

    Sběrné komunikace? Reálné vůbec nevěřím, že by někdo v nejbližší době byl schopný prosadit nějakou kontroverznejsi sbernou komunikaci jako max 30. Ani, že by to někdo dělal, krom spolků, které samozřejmě mohou tlačit, co chtějí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: to je stav, ktery fakticky na mnoha mistech uz davno mas. Internet je tech mapicek plnej...
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: ty bys byl pro "sběrná komunikace 50, ostatní 30"? Já oproti současnému stavu všemi deseti, a trochu to beru tak, že automat nenavrhuje úpravu, ale lobbuje nějaké své optimum a případná realizace bude někde napůl cesty.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: akorat tu metodiku zapomeli zverejnit... z toho co tam utrzkovite u zachovani 50 km/h pisou mj. nejde odvodit, zda-li plati vsechny podminky soucasne a nebo jde nejake vynechat :-) Modelove treba Limuzska vsechny podminky nesplnuje, ale MHD tam je pomerne intenzivni - jen tam neni umoznena komfortni jizda na kole mimo vozovku... :D A muzeme takhle pokracovat... Zabehlicka, V Korytech, Izraelska, Vysocanska, Cakovicka, Moskevska, Italska, Husitska, Francouzska.... mam pokracovat? Nekde to mas "napu" - jakoze treba jen v jednom smeru, ale podminka umozneni komfortni jizdy na kole mimo vozovku proste prostorove vsude splnitelna trivialne neni. Ono kdyz se proberes uzemnim planem, tak dojdes k tomu ze bys tu "vyjimku" fakticky realizoval na skoro vsech sbernych komunikacich. A jako bonus se zamestna zastup uredniku vykazujici cinnost pri posuzovani tech "vyjimek"... misto jednoducheho reseni "sberna komunikace => 50, ostatni 30". Holt cesko je zeme kde si obhajujeme byrokraticky nesmyslne slozita reseni ;-)
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Rozdíl mezi námi bude, že trochu míň dám na to, co říká Springorum sám o sobě.)

    Nechtěj to plošně na sběrné komunikace, teda aspoň podle článku, na který se odkazuješ, je to "vč. části sběrných komunikací", rozepsáno pak: "Jakkoliv je nesporné zklidnění v rezidenčních ulicích, „hlavní“ ulice a zejména pak ty, které slouží ve významné míře veřejné dopravě, je třeba posoudit individuálně. Zpracovali jsme proto metodiku umožňující na základě identifikovaných faktorů pro a proti posoudit vhodnost a přínos zavedení rychlosti 30 km/h na sběrných komunikacích."

    Oni co se týče MHD píšou to stejné, co ty. :))
    Závěrem pak "byla na základě platné legislativy prověřena možnost zřídit „plošnou“ zónu 30 v rozsahu širšího centra se zvýšením rychlosti na sběrných komunikacích značkami B 20".

    Tedy žádné sběrné komunikace plošně, ale metodika pro zhodnocení. Když dokládáš něco článkem, kde se píše něco jiného, beru to jako manipulativní.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam