XCHAOS: zrovna elektricky auto je tezsi, sestimsmir. Pokud chces nizky emise v centru, nemuzes na to jit pres hmotnost vozidla (a fakticky ani pres rozmery). Legislativa jen tak mimochodem ani nepracuje s terminem "dodavka", to je stejny obchodni buzzword jako "SUV". Jako muzes blbnout s kategoriema vozidel... typu ze N1 ti vadit nebude, ale M1 uz jo - jenze to dojdes k tomu, ze pitoma i oktavka muze byt N1... stacila k tomu mriz mezi kufrem a prostorem pro cestujici :-) Regulace touto cestou je imho proste a jednoduse nehratelna...
Nizkoemisni zony by musel mit koule nekdo zavest hned po volbach. Ze zakona musi byt to omezeni publikovane rok dopredu, nez muze vubec zacit platit. Ted je to bez sance, pred volbama politici nepopularni opatreni moc delat nechtej :-) A taky je potreba akceptovat fakt, ze pokud chceme auta bez ulic, ze to bude neco stat, zadarmo to nebude. Viz treba Amsterdam, ktery mj. spolupracuje se soukromymi vlastniky nemovitosti a ze sveho rozpoctu nejakou kacku upusti. System je take nastaveny tak, ze tech prodanych permitu je konecny pocet - a nedeje se tam pretezovani/oversubscribe, tak jak se to dela pocesku :-) Ze radnice ochotne prodaji pocet povoleni vyrazne prevysujici pocet dostupnych mist je dlouhodoby systemovy fail. Jen tupe zdrazovat neni reseni - to systemovy problem neodstrani.