• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: tak tohle uplne nevnimam jako problem. Kdyz vidim ze mi nekdo bere prednost, necham si ji vzit i v tatre a vzdycky koukam i do smeru odkud “nic nemuze prijet” a tak. Ceho se bojim jsou necitelni ridici, bez semaforu bych se bala techhle trdel co to holt neumi a udelaji nezamernou chybu, kterou ja nerozsifruju protoze je ve zmatku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: svetla jsou na mnoha mistech spise "kurvitka". Budou te srat v obou rolich... jak za tim volantem, tak i na tom bicyklu ci jinem "osobnim" priblizovadle. Ono dost rychle prijdes na to, ze bez svetel spoustu situaci vyresis rychleji (bez cekani).
    A mozna to z druhy strany vede i k falesnymu pocitu "bezpeci"... kdy proste nikdy nevis, jestli se nezjevi blbec z kategorie "to stihnu".
    Realne spis nez semafor mam radsi klasickej prechod - kde proste na tu chvili slezu a jsem "jako chodec" - rozhodne z pohledu cekani na krizeni je to lepsi. A opet, i s tim deckem vedle sebe na pohodu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jasně, v pohodě, já vím, jak to je.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: jeste tak mozna svetelne krizovatky, jinak nehraju .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pouziju tvych slov... myslim si, ze tuhle debatu jsme uz take vedli :) Aneb ja sam jsem ochotny risknout neco, co bych ale s triletym deckem fakt nezkousel ani omylem. Aneb vzdy je to o okolnostech.
    DIVA: urovnovejm krizenim se nevyhnes... ale to je resitelny a zvladnutelny. A zrovna ty jsou v pohode i s tim deckem ad vyse... jakoze v pohode prejizdime i "jednickovou" silnici. A ano, v ramci SOKP 511 se stavi spousta "obsluznych" silnicek, kde ty urovnovy krizeni samozrejme budou... a bude to o dost lepsi, jen je treba jeste chvili pockat.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jak rikam, ano, ale bez aut. S auty co jedou padesat s pulkou mozku na drate nebo online, ne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Takže spíš ne. Což mi k diskuzi o budování cykloinfra stačí.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: uplne totalne fantasticky ano. Kdyby paralelne k vozovkam jely cyklovky, bez urovnovych krizeni s motoristy, ktere by nemusely objizdet vetsi krajinne prekazky, nejspis bych vyuzila.

    Akorat kdyz koukam okolo sebe, no, nevim kolik z soferu by o tohle stalo .) kolik jich by vubec fyzicky bylo s to ,)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: No nevím, mě to přijde docela legitimní se ptát, jestli vůbec nastane nějaký stav, který přesvědčí k jízdě na kole, zatím se mi zdá, že nikoliv.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ale kdyz jsem do tohohle rizla, mela jsem na mysli spis ostatni kriteria spicek, mimo vadneho clanku mezi volantem a pedalama a mimo nehody.
    DIVA
    DIVA --- ---
    NJAL: dovolim si nesouhlasit .) odbocovani v krizovatkach dela i horsi paseku nez rozjezdy, jelikoz utne prujezd na cele i vyssi jednotky minut, klidne cely dalsi cyklus krizovatky, ne max desitky vterin jako to zaspani (krat nekolik, furt je to minuta dve). Stejne jako neodboceni na vyhazovaci sipce, zadrzi s prehledem deset aut ktere vytvori extra 40 m frontu. Stejne jako nebliknuti na vyjezdu z kruhaku, tim konkretne nalozenou tatru uplne ochromis, z fleku se nerozjede, potrebuje nutne chvilku na rozjezd, coz prostor jednoho nahle vyjizdejiciho neposkytne. V krizovatce radim jeste pred oranzovou abych nezaostala, kruhak je past. Bezohledne odbocovani za me skodlivejsi nez vahavy rozjezd.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Kapoty ofc
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ja teda priznavam ze bych mezi ridice jak je znam bez kapity nerada .) mimo prostor kde se popojizdi. Kdyby byly fakt dobre zasitovane cyklostezky tak je to na uvahu, nevylucuju. I kdyz tohle fantazirovani..
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: A ty myslis, ze kdyby ta cykloinfra skutecne byla, ze ty, Makrousek a Diva zacnete jezdit na kole?
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    KUTAS: diky uzasne siti cyklostezek "odnikud nikam" a faktu, ze te silnici se na bicyklu mas problem vyhnout bych si tema "volnejama silnicema" fakt jistej nebyl... :D
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: přesně... kdyby všichni jezdili na kole, tak mám volný silnice! Já fakt chci víc kol do ulic!
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no a ted ti tam stavej (resp. vracej zpet) tramvaj... no jo, kdyz se stavi, tak holt se okolni prostor zmensi :D
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    CERMI_FOX: do autobusu ne, ale do vlaku / metra jo... ostatne tim vlakem obcas sam cheatuju. Na vetsine linek jezdi nizkopodlazni vozy a plosina pro kolo tam je ofiko. A s litackou nic nedoplacis...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    NJAL: kombinace kola s metrem dává minimum výhod, hlavně když se jede někam na kopec nebo na druhý konec Prahy.

    Přiznávám, že situace v centru je teď tak šílená (normálně tam nejezdím, dneska jsem musel), že to není sjízdné jakkoli, ani na kole se to nedá - na prodírání se turistlandem jsem zvyklý, ale horní Václavák až k Muzeu je zasekaný tak, že si něco takového pamatuju je z raného mládí, kdy byly nejdřív všude těžební jámy kvůli metru A, a potom hned následovalo zablokování centra kvůli stavbě trasy B.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Tak podle logiky - každý kdo přesedlá na kolo, tak uvolní místo v mhd nebo případně na silnici, kdyby jel autem. Ta kombinace s metrem je nedotažená - kol je málo, mimosezónu minimum, takže to ostatní cestující nesou nelibě, dále výtahy jsou malé, někde absentují a cestovat s těžký kolem po eskalátorech je někdy náročné.
    NJAL
    NJAL --- ---
    XCHAOS: Pritom lidem se sednout na kola radi po knizecku prave kvuli spickam, chm.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam