• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A ty myslis, ze kdyby ta cykloinfra skutecne byla, ze ty, Makrousek a Diva zacnete jezdit na kole?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: diky uzasne siti cyklostezek "odnikud nikam" a faktu, ze te silnici se na bicyklu mas problem vyhnout bych si tema "volnejama silnicema" fakt jistej nebyl... :D
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: přesně... kdyby všichni jezdili na kole, tak mám volný silnice! Já fakt chci víc kol do ulic!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no a ted ti tam stavej (resp. vracej zpet) tramvaj... no jo, kdyz se stavi, tak holt se okolni prostor zmensi :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: do autobusu ne, ale do vlaku / metra jo... ostatne tim vlakem obcas sam cheatuju. Na vetsine linek jezdi nizkopodlazni vozy a plosina pro kolo tam je ofiko. A s litackou nic nedoplacis...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NJAL: kombinace kola s metrem dává minimum výhod, hlavně když se jede někam na kopec nebo na druhý konec Prahy.

    Přiznávám, že situace v centru je teď tak šílená (normálně tam nejezdím, dneska jsem musel), že to není sjízdné jakkoli, ani na kole se to nedá - na prodírání se turistlandem jsem zvyklý, ale horní Václavák až k Muzeu je zasekaný tak, že si něco takového pamatuju je z raného mládí, kdy byly nejdřív všude těžební jámy kvůli metru A, a potom hned následovalo zablokování centra kvůli stavbě trasy B.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Tak podle logiky - každý kdo přesedlá na kolo, tak uvolní místo v mhd nebo případně na silnici, kdyby jel autem. Ta kombinace s metrem je nedotažená - kol je málo, mimosezónu minimum, takže to ostatní cestující nesou nelibě, dále výtahy jsou malé, někde absentují a cestovat s těžký kolem po eskalátorech je někdy náročné.
    NJAL
    NJAL --- ---
    XCHAOS: Pritom lidem se sednout na kola radi po knizecku prave kvuli spickam, chm.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: tak dám mobil do kapsy a neřešim... v autobusech dokonce zapínám obvykle až po nástupu. Ve vlaku před nástupem a jako taky ten čas nějak neřešim, ale prostě bych 20 vteřin dělal, že hledám appku...
    Za mě je Lítačka super a já jsem s funkčností spokojenej, revizor v metru mě kontroloval asi 1x - 2x, ve vlaku průvodčí docela pravidelně.... a to teda jezdím MHD vyloženě párkrát do měsíce.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    Kamarádky dcera přiletěla na návštěvu z Ázerbájdžánu (je jí asi 14 let), stáhla si sama aplikaci lítačka, přepla si jí do angličtiny a po nákupu jízdenky si dokonce (protože si zjistila jak aktivace funguje) nastavila aktivaci rovnou po nákupu (a pak přepla na manuální protože si koupila jízdenku do zásoby) - fascinující, ale halt to není "tech-savvy hóóóólóóóóóómóóóóóóčáááák"
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Tak odpočet tam snad je vidět, ne? Dokonce existují o jiné možnosti koupě jízdenek bez nutnosti chodit k automatu.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUTAS: jenom dělá šaška
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    to storku Vám s radostí přeložím :)

    "jél sééém do téééj prahéééééa a sééém sooooooooooooooooooooooooooooc takžéééé sééééém si na téééé aktivacééééé jízdenkééé kliklééé až kdéééééž sooom viděěěěěěěl tého révizóóóóraaa a on mé tén podvoodé nesežraáááál, zasranéé prahé a zasrané hřibééé"
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: tak sorry jako to je fakt jeho fail... prostě je to tak udělané, aby to lidi neaktivovali, když vidí revizora. Já většinou zapínám před vstupem do metra a myslim, že to dole tak nějak vychází.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: v centru určitě, tam má tramvaj zastávky co 500m. Někde na okrajích (pokud tam tramvaj existuje a má své korýtko, což typicky tam má) je to zas úplně jiné.


    ADAMIRA: protože v centru je nejlepší chodit pěšky, pokud člověk může.
    Jinak jo, je to trasách - kdysi jsem šel kousel pěšky, pak metrem a pak buď 2 zastávky busmo nebo došel pěšky - a v pohodě. Pak jsem měl práci ještě blíž, takže jsem chodil pěšky celou cestu, byla to půlhodina busem+tram nebo 20min pěšky zkratkou tunelem pod Vítkovem. Taky v pohodě.
    Ale teď mám jiné trasy a hlavně o dost delší a tam je to zlo. A je to čím dál horší IMHO, před pár lety bylo zpozdění busu 20min spíš smůla a výjimka ... a teď je to spíš štěstí, když jen 20min.
    Stejně tak občas potřebuju jednu trasu autem, každý rok je to cca 10min navíc.

    A nejde jen o pátek 16-19, ale o každý všední den mezi 7-10 a 16-19.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Tady kolega psal na facebook:

    "Holomóčák v metru, aneb, co bych se nepochlubil.
    Po dlouhé době služebka do Prahy. Hurá. Su techno nadšenec, takže v mobilu čerstvě nahraná PID Lítačka a v ní, cestou z vlaku po Hlaváku, koupená jízdenka pro nalezenou trasu. Zelené tlačítko aktivovat jízdenku. Jasné. Ťuk a jde se do metra. Tam pod schodama kontrola. Pane revizóre. Tož tady máte ten můj super moderní moderní lístek. Heč.
    No ale pane vám zbývá do aktivace 20 vteřin.
    Aha, pardon, tak já počkám. Vlak stejně nevidět.
    Ne nepočkáte. Tady mi podepište pokutu 1500 za nedodržení přepravních podmínek.
    No to snad… kvůli 15 vteřinám a blbě udělané aplikaci a neznalosti poměrů?
    Né pane 20 vteřin!
    OK horlivý revizor. Chápu. Napíšu tu stórku na Dopravní Podnik Města Prahy. Za necelý měsíc stejná reakce.
    Co říci závěrem? Snad jen… Strčte si tu Lítačku do prdele. Jestli jsem takto skončil já, tak co teprve ti méně techno nadšení. Digitalizace po česku :("
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    teda, žiju v praze od narození a musím říct že ty skoro 4 dekády jsem evidentně žil, cestoval a bavil se v částech prahy ve kterejch problémy tohodle kalibru nejsou, štěstí? (a to jsem žil většinu času v centru) :)

    Jako jasný, každej pražák ví, že na pátek mezi nějakou 16 a 19 hodinou si prostě plány na cestování moc neděláš (teda od dob kdy byl Hřib někde v 8. třídě základní školy) - to samý musíš tak nějak obecně v nějaký míře aplikovat i na další dny (snad krom soboty), ale tenhle masakr kterej popisujete jsem vždy zažíval pouze vyjmečně.

    asi fakt štěstí :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: jinak já se divil, o kolik je kolo rychlejší, než tramvaj, a ono skutečně: průměrná rychlost tramvaje v Praze je 17 km/h (a to ještě nejspíš jen když se doprava nezaseká). Je to po přičtení zastávek a semaforů. Těch 25 km/h u elektrokola i do kopce je pak rázem docela konkurenceschopných... co se aut týče, samozřejmě jsou mimo zácpu schopné se rozjet na víc, ale typicky se stejně potkáme u nejbližšího semaforu.

    Ostatně, tramvaje z Pohořelece dolů na Malostranské náměstí bývaly proslavené tím, že šlo při dostatečně svižném běhu dolu Újezdem a Nerudovku tu stejnou tramvaj doběhnout. Zlepšit se to mohlo za ta léta jen nepatrně, i když zrovna na téhle trasa tramvaje (téměř) nemaj šanci zaseknout se v zácpě, to vlastně hrozí jen až pak kousek v Letenské.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: incidentem myslím ten údajně hrozící požár baterie... samozřejmě, některá kola jsou spíš motorky, ono to chce asi trochu empatie vůči spolucestujícím. Asi by stačilo mít v pravidlech, že se s kolem nesmí do přeplněné soupravy, nebo tak něco... což znamená, že ne ve špičce.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: incidenty byly, ale jen nasraností cestujících ve špičce v nacpaném metru :-) Nicméně hlavním předpokladem je, že tam metro musí vést, což neni všude. A jestli to chtějí zakázat, tak to stejně nemá cenu řešit.

    A nejsem si jistý, jestli je to terapie - než mi ukradli kolo. tak jsem po Praze jezdíval a přišlo mi to spíš jako adrenalinovej sport než jako klídek :) Tehdy teda skoro neexistovaly cyklopruhy a stezky, takže dnes to třeba je jiný.

    Já nejradši prostě jezdím busem, ale když jeden 20min trasu (dle řádu) jezdí hodinu, a další dva často předejdu i pěšky, tak je s místní dopravou něco špatně. Nedivím se, že hodně lidí jezdí radši autem, ono je příjemnější sedět v autě sám, než se mačkat s cizíma lidma a u toho chytat žloutenky.

    Ale třeba boj proti dopravě jednou překročí kritický bod a stejně jako v JV asii začnou lidi jezdit na motorce/skútru. To by asi bylo řešení, aspoň pro tu teplejší část roku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: nevím, jak daleko kdo dojíždí. Na elektrokole je ale po Praze fakt všude blízko. Dá se popojet metrem (to teda chtěj zakázat, přesto, že incidentů bylo přesně nula), nebo vlakem. Na asi půlce sítě je berou i do tramvají.

    Já to doporučuju minimálně jako psychoterapii. On když člověk vidí ty zácpy zvenčí, tak začne vidět věci jinak a pochybovat o nebyhnutelnosti některých věcí. A neprší každej den...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam