• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: kam jsem mirila bylo ze projizdeni cervene “bezne” hrozi v prvnich vterinach po zlute, ze by ridici bezne ignorovali svetelne rizeni neni pravda, pokud muzu rict
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ale no tak... https://www.kudyznudy.cz/aktuality/vylety-po-zrusenych-zeleznicich-na-kole-a-v-pohod
    Full HD cervena je "zajimavej" termin. Brzdit ma kazdej uz na zlutou, zluta neni povel pro to, aby naopak zrychlil na to sve "to jeste stihnu" - a treba na https://www.youtube.com/watch?v=jBWF2y09Zu0 tu "full-HD" cervenou musel mit stoprocentne, zejo :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: po praze tolik ne, ale po republice jo. Jsou to hezke cesty “jinudy” bez koleji a pritom bez dalsiho vyuziti. Jen v te souvislosti, po Pze ani nevim.

    Na cervenou ale takovou tu nezralou, ne na tu full HD predem zjevnou. Ja klidne vterinku postojim nez ho uvidim brzdit .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: zrovna po Praze zas tak moc ne (ale klidne mi rozsir obzory) - mysleno tech skutecne nevyuzitejch. A ano, jsou nejaky - ale tam to spis visi na byrokracii - viz mj "slavna" drazni promenada ve Strasnicich. A teleso k zizkovskymu nakladovymu nadrazi se vyuzije aspon pro tramvaj. Ono taky ne vsecko je oficialne "opusteny" - i co se vlecek tyce. A nebo jsou tam mista, kde diky "neudrzbe" jsou mj. nepouzitelny mosty... takhle se treba zavrelo a nasledne i zborilo torzo vlecky do Depa Hostivar - ve finale se to stalo nepruchozi i pro pesi.

    DIVA: no prave ze semafor dost casto sam ty rizikovy situace generuje. Borce, co to tam strihne klidne na cervenou potkavam denne... a ono je realne jedno, cim se clovek zrovna veze. Dost casto je to spis o stesti, ze lidi okolo zareagujou jak maj. Jen nekdy to take nevyjde...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: a treba tech zaniklych draznich teles je fura. Tech je vyslovene skoda.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: tak tohle uplne nevnimam jako problem. Kdyz vidim ze mi nekdo bere prednost, necham si ji vzit i v tatre a vzdycky koukam i do smeru odkud “nic nemuze prijet” a tak. Ceho se bojim jsou necitelni ridici, bez semaforu bych se bala techhle trdel co to holt neumi a udelaji nezamernou chybu, kterou ja nerozsifruju protoze je ve zmatku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    QZUZKA: zrovna z Hloubetina se castecne mimo jine tezi i ze zanikle "drazni" infrastruktury, ktera tam diky CKD historicky vznikla a uz neni potreba. Jo, nektery mista maj to stesti, ze tam driv "neco" bylo a jen se naslo novy vyuziti.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    QZUZKA: Ano, ale to taky nestačí pro větší tlak na budouvání cykloinfra, víceméně se nic podobného nebuduje a vlastně až na výjimky ani neplánuje.
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    ONDRAT: přesně tohle je na trase Hloubětín - centrum, velké silnice se kříží mimoúrovňově, pár menších velmi přehledně. A lidi to používají, ta cyklostezka třetinu roku kapacitně nestačí.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: svetla jsou na mnoha mistech spise "kurvitka". Budou te srat v obou rolich... jak za tim volantem, tak i na tom bicyklu ci jinem "osobnim" priblizovadle. Ono dost rychle prijdes na to, ze bez svetel spoustu situaci vyresis rychleji (bez cekani).
    A mozna to z druhy strany vede i k falesnymu pocitu "bezpeci"... kdy proste nikdy nevis, jestli se nezjevi blbec z kategorie "to stihnu".
    Realne spis nez semafor mam radsi klasickej prechod - kde proste na tu chvili slezu a jsem "jako chodec" - rozhodne z pohledu cekani na krizeni je to lepsi. A opet, i s tim deckem vedle sebe na pohodu.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DANYSEK: Jasně, v pohodě, já vím, jak to je.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: jeste tak mozna svetelne krizovatky, jinak nehraju .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    ONDRAT: pouziju tvych slov... myslim si, ze tuhle debatu jsme uz take vedli :) Aneb ja sam jsem ochotny risknout neco, co bych ale s triletym deckem fakt nezkousel ani omylem. Aneb vzdy je to o okolnostech.
    DIVA: urovnovejm krizenim se nevyhnes... ale to je resitelny a zvladnutelny. A zrovna ty jsou v pohode i s tim deckem ad vyse... jakoze v pohode prejizdime i "jednickovou" silnici. A ano, v ramci SOKP 511 se stavi spousta "obsluznych" silnicek, kde ty urovnovy krizeni samozrejme budou... a bude to o dost lepsi, jen je treba jeste chvili pockat.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: jak rikam, ano, ale bez aut. S auty co jedou padesat s pulkou mozku na drate nebo online, ne.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: Takže spíš ne. Což mi k diskuzi o budování cykloinfra stačí.
    DIVA
    DIVA --- ---
    ONDRAT: uplne totalne fantasticky ano. Kdyby paralelne k vozovkam jely cyklovky, bez urovnovych krizeni s motoristy, ktere by nemusely objizdet vetsi krajinne prekazky, nejspis bych vyuzila.

    Akorat kdyz koukam okolo sebe, no, nevim kolik z soferu by o tohle stalo .) kolik jich by vubec fyzicky bylo s to ,)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    DIVA: No nevím, mě to přijde docela legitimní se ptát, jestli vůbec nastane nějaký stav, který přesvědčí k jízdě na kole, zatím se mi zdá, že nikoliv.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ale kdyz jsem do tohohle rizla, mela jsem na mysli spis ostatni kriteria spicek, mimo vadneho clanku mezi volantem a pedalama a mimo nehody.
    DIVA
    DIVA --- ---
    NJAL: dovolim si nesouhlasit .) odbocovani v krizovatkach dela i horsi paseku nez rozjezdy, jelikoz utne prujezd na cele i vyssi jednotky minut, klidne cely dalsi cyklus krizovatky, ne max desitky vterin jako to zaspani (krat nekolik, furt je to minuta dve). Stejne jako neodboceni na vyhazovaci sipce, zadrzi s prehledem deset aut ktere vytvori extra 40 m frontu. Stejne jako nebliknuti na vyjezdu z kruhaku, tim konkretne nalozenou tatru uplne ochromis, z fleku se nerozjede, potrebuje nutne chvilku na rozjezd, coz prostor jednoho nahle vyjizdejiciho neposkytne. V krizovatce radim jeste pred oranzovou abych nezaostala, kruhak je past. Bezohledne odbocovani za me skodlivejsi nez vahavy rozjezd.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Kapoty ofc
    DIVA
    DIVA --- ---
    Ja teda priznavam ze bych mezi ridice jak je znam bez kapity nerada .) mimo prostor kde se popojizdi. Kdyby byly fakt dobre zasitovane cyklostezky tak je to na uvahu, nevylucuju. I kdyz tohle fantazirovani..
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam