• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    MAKROUSEK: tak sorry jako to je fakt jeho fail... prostě je to tak udělané, aby to lidi neaktivovali, když vidí revizora. Já většinou zapínám před vstupem do metra a myslim, že to dole tak nějak vychází.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: v centru určitě, tam má tramvaj zastávky co 500m. Někde na okrajích (pokud tam tramvaj existuje a má své korýtko, což typicky tam má) je to zas úplně jiné.


    ADAMIRA: protože v centru je nejlepší chodit pěšky, pokud člověk může.
    Jinak jo, je to trasách - kdysi jsem šel kousel pěšky, pak metrem a pak buď 2 zastávky busmo nebo došel pěšky - a v pohodě. Pak jsem měl práci ještě blíž, takže jsem chodil pěšky celou cestu, byla to půlhodina busem+tram nebo 20min pěšky zkratkou tunelem pod Vítkovem. Taky v pohodě.
    Ale teď mám jiné trasy a hlavně o dost delší a tam je to zlo. A je to čím dál horší IMHO, před pár lety bylo zpozdění busu 20min spíš smůla a výjimka ... a teď je to spíš štěstí, když jen 20min.
    Stejně tak občas potřebuju jednu trasu autem, každý rok je to cca 10min navíc.

    A nejde jen o pátek 16-19, ale o každý všední den mezi 7-10 a 16-19.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Tady kolega psal na facebook:

    "Holomóčák v metru, aneb, co bych se nepochlubil.
    Po dlouhé době služebka do Prahy. Hurá. Su techno nadšenec, takže v mobilu čerstvě nahraná PID Lítačka a v ní, cestou z vlaku po Hlaváku, koupená jízdenka pro nalezenou trasu. Zelené tlačítko aktivovat jízdenku. Jasné. Ťuk a jde se do metra. Tam pod schodama kontrola. Pane revizóre. Tož tady máte ten můj super moderní moderní lístek. Heč.
    No ale pane vám zbývá do aktivace 20 vteřin.
    Aha, pardon, tak já počkám. Vlak stejně nevidět.
    Ne nepočkáte. Tady mi podepište pokutu 1500 za nedodržení přepravních podmínek.
    No to snad… kvůli 15 vteřinám a blbě udělané aplikaci a neznalosti poměrů?
    Né pane 20 vteřin!
    OK horlivý revizor. Chápu. Napíšu tu stórku na Dopravní Podnik Města Prahy. Za necelý měsíc stejná reakce.
    Co říci závěrem? Snad jen… Strčte si tu Lítačku do prdele. Jestli jsem takto skončil já, tak co teprve ti méně techno nadšení. Digitalizace po česku :("
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    teda, žiju v praze od narození a musím říct že ty skoro 4 dekády jsem evidentně žil, cestoval a bavil se v částech prahy ve kterejch problémy tohodle kalibru nejsou, štěstí? (a to jsem žil většinu času v centru) :)

    Jako jasný, každej pražák ví, že na pátek mezi nějakou 16 a 19 hodinou si prostě plány na cestování moc neděláš (teda od dob kdy byl Hřib někde v 8. třídě základní školy) - to samý musíš tak nějak obecně v nějaký míře aplikovat i na další dny (snad krom soboty), ale tenhle masakr kterej popisujete jsem vždy zažíval pouze vyjmečně.

    asi fakt štěstí :)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: jinak já se divil, o kolik je kolo rychlejší, než tramvaj, a ono skutečně: průměrná rychlost tramvaje v Praze je 17 km/h (a to ještě nejspíš jen když se doprava nezaseká). Je to po přičtení zastávek a semaforů. Těch 25 km/h u elektrokola i do kopce je pak rázem docela konkurenceschopných... co se aut týče, samozřejmě jsou mimo zácpu schopné se rozjet na víc, ale typicky se stejně potkáme u nejbližšího semaforu.

    Ostatně, tramvaje z Pohořelece dolů na Malostranské náměstí bývaly proslavené tím, že šlo při dostatečně svižném běhu dolu Újezdem a Nerudovku tu stejnou tramvaj doběhnout. Zlepšit se to mohlo za ta léta jen nepatrně, i když zrovna na téhle trasa tramvaje (téměř) nemaj šanci zaseknout se v zácpě, to vlastně hrozí jen až pak kousek v Letenské.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: incidentem myslím ten údajně hrozící požár baterie... samozřejmě, některá kola jsou spíš motorky, ono to chce asi trochu empatie vůči spolucestujícím. Asi by stačilo mít v pravidlech, že se s kolem nesmí do přeplněné soupravy, nebo tak něco... což znamená, že ne ve špičce.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: incidenty byly, ale jen nasraností cestujících ve špičce v nacpaném metru :-) Nicméně hlavním předpokladem je, že tam metro musí vést, což neni všude. A jestli to chtějí zakázat, tak to stejně nemá cenu řešit.

    A nejsem si jistý, jestli je to terapie - než mi ukradli kolo. tak jsem po Praze jezdíval a přišlo mi to spíš jako adrenalinovej sport než jako klídek :) Tehdy teda skoro neexistovaly cyklopruhy a stezky, takže dnes to třeba je jiný.

    Já nejradši prostě jezdím busem, ale když jeden 20min trasu (dle řádu) jezdí hodinu, a další dva často předejdu i pěšky, tak je s místní dopravou něco špatně. Nedivím se, že hodně lidí jezdí radši autem, ono je příjemnější sedět v autě sám, než se mačkat s cizíma lidma a u toho chytat žloutenky.

    Ale třeba boj proti dopravě jednou překročí kritický bod a stejně jako v JV asii začnou lidi jezdit na motorce/skútru. To by asi bylo řešení, aspoň pro tu teplejší část roku.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CERMI_FOX: nevím, jak daleko kdo dojíždí. Na elektrokole je ale po Praze fakt všude blízko. Dá se popojet metrem (to teda chtěj zakázat, přesto, že incidentů bylo přesně nula), nebo vlakem. Na asi půlce sítě je berou i do tramvají.

    Já to doporučuju minimálně jako psychoterapii. On když člověk vidí ty zácpy zvenčí, tak začne vidět věci jinak a pochybovat o nebyhnutelnosti některých věcí. A neprší každej den...
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    *bus
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    kdyby ho ten bud vzal tak se najde něco jinýho ;)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    XCHAOS: to je taková knížecí rada - "sere vás, že čumíte v zácpě? No tak jeďte na kole přeci."
    Akorát že do toho busu kolo nevezmou, takže je třeba se poblíž cíle už nějak magicky zjevit :)
    NJAL
    NJAL --- ---
    DIVA: Lidi co odbocuji vpravo/vlevo a nejde to hned nemohou nic zlepsit. Ale lemry s pozdnimi reakcemi. napady "ja se rozjizdim hned na dvojku, je to rychlejsi" a mamvpicisti typu "me staci, ze ja projedu" by neco zlepsit mohli.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    The Economist: Zapomeňte na elektromobily. Skutečnou dopravní revoluci přináší jízda na kole - Ve zkratce - Městem na kole
    https://mestemnakole.cz/zpravicky/the-economist-zapomente-na-elektromobily-skutecnou-dopravni-revoluci-prinasi-jizda-na-kole/
    DIVA
    DIVA --- ---
    NJAL: tos rekl mozna pulku ani ne, stejne velka brzda jsou ti co odbocujou vlevo a nejde to hned, a oni nez by se poodstavili mezi proudy a dali rovnemu smeru pokracovat tak majestatne zastavi. Pripadne se poodstavi, ale ten za nima jede rovne takze netoci volantem, neobjede ho a zustane to zasekle na nem. Techle situaci je mrak.

    Priznavam ze ja ze vsech moznych malych ridicskych zel uplne nejvic hynu z pomalych ridicu brzy rano, kdy jeste neni provoz. Takze ho vidite tam vepredu, casto primo pred vama, jak se na delsi rovince rozjede az na mezihvezdnych 40, ale kazdy oblouk kolem ostruvku u prechodu a tak vyzaduje brzdicku a manevricek, nekdy ani nezjistite proc na tu brzdu sel. Rano je moje duse jeste zjihla spankem a tohle funguje teda lip nez kazde kafe.
    GREW
    GREW --- ---
    DIVA: Neboj, za chvili na kbelsky zavrou dva pruhy a tri roky ji budou opravovat :)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Mně
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: me to nevykladej, to vykladej tem co dal nez na brzdove svetlo auta pred sebou nedohlednou :-) A opet, to plati stejne o kolone jako o semaforu... v obou pripadech kdyz koukas dal, nez jen na posledni cerveny svetlo pred sebou, tak holt ta reakce potrva.

    A neni to jen o rozjezdu... v kolonach casto funguji v krizovatkach "pousteci" - co jedou systemem "jedu, jedu, zabrzdim"... samozrejme dotycnej jede do posledni chvile nalepenej na prdeli autu pred sebou. Pritom staci pred tou krizovatkou zvolnit, trosku zvetsit odstup... a formou "ala-zip" klidne pustit auto z vedlejsi, plynule... a uplne nejvetsi exoti jsou ti, co takhle zastavi uprostred kruhace (samozrejme do posledni chvile nalepenej na prdeli auta pred sebou).

    Malickosti... co ale plynulosti proste nepomahaj.
    NJAL
    NJAL --- ---
    DANYSEK: I kdyby nakrasne lidi nesledovali kde co lita, tak je chyba provest vsechny operace souvisejici s rozjezdem az kdyz se predchozi auto rozjede. Melo by se zacit uz kdyz padne zelena, ve vsech autech, u kterych se da smysluplne ocekavat, ze prejedou semafor.

    Rozjet se skoro stejne s predchozim autem neni nijak zavratne tezke.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    NJAL: protoze holt kazdej druhej pri cekani cuci do mobilu ci nekam okolo, aby ten cas "efektivne vyuzil". Uz jsem zahlednul i zensky, co cekani na krizovatce vyuzivaji jako cas vhodny k nanaseni sminku :-) Proste kdyz na ten semafor mrknes jen obcas at uz je motiv jakejkoliv, tak hol ty prodlevy vznikat proste a jednoduse budou. A nejen na semaforech, v kolonach je to stejny. Vtipny je, kdyz takhle "zdrzuje" auto s automatem (kterymzto se casto i chlubi marketingove stitky)... to se pak dotycny "sofer" ani nemuze vymlouvat, ze mu trva dlouho zaradit kvalt... :D
    NJAL
    NJAL --- ---
    DIVA: Jojo. Nejvetsi problem prujezdnosti krizovatek jsou lidi, co pozde reaguji a nez se daji do pohybu, vznikne odstup na 2 auta i vic, nebo ti, co se tak ci onak neumi rozjet.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam