• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: fuj, to sem vubec netusil, jak berlingo zmutovalo:))) no tak berlingo a multipla by se zakazaly v cechach uplne a fertig!
    spokojen?:))

    ale je fakt, ze podobnejch designu ala shuttle je tedka vic a moje pysna verze definice suv 1.0 bude chtit brzkej update, stay tuned!:))

    zatim bych to zobecnil, ze mi prijde nejlepsi vychazet z ty svetly vysky, vysky, a modifikovane definice karoserie/karoserii

    konec prvniho sezeni pripominkoveho rizeni
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: jakakoliv soucasna uprava narazi na to, ze musis dodrzet soucasne normy... tak to na svete proste chodi. Vsak proto se zcela "zamerne" nektera mista nerekonstuuji, ale jen opravuji - aby se zachoval status quo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: Uzsi parkovaci mista fakt nejsou jen specifika pristavu v Kuala Lumpuru - ono se najdou i u nas - viz treba parking v prazskym DBK nebo u narodniho divadla, kde ty rozmery holt poplatny dobe vzniku - kdy platila jina norma. No je videt, ze autem zjevne moc najeto nemas... odpovidaj tomu ty tvoje "moudra" :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PEJR: za mě naprosto v pořádku. Jestli se to sem nevejde, nemá to tu co dělat. Můžeš prodloužit parkovací místa v ulicích, kam se vejdou, něco zjednosměrnit, zbytek zmenšit počet stání.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PEJR: MPV?
    PEJR
    PEJR --- ---
    OMNIHASH: Tohle by eliminovalo odhadem tak 60-80% vozovyho parku, cokoli vetsi nez kia ceed (nekombi), fabia, bmw 1. Nevejde se tam ani oktavka.. To nema sanci projit bez toho aby se z prahy nestalo jedno velky protestni parkoviste.

    Cim by to slo odlisit je vyska kapoty/spodni hrana celniho skla.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: jasný, a nebo taky můžeš lízt z auta střešním okénkem a pak nepotřebuješ víc než půl centimetru na každý straně, dělal to tak taxikář v přístavu v Kuala Lumpur, takže pohoda... to mám za to, že se s tebou snažím mluvit jako s příčetným bělochem, na tuhle tvou argumentaci pro argumentaci a léčení si nějakýho stoletýho beefu s pirátama jsem už asi moc starej.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: 2+3 mista jsou v dodavkach naprosto bezne. 2+3 sedadla ma treba takovy Citroën Berlingo... a to SUV fakt neni, nebo snad jo? :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    DANYSEK: jasne, jak se rekne 2+3 mista a pate dvere, spouste lidi okamzite naskoci jako prvni dodavka!:-) a tobe kazi respektive uplne znemoznuje vyhled i krabice od bot na zemi, takze v teto otazce nejsi kompetentni🤷‍♂️
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    HAR4NT: jakoze Kodiak kazi vyhled a Oktavka ne? :D To jsou ale blaboly... :-) A do te tve udajne jednoduche definice padly nejen SUV, takze dodavky... :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: ten bukanyr ale mluvi explicitne o SUV, tu beznou oktavku neresi :-) Povinna vybava to byt nemusi, sikovnej ridic si poradi. Musi a casto i na uzsich mistech - kde parkovaci misto ma treba jen 2,2 metru... zajed si do garazi San Marco v Benatkach, to uvidis jak "nemozny" je se z auta vysoukat i kdyz tam mas min nez tech tvych 60cm... a bez asistentu :D
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    CHILDINTIME: ten suv problem tkvi v necem jinem, nez v pudorysu nejmensiho vozidla, ktere se k te kategorii hlasi oznacenim Kompakt SUV. to vidi kazdej, ze SUV je plochou vicemene kombik.

    ale zaroven taky pres to naprosto nesmyslne vysoky auto v beznym mestskym provozu nic nevidi a i zaparkovany je to obludny a vsude zaclani. at si tatikove s druhou mizou koupej normalniho kombika nebo jeste lepe miatu a ty nacancany carevny, neci statusovy milenky, bych nucene uskromnil do fiatku 500:))

    jinak za me svetla vyska>15cm+celkova vyska>150cm+karoserie 2+3 mista a pate dvere=>SUV
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: to je úplně jedno, dokud to nebudou mít všechny auta jako povinnou výbavu, tak smolík.
    Je to poměrně jednoduchý, nevejdeš se na parkovací místo, neparkuješ, a je mi celkem putna, jestli je to oktávka nebo bávo.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: Kodiak ma do sirly 1882mm, XC60 1902mm, BMW X4 1918 mm, Touareg 1984mm... bezna Oktavka 1829mm... no proste tam zadny dramaticky rozdily nejsou. A mimoto, dneska ti auto zvladne zaparkovat i samo - ani v nem nemusis sedet, kdyz na to prijde. Rika se tomu pokrok... :-)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CHILDINTIME: mno tak to asi budou muset na těch 5m dlouhých parkovacích místech zakázat manipulaci s kuframa a vyznačit pár míst v každým bloku na nakládání...
    CHILDINTIME
    CHILDINTIME --- ---
    OMNIHASH: jak myslis uber 60? ono s tema mirama to fakt neni jednoduchy, uplne bezny auta jako superb, octavia, i40, passat maji na delku 4.8-4.9m.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DANYSEK: v mým vesmíru teda po zaparkování potřebuješ ještě otevřít jak dveře tak kufr, takže uber 60 cm.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    OMNIHASH: normovane stani dle CSN 736056 zacina na 2,5 x 5 metrech... do toho se ti v pohode vleze i Kodiaq, Touareg, BMW X4, Volvo XC60... :D
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    CHILDINTIME: naprosto stačí délka/šířka. Jak výrobce danej typ auta označil, ve finále nikoho nezajímá. Jakmile se nevejdeš do normovanýho stání, poputuješ na dedikovaný pro náklaďáky a přiměřeně za to zaplatíš, a je jedno, jestli si u toho hraješ na kovboje, rozvážíš pytle s cementem nebo seš jenom vystrašená Matka, co potřebuje tři tuny pro pocit bezpečí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: zrovna elektricky auto je tezsi, sestimsmir. Pokud chces nizky emise v centru, nemuzes na to jit pres hmotnost vozidla (a fakticky ani pres rozmery). Legislativa jen tak mimochodem ani nepracuje s terminem "dodavka", to je stejny obchodni buzzword jako "SUV". Jako muzes blbnout s kategoriema vozidel... typu ze N1 ti vadit nebude, ale M1 uz jo - jenze to dojdes k tomu, ze pitoma i oktavka muze byt N1... stacila k tomu mriz mezi kufrem a prostorem pro cestujici :-) Regulace touto cestou je imho proste a jednoduse nehratelna...

    Nizkoemisni zony by musel mit koule nekdo zavest hned po volbach. Ze zakona musi byt to omezeni publikovane rok dopredu, nez muze vubec zacit platit. Ted je to bez sance, pred volbama politici nepopularni opatreni moc delat nechtej :-) A taky je potreba akceptovat fakt, ze pokud chceme auta bez ulic, ze to bude neco stat, zadarmo to nebude. Viz treba Amsterdam, ktery mj. spolupracuje se soukromymi vlastniky nemovitosti a ze sveho rozpoctu nejakou kacku upusti. System je take nastaveny tak, ze tech prodanych permitu je konecny pocet - a nedeje se tam pretezovani/oversubscribe, tak jak se to dela pocesku :-) Ze radnice ochotne prodaji pocet povoleni vyrazne prevysujici pocet dostupnych mist je dlouhodoby systemovy fail. Jen tupe zdrazovat neni reseni - to systemovy problem neodstrani.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam