• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    CHILDINTIME: ten suv problem tkvi v necem jinem, nez v pudorysu nejmensiho vozidla, ktere se k te kategorii hlasi oznacenim Kompakt SUV. to vidi kazdej, ze SUV je plochou vicemene kombik.

    ale zaroven taky pres to naprosto nesmyslne vysoky auto v beznym mestskym provozu nic nevidi a i zaparkovany je to obludny a vsude zaclani. at si tatikove s druhou mizou koupej normalniho kombika nebo jeste lepe miatu a ty nacancany carevny, neci statusovy milenky, bych nucene uskromnil do fiatku 500:))

    jinak za me svetla vyska>15cm+celkova vyska>150cm+karoserie 2+3 mista a pate dvere=>SUV
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CHILDINTIME: naprosto stačí délka/šířka. Jak výrobce danej typ auta označil, ve finále nikoho nezajímá. Jakmile se nevejdeš do normovanýho stání, poputuješ na dedikovaný pro náklaďáky a přiměřeně za to zaplatíš, a je jedno, jestli si u toho hraješ na kovboje, rozvážíš pytle s cementem nebo seš jenom vystrašená Matka, co potřebuje tři tuny pro pocit bezpečí.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CHILDINTIME: je těžký to čistě popisem technických parametrů (délka, hmotnost...) odlišit od dodávek. Logistika v centru potřeba je a i když nějaká nízkoemisní zóna, kam by třeba směly jen elektrické dodávky, cargokola, apod. by byla zajímavé řešení, ve většině města je nereálné a sankce proti dodávkám by zdražily většině obyvatelstva jejich doručování do zásilkoven, Alzaboxů apod.

    Takže to sem dávám spíš jako téma k diskuzi a zajímavost: samozřejmě, pražský ekvivalent "Motoristů" nemůže Hřibovi, Pirátům, apod. přijít na jméno, ale podle mě říkají věci, které mimo Prahu moc nahlas říkat nejde :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CHILDINTIME: to je tak, kdyz si Letzte Generation neco "okopirovala" z USA... a nekteri politici mdlejsiho ducha se toho samozrejme populisticky chytaji :-) To, ze SUV v nasich koncinach jsou dost casto jen lehce do vysky prifoukle auta jinak zabirajiciho stejnou plochu neni prece podstatne. Mame sveho nepritele! To ze po meste zas tak moc tech skutecnych SUV nepotkas je nepodstatne. Legislativne je v mnoha tech slibovanych bodech bez sance... na zaklade marketingoveho buzzwordu nic neomezis - ani nezdrazis selektivne parkovani pro SUVcka, jak si ten naivni mlady bukanyr mysli :)

    Nizkoemisni zony ted neda ani omylem - zverejnit (oznamit) se to musi 12 mesicu dopredu a do komunalnich voleb uz zbyva mene nez rok, a to se uz moc kroky budici kontroverze a odhanejici volice prece nedelaj :-) A vtipny je, ze sice resi "levny" parkovani... ale treba kolem sveho bydliste zadne zony nema vubec, byt se bavime o panelakovem sidlisti, kde se tradicne parkuje kde se da a jeho spolupartajnik tam byl dokonce starostou... :-) Holt motoristicka ctvrt :D
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    XCHAOS: jsem zvedavy na nejakou tu definici suv. Takovy ty suv co si kupuji bezni lide (napriklad hundai tucson) jsou pudorysem mensi nez octavia a vahou jsou na tom stejne … nejaky predpis/zakon by asi mel platit na ty obrovsky auta jako je ram, f-150 apod, ale moc nevidim jak to odlisit, ani se to moc v tech clancich nerozebira. Rict suv ne je dost zkratkovity a az poplasny pro majitele beznych aut, co jsou suv
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SUV do města nepatří, zkrotí je vyšší parkovné, mýto a emisní zóny. Hřibův nástupce poprvé představil své plány - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/suv-do-mesta-nepatri-zkroti-je-vyssi-parkovne-myto-a-emisni-zony-hribuv-nastupce-poprve-predstavil-sve-plany-263847/
    Prahy čekají strkanice ve stylu NYC vs. Trump :-)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: echt kravina je to v jejich podani, tedy vc. sbernych komunikaci.
    Ze to nikdo neprosadi? ;-) Ale jdi... to se uz deje, viz treba Rozmberska nebo Miroveho hnuti... to ti tak prijde nejaky aktivisticky konsel, co si uzemne-planovaci dokumentaci vytre zadek a je to hned. A samozrejme se bavime o ulicich, kudy i tam MHD jezdi.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: prave proto nějak nechápu, co je na tom ta "echt kravina". :))

    Sběrné komunikace? Reálné vůbec nevěřím, že by někdo v nejbližší době byl schopný prosadit nějakou kontroverznejsi sbernou komunikaci jako max 30. Ani, že by to někdo dělal, krom spolků, které samozřejmě mohou tlačit, co chtějí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: to je stav, ktery fakticky na mnoha mistech uz davno mas. Internet je tech mapicek plnej...
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: ty bys byl pro "sběrná komunikace 50, ostatní 30"? Já oproti současnému stavu všemi deseti, a trochu to beru tak, že automat nenavrhuje úpravu, ale lobbuje nějaké své optimum a případná realizace bude někde napůl cesty.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: akorat tu metodiku zapomeli zverejnit... z toho co tam utrzkovite u zachovani 50 km/h pisou mj. nejde odvodit, zda-li plati vsechny podminky soucasne a nebo jde nejake vynechat :-) Modelove treba Limuzska vsechny podminky nesplnuje, ale MHD tam je pomerne intenzivni - jen tam neni umoznena komfortni jizda na kole mimo vozovku... :D A muzeme takhle pokracovat... Zabehlicka, V Korytech, Izraelska, Vysocanska, Cakovicka, Moskevska, Italska, Husitska, Francouzska.... mam pokracovat? Nekde to mas "napu" - jakoze treba jen v jednom smeru, ale podminka umozneni komfortni jizdy na kole mimo vozovku proste prostorove vsude splnitelna trivialne neni. Ono kdyz se proberes uzemnim planem, tak dojdes k tomu ze bys tu "vyjimku" fakticky realizoval na skoro vsech sbernych komunikacich. A jako bonus se zamestna zastup uredniku vykazujici cinnost pri posuzovani tech "vyjimek"... misto jednoducheho reseni "sberna komunikace => 50, ostatni 30". Holt cesko je zeme kde si obhajujeme byrokraticky nesmyslne slozita reseni ;-)
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Rozdíl mezi námi bude, že trochu míň dám na to, co říká Springorum sám o sobě.)

    Nechtěj to plošně na sběrné komunikace, teda aspoň podle článku, na který se odkazuješ, je to "vč. části sběrných komunikací", rozepsáno pak: "Jakkoliv je nesporné zklidnění v rezidenčních ulicích, „hlavní“ ulice a zejména pak ty, které slouží ve významné míře veřejné dopravě, je třeba posoudit individuálně. Zpracovali jsme proto metodiku umožňující na základě identifikovaných faktorů pro a proti posoudit vhodnost a přínos zavedení rychlosti 30 km/h na sběrných komunikacích."

    Oni co se týče MHD píšou to stejné, co ty. :))
    Závěrem pak "byla na základě platné legislativy prověřena možnost zřídit „plošnou“ zónu 30 v rozsahu širšího centra se zvýšením rychlosti na sběrných komunikacích značkami B 20".

    Tedy žádné sběrné komunikace plošně, ale metodika pro zhodnocení. Když dokládáš něco článkem, kde se píše něco jiného, beru to jako manipulativní.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Neprekvapils.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    RANO: no kdyz se po Praze plazil Springorum se svymi pruvody, tak mumlal ze to chce proste vsude. No, paradoxne ty jeho pruvody obcas i brzdili MHD :D A neni sam, automati to maj i na webu, ze to chtej i na sberne komunikace.
    ONDRAT: 3x stuj - prask... :-) Na vyzvu prece nezastavi jen prchajici zlocinec, zeano... :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: To by je ten policajt musel umet i chytit, kazdopadne takovych je relativne malo.
    RANO
    RANO --- ---
    DANYSEK: Mám za to, že ve městech, kde nějaký ekvivalent 30 je, nikdy není zavedený plošně bez vyjmutí páteřních komunikací. Pokud víš o městě, kde se to aplikovalo i na páteřní čtyřproudy (protože je nenapadla myšlenka s autobusy, přece!), tak si řekněme, jak to tam tedy je aplikované.
    Ani se nikdo tím, že by 30 byla třeba na celém katastrálním území Prahy pro všechny komunikace plošně seriózně nezabýval. Pokud si dobře vybavuju, tak "plošně" v jejich podání znamenalo, aby 30 byla defaultní rychlost, ze které by se teprve vyjmuly ulice, kde dává smysl, aby bylo víc - což by sběrné komunikace pravděpodobně byly.
    Ale argument autobusy je v tomhle tématu zábavný.:)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: ano je... v obytne, pesi ci sdilene zone je rychlost omezena na 20km/h, v cyklisticke na 30km/h. Jen... se to moc nevymaha - spousta "etapnich zavodniku" by z toho mohla byt i vcelku rozladena, kdyby policajt s laserovym radarem zmeril je... :-) Ono jet rychleji na dnesnich kolech vubec zadny problem neni, zejo. Ale zakon v tomto smeru hovori jasne, ridicem je kazdy - i kdyz ridi nemotorove vozidlo, tedy kola. Cyklista je jen oznaceni specifickeho druh ridice. A zakon jasne rika "ridic smi"... zadne "mimo cyklisty" tam neni.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Ja myslim, ze i u nas maji cyklisti omezenou rychlost na 20kmh na smisenych stezkach.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: jo to byla slusna bejkovina :-) Jako nic proti obytnym zonam a mistum, kde to dava smysl treba kvuli bezprostredni blizkosti skoly, ale plosne v jejich podani to byla echt kravina - uz jen proto, ze na povrchove doprave je dost zavisla i hromadna doprava. Idea, ze se po takove Belocerokevske ci Plzenske (nebo v noci i Wilsonove) plouzi autobus tricitkou mi prisla mirne receno pitoreskni. Vsak i uzemne-planovaci dokumentace pracuje s terminem sberna komunikace mestskeho vyznamu... fungujici mesto se bez toho proste a jednoduse neobejde. A myslenka cpat to i tam byla od pocatku blbost.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: Je to takova celoslovenska cyklostezkova varianta "30 pro Prahu" (event. "Posledni generace"). Jo, snizit cyklistum maximalni rychlost na cyklistickych "30" vsude tam, kde se mohou vyskytnout chodci, aniz tam jsou, je slusnej trolling. :-)
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KOMARIUS: ahooj vítej :)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: no tak pokud mas potrebu poucovat o rozdilech mezi chodnikem, "Cestičkou pre chodcov a cyklistov" a "Cestičkou pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" (cloveku, ktery ti napastuje text primo z legislativniho procesu) ... aneb jasne, to jsme doted nevedeli. Cely ten slovensky zakon je paskvil. Jasne, v hustem provozu chodcu dava smysl rychlost adekvatne snizit - ale je naprosty nesmysl lpet na nizke rychlosti, pokud ta "Cestička pre chodcov s povolením vjazdu cyklistov" bude liduprazdna - a kde maximalne bude znudeny straznik kasirovat pokuty, protoze litera zakona je aka je.

    Ja ti nevim, me prijde naprosto prirozeny i na ceste pro chodce a cyklisty zpomalit, pokud vidim ze se tam mota treba maminka (nebo tata) s deckem na odrazedle a vubec malym deckem. Ale kdyz je pusto prazdno, proc resit rychlost? A kdyz neni, okolnosti te stejne donuti - a nepotrebujes na to nejaky trapny cislo typu 6 km/h.
    KOMARIUS
    KOMARIUS --- ---
    DANYSEK: hm, zaujimavy styl komunikacie.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KOMARIUS: thank you, captain obvious... na tom, ze to je zbytecny ojeb se nic nemeni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam