• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    SAMOUT: nemyslim si, ze by to automaticke systemy nezohlednovaly (ostatne, na Karlaky ani neni). Popravde marne premyslim, kde je tahle "jen sipka" a soucasne automaticky foceni jizdy na cervenou. Tyhle mista jsou i zdokumentovany.
    SAMOUT: Veleslavin je o to zabavnejsi, ze "dodatecne" tam narvaly triclankovy trolejbusy, na ktery to vubec nebylo staveny... a maj to tam proste problem vytocit. Protoze holt zadny rezervy :) Ale holt se tim flikuje absence tech vlaku...
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Tak P6 NIMBY je kapitola sama pro sebe, viz neterminal na Veleslavine, kterej mel puvodne vypadat uplne jinak.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    DANYSEK: Aniz bych rozporoval co pises, dot by me zajimalo, kolik tech prestupku pripada na sipky vpravo. Protoze to je u nas az zazracne dementne udelany, kdy ti najednou zhasne, a s fyzikalnima zakonama se musis popasovat sam. Tuhle jsem na malym, mestskym skutru div nejel po prednim na krizeni Karlak - Resslova, kdy je sipka rovne smerem na Moran. Proste zhasne, a chuj s tim. Nejezdim tam rychle, taze jsem to ubrzdil, ale aspon blikat by ta sipka, treba poslednich pet vterin, mohla...
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    XCHAOS: no Drazni promenada a blizko... https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/dalsi-zpozdeni-stavby-drazni-promenady-mistni-stale-bojuji-aby-projekt-vznikl.html ... aneb jako obvykle to nabira zpozdeni. Realne to visi "na papirech" - aneb dohody, ktere mohly byt uzavrene v predstihu se realne zacly resit az po tom, co vlaky zacly jezdit v nove stope (konec roku 2020). Realne se nic nedela (ve smyslu stavby) ani v mistech, kde zadne dohady nejsou... aneb k Edenu mohlo byt uz klidne i hotovo, protoze "VRT koridor" je problem jen v useku od Edenu do Vrsovic. Ale holt si to prehazujou zucastneni jako horky brambor... se obavam, ze driv nez se zacne stavet, tak ty drazni artefakty ponechane na pamatku po stare trati bezdaci rozkradou a navozi do kovosrotu.

    XCHAOS: nestavej, ta "tvoje" Praha 6 je pribeh nekonecneho NIMBY, ktere se nam z vilek kolem Orechovky posunulo k Liboci - do baraku, ktere se podel dlouho planovane trati postavili pred dvaceti roky... ze? :D https://www.idnes.cz/praha/zpravy/praha-liboc-ruzyne-vlaky-modernizace-trat-zeleznice.A250318_105708_praha-zpravy_fred
    DIVA
    DIVA --- ---
    XCHAOS: meli stavet uz cely 25, melo to navazovat na kladenskou etapu. Shodili to ze stolu.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DIVA: jako stavěj sice šnečím tempem, ale stavěj...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DIVA: az stavba vubec zacne, driv jak rekneme po dvou letech nebude hotova. A neni naplanovana, nezacne na jare. A pak prestavba te druhe na cyklo nema pokud vim ani projekt (nebo jo?) a pochybuju ze bude plynule nasedat. A taky vezme aspon rok. Tech pet let je za me nejoptimistictejsi vyhled.
    DIVA
    DIVA --- ---
    XCHAOS: nechcu strasit, ale trat na kladno neni v zadne fazi stavby, to jsou proste jenom plany na “az jednou”
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    DIVA: projekt Drážní promenády je jeden z těch blíž k realizaci, a na šestce má vzniknout stezka po přeložení vlaku na Kladno a letiště do střešovických tunelů.

    Jako pro většinový lidi to asi bude i tak spíš jen varianta na léto, nebo to zaberou bruslaři a tak. Ale podle mě je to psychologicky zajímavější, než jen prosedět hodiny života v autobusech a tramvajích. Není to pro každého, ale v Paříži se nějak zbláznili a na kola tam přešly najednou desítky procent populace. V Praze to může přijít tak za 10 let, my jsme zapadákov a trendy sem přichází se zpožděním... všechny.
    DIVA
    DIVA --- ---
    Rychle je 50. Jsem pomaly cyklista .) na nakou kbelskou bych ve snu nepomyslela .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: a co ze je tvou definici "rychle vozovky"? :-) A kde jsou takove, kde to vyreseno opravdu _neni_? At uz mimourovnovym krizenim, nebo aspon temi svetly? Jako ze by me neco nutilo prekonavat komunikace typu Kbelska ci Prumyslova nejakym silenym zpusobem si nevybavuju. Prekonat treba Kutnohorskou, Slatiny ci Narodnich hrdinu (v trase A44) problem neni i bez svetel - i v casech, kdy lidi bezne jezdi do/z prace.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: to cislo ale vubec neresi co popisuju, prijizdi k cervene / prijizdi k zelene ktera zrovna prepne. To cislo zmerilo vsecky pospolu.

    Vzajemne prednosti neresene svetly jak vidis maji jeste slabsi ucinek a jsou duvodem pro me proc nejezdit po rychlych vozovkach na kole. Nez bych se ujistila ze opravdu muzu muzu jet, pak se rozjela a za cla na bi rat rychlost, v lepsim pripade resim jen to, ze jeste vice dusim motoristicky provoz.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: statistika nuda je, ma vsak cenne udaje - dle oficialnich statistik 1,76% prestupku, kdy ridic nerespektuje signal a k tomu dalsich 3,59%, kdy proste jen neda prednost. Z 168436 formalne zachycenych prestupku v prvnim letosim pololeti to zas maly cislo neni, notabene kdyz vsecko ani zaznamenat nejde (ne na kazdy krizovatce je nejaka kamera nebo policajt hlidajici provoz). V podstate to znamena, ze kazdy den ti na cervenou projede minimalne pres 160 vozidel a dalsic 330 neda prednost. Ve finale staci i blbej prechod... kolik ridicu hraje "hru", ze te vlastne vubec nevidi? :-)
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: kam jsem mirila bylo ze projizdeni cervene “bezne” hrozi v prvnich vterinach po zlute, ze by ridici bezne ignorovali svetelne rizeni neni pravda, pokud muzu rict
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: ale no tak... https://www.kudyznudy.cz/aktuality/vylety-po-zrusenych-zeleznicich-na-kole-a-v-pohod
    Full HD cervena je "zajimavej" termin. Brzdit ma kazdej uz na zlutou, zluta neni povel pro to, aby naopak zrychlil na to sve "to jeste stihnu" - a treba na https://www.youtube.com/watch?v=jBWF2y09Zu0 tu "full-HD" cervenou musel mit stoprocentne, zejo :)
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: po praze tolik ne, ale po republice jo. Jsou to hezke cesty “jinudy” bez koleji a pritom bez dalsiho vyuziti. Jen v te souvislosti, po Pze ani nevim.

    Na cervenou ale takovou tu nezralou, ne na tu full HD predem zjevnou. Ja klidne vterinku postojim nez ho uvidim brzdit .)
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    DIVA: zrovna po Praze zas tak moc ne (ale klidne mi rozsir obzory) - mysleno tech skutecne nevyuzitejch. A ano, jsou nejaky - ale tam to spis visi na byrokracii - viz mj "slavna" drazni promenada ve Strasnicich. A teleso k zizkovskymu nakladovymu nadrazi se vyuzije aspon pro tramvaj. Ono taky ne vsecko je oficialne "opusteny" - i co se vlecek tyce. A nebo jsou tam mista, kde diky "neudrzbe" jsou mj. nepouzitelny mosty... takhle se treba zavrelo a nasledne i zborilo torzo vlecky do Depa Hostivar - ve finale se to stalo nepruchozi i pro pesi.

    DIVA: no prave ze semafor dost casto sam ty rizikovy situace generuje. Borce, co to tam strihne klidne na cervenou potkavam denne... a ono je realne jedno, cim se clovek zrovna veze. Dost casto je to spis o stesti, ze lidi okolo zareagujou jak maj. Jen nekdy to take nevyjde...
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: a treba tech zaniklych draznich teles je fura. Tech je vyslovene skoda.
    DIVA
    DIVA --- ---
    DANYSEK: tak tohle uplne nevnimam jako problem. Kdyz vidim ze mi nekdo bere prednost, necham si ji vzit i v tatre a vzdycky koukam i do smeru odkud “nic nemuze prijet” a tak. Ceho se bojim jsou necitelni ridici, bez semaforu bych se bala techhle trdel co to holt neumi a udelaji nezamernou chybu, kterou ja nerozsifruju protoze je ve zmatku.
    DANYSEK
    DANYSEK --- ---
    QZUZKA: zrovna z Hloubetina se castecne mimo jine tezi i ze zanikle "drazni" infrastruktury, ktera tam diky CKD historicky vznikla a uz neni potreba. Jo, nektery mista maj to stesti, ze tam driv "neco" bylo a jen se naslo novy vyuziti.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam